Gå til innhold

Tidenes konseptalbum - Noen forslag?


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pink Floyd - The Wall

Dream Theater - Scenes Of A Memory

 

Kunne jeg spørre hvorfor noen syntes Dark Side Of The Moon er et konseptalbum? Er det Rogers idè, som i den lille galskapen i enhvert person skal kunne bli fortalt i alle sangene? Syntes alt var litt mer sånn bare på Brain Damage og Eclipse

Lenke til kommentar
Mye bra her!

Leste ikke gjennom hele tråden, men det jeg så var ikke Roger Waters - In the Flesh nevnt. Det syns jeg er det kjempe bra album/en kjempe bra dvd.

8299469[/snapback]

Enig i det, men In The Flesh er nok ikke konseptalbum slik som det er definert i denne tråden. Det er et konsert album med Pink Floyd musikk fra forskjellige album.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
U2 - War

 

U2 - Zooropa kan jo kalles et konseptalbum hvis du ser på hvordan konsertene deres på den tiden ble gjort.

 

War siktet spesielt til "the troubles" i Nord-Irland og hvordan de kristne verden over skulle forenes med mere.

8335637[/snapback]

 

Veldig enig her. Zooropa er bedre enn folk vil ha det til.

 

 

og ikke minst kongen vav konseptalbum: Pink Floyd - Dark Side of the Moon

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg vet ikke om albumet er nevnt før, men jeg synes W.A.S.P's album The Crimson Idol fortjener en plass i denne tråden. Et helt fantastisk album spekket med godlåter som forteller historien om den oppdiktede rockestjernen Jonathan.

8479214[/snapback]

 

Enig. Er nesten bare godlåter på det albumet. Introen er helt syk :) Eller ser favorittlåtene "The Idol" og "The Gypsy Meets the Boy".

Lenke til kommentar
Jeg har veldig sansen for "Pain of Salvation - Be". :)

4591608[/snapback]

Etter min mening er vel Be det klart dårligste Pain of Salvation har gitt ut noen sinne. Gi meg heller One Hour By the Concrete Lake, the Perfect Element Part 1 eller Remedy Lane! Tre knallsterke konseptalbum uten et eneste dødpunkt!

 

Det som er så dumt er jo at etter tre sånne album kan det jo bare gå en vei... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...