Gå til innhold

Nikon D70-tråden (spørsmål og tips her)


Anbefalte innlegg

Etterhvert mange som har skaffet seg dette kameraet (meg inkludert). Tenkte det var greit å samle diverse nyttig info om dette kameraet i en tråd. Jeg er nybegynner på Digital-SLR, og det er kanskje dere også?

 

Fint og oversiktlig om man kan dele erfaringer og komme med spørsmål her, så slipper man masse tråder med samme innhold.

 

Som første "punkt" vil jeg ta opp firmwareoppgradering. Jeg har fått vite at dette skal oppgradere D70 til å få tilnærmet like funksjoner som D70s. Jeg sliter med å få dette til siden jeg ikke får registrert kameraet mitt på Nikon sine sider. Web-siden vil ikke godta serienr som står under på mitt D70. Noen som har opplevd samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sliter med å få dette til siden jeg ikke får registrert kameraet mitt på Nikon sine sider. Web-siden vil ikke godta serienr som står under på mitt D70. Noen som har opplevd samme problemet?

Jepp. Jeg slet litt med det i starten. Lurer på om det var Opera som var problemet, og at det fungerte med IE, men jeg er jaggu ikke sikker. Etter et par forsøk gikk det.

Lenke til kommentar

Det er knappen for å velge fokuspunkt. Sett den på * og du kan velge fokuspunkt med styreknappen. L står for Lock det låser fokuspunktet sånn at du ikke flytter det med et uhell. I søkeren ser du en sort ring rundt fokuspunktet som er valgt.

 

Det er viktig å passe på at korrekt fokuspunkt er valgt, ellers vil man ende opp med mange bilder ute av fokus.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål!

 

før jeg kjøpte kameraet leste jeg god ord om dette i så og si alle magasiner og siter på nettet hva det skulle gjelde bilde kvalitet og lite støy osv..

 

Jeg har ikke fått testet det så mye enda, kanskje tatt ca. 40 bilder eller noe sånt.