Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9
lurte på om noen kunne hjelpe meg med noe?

sitter på et lan og de som arrangerer vet ikke hvem porter de skal åpne for at wow skal funke. Noen som tilfeldigvis vet det?

 

Ifølge PortForwarding er det port "3724" om jeg har forstått siden riktig.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er beskyttet av internasjonal lov så vil jeg si at det er etisk feil å selge noe videre uten opphavspersons samtykke til dette. Det er og ulovelig i følge internasjonale lover som Norge har signert under og Blizzard har full eierett på alt innholdet i World of Warcraft. Så lovmessig er det ikke lov. Derimot tror jeg aldri det kommer til å komme for noe lov fordi det er alt for kostbart å dra noe slikt frem for retten, og de vil aldri få dette bort uansett.

 

Så da gjør de heller de som er lurest, lar folk fortsette med det og heller banner kontoer. Så sitter du der, litt fattigere og fremdeles langt unna den episke level 80 karakteren du så ville ha men ikke gadd levle selv :)

Lenke til kommentar
kilder på det?

 

Ja blizzard har full rett til å banne/slette accounten men at det er norsk lov? Selvom de vant saken mot glider-greiene i USA betyr ikke dette at de ville vunnet i norge.

 

Dette er som sagt i følge Berne konversjonen som Norge blant annet er en del av. Blizzard har alle rettigheter på World of Warcraft og videresalg av alt rundt dette, innkludert konto, må gå via Blizzard først. Gir ikke de sitt samtykke kan du heller ikke drive med videresalg av noen ting av innholdet i world of Warcraft, herunder og kontoer.

 

Norge er en del av "Berne convetion" med ekstraavtalen rundt elektronisk distribuering og internettrelaterte ting som ble signert i 1996. Samt at norsk lov og gir opphavspersonen rett til å bestemme hvem som har lov å drive videresalg av sin ting. Selv om du betaler for din WoW konto så har du ikke lov å drive videresalg av innholdet som konto og gullet. Alt dette bryter med både norsk og internasjonalt lovverk :)

Lenke til kommentar

 

kilder på det?

 

Ja blizzard har full rett til å banne/slette accounten men at det er norsk lov? Selvom de vant saken mot glider-greiene i USA betyr ikke dette at de ville vunnet i norge.

 

Dette er som sagt i følge Berne konversjonen som Norge blant annet er en del av. Blizzard har alle rettigheter på World of Warcraft og videresalg av alt rundt dette, innkludert konto, må gå via Blizzard først. Gir ikke de sitt samtykke kan du heller ikke drive med videresalg av noen ting av innholdet i world of Warcraft, herunder og kontoer.

 

Norge er en del av "Berne convetion" med ekstraavtalen rundt elektronisk distribuering og internettrelaterte ting som ble signert i 1996. Samt at norsk lov og gir opphavspersonen rett til å bestemme hvem som har lov å drive videresalg av sin ting. Selv om du betaler for din WoW konto så har du ikke lov å drive videresalg av innholdet som konto og gullet. Alt dette bryter med både norsk og internasjonalt lovverk :)

 

 

 

Mye tekst men ingen linker

Lenke til kommentar
kilder på det?

 

Ja blizzard har full rett til å banne/slette accounten men at det er norsk lov? Selvom de vant saken mot glider-greiene i USA betyr ikke dette at de ville vunnet i norge.

 

Dette er som sagt i følge Berne konversjonen som Norge blant annet er en del av. Blizzard har alle rettigheter på World of Warcraft og videresalg av alt rundt dette, innkludert konto, må gå via Blizzard først. Gir ikke de sitt samtykke kan du heller ikke drive med videresalg av noen ting av innholdet i world of Warcraft, herunder og kontoer.

 

Norge er en del av "Berne convetion" med ekstraavtalen rundt elektronisk distribuering og internettrelaterte ting som ble signert i 1996. Samt at norsk lov og gir opphavspersonen rett til å bestemme hvem som har lov å drive videresalg av sin ting. Selv om du betaler for din WoW konto så har du ikke lov å drive videresalg av innholdet som konto og gullet. Alt dette bryter med både norsk og internasjonalt lovverk :)

 

 

 

Mye tekst men ingen linker

 

Om du ikke kan loven rundt opphav i Norge samt vet om Berne konvesjonen så kan du lese rundt dette på disse linkene:

 

Norsk opphavslov

Berne Convention

 

Hva du ellers tenker på av linker vet jeg ikke, vet at kontosalg er ulovelig fordi det strider med opphavslov. Den som selger kontoen sin har ikke fått samtykke fra Blizzard, som står med opphavsretten, til å gjøre dette. Om du ser hva norsk lov sier om dette i linken jeg ga deg tror jeg du skjønner litt mer :)

Lenke til kommentar
Jeg brukte en del pener på kazzak, horde på å levle JC, men var ikke dyyyrt..

2k gull om du kjøper alt, kanskje.

Jeg brukte en god del mere. Men så gadd ikke jeg å samle mats over tid. Kjøpte like gjerne alt på en dag.

 

Men hvorfor levle JC nå? Får jo en au au nerf snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...