Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gir-problem på Audi 80 2,0.. (går tilbake til fri)


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har en audi 80 2,0 l ...

 

Problemet er at når jeg girer til første så detter girspaken tilbake til fri.. (samme skjer med alle de andre gira også (2-5) Så da må jeg holde girspaken når jeg skal kjøre..

 

Har noen hatt det samme problemet før?

Eller vet hva som er feilen?

 

takker for svar :thumbup:

Endret av Per_le
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger inni kassa.

 

Syncro-ringene er dem som "engasjerer" giret du vil ha bilen i, sjaltegafflene fører syncro-ringene.

 

Syncro-ringer koster 60-150,- per stk., sjaltegaffler er jeg usikker på prisen på.

 

Skifting av disse delene er en jobb som et verksted (VAG) bør gjøre.

Lenke til kommentar
Ligger inni kassa.

 

Syncro-ringene er dem som "engasjerer" giret du vil ha bilen i, sjaltegafflene fører syncro-ringene.

 

Syncro-ringer koster 60-150,- per stk., sjaltegaffler er jeg usikker på prisen på.

 

Skifting av disse delene er en jobb som et verksted (VAG) bør gjøre.

Takker :D

 

Hvor mange sånne ringer trenger jeg? eller hvor mange er det inni kassa?

 

Gaffel greiene.. koster over 1000 kr? har du et ca. pris på gafflene?

Lenke til kommentar

Hvor mange ringer det er, avhenger av hvor mange gir det er på kassa.

 

Har ikke den fjærneste anelse hva gafflene koster, men kan spørre på VAG når jeg stikker innom dem i dag.

 

Da må jeg vite minimum modellår og ant. gir, skulle helst hatt motor-koden også.

Endret av Opus
Lenke til kommentar
Hvor mange ringer det er, avhenger av hvor mange gir det er på kassa.

 

Har ikke den fjærneste anelse hva gafflene koster, men kan spørre på VAG når jeg stikker innom dem i dag.

 

Da må jeg vite minimum modellår og ant. gir, skulle helst hatt motor-koden også.

89 modell 5 gir + 1 revers (rygging) vet ikke hvordan det skrives :p

 

 

understellsnummer : WAUZZZ89ZKA277205

 

Merke : 1230 Audi

Modell : 80 2,0 E

type : 89

 

 

Takker så mye for hjelpen :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

5-trinnskassa har 5 syncro-ringer(1 for hvert gir(revers har ikke syncro)) og 3 sjaltegaffler.

 

Fikk ikke sjekka prisen i dag, men tar du en tlf. til et VAG-verksted får du prisen.

 

Du kan gå utfra at det er ringene som er slitte, de slites gjerne før gafflene gjør det.

Lenke til kommentar
5-trinnskassa har 5 syncro-ringer(1 for hvert gir(revers har ikke syncro)) og 3 sjaltegaffler.

 

Fikk ikke sjekka prisen i dag, men tar du en tlf. til et VAG-verksted får du prisen.

 

Du kan gå utfra at det er ringene som er slitte, de slites gjerne før gafflene gjør det.

Har du nr til dem eller?

 

fant ikke noe på gulesider.no

 

 

Jeg tror det er gafflene.. Fordi alle gira samtidig plutselig ble sånn at den gikk tilbake til fri.. eller hva tror du`?

 

Jeg var på en søppel bil greie hvor man kan kjøpe brukte deler.. Han solgte en girkasse for 2500 + avmontering for 500 kr = 3000 kr.. det er ikke sikkert at den funker engang..

 

Hvis ikke revers har syncro ringer.. hvorfor går den tilbake da? sjaltegafflene da?

Endret av Per_le
Lenke til kommentar

Tror jeg ville sjekka litt bedre før jeg hadde bestilt girkasser og alt det der. Sikkert et feste som har tatt kvelden et eller annet sted.

 

Har du nappa opp dongen rundt girspaken og sett rundt nedi der? Se nøye... er noe fjærmekk nedi der som kan løsne..

Sjekka giroverføringene for slark?

Grisekjørte du bilen når dette skjedde?

Banka`n i gir?

Kommer det skumle lyder når den hopper ut av gir?

 

Kanskje et motor/girkasse feste som er defekt. Sjekk om den hopper ut av gir hvis du slurer skikkelig på clutchen og setter saaakte igang..... Hmm.... mer info....

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar
Tror jeg ville sjekka litt bedre før jeg hadde bestilt girkasser og alt det der. Sikkert et feste som har tatt kvelden et eller annet sted.

 

Har du nappa opp dongen rundt girspaken og sett rundt nedi der? Se nøye... er noe fjærmekk nedi der som kan løsne..

Sjekka giroverføringene for slark?

Grisekjørte du bilen når dette skjedde?

Banka`n i gir?

Kommer det skumle lyder når den hopper ut av gir?

 

Kanskje et motor/girkasse feste som er defekt. Sjekk om den hopper ut av gir hvis du slurer skikkelig på clutchen og setter saaakte igang..... Hmm.... mer info....

Ja jeg har sett inni på giroverføringen. skal sjekke igjen om det noe er løs eller no

 

hva mener du med giroverføringene for slark ?

 

Jeg kjørte normalt..

 

Vet ikke om det banka..

 

Når den detter ut til fri hører man ikke no..

 

Noen ganger jeg setter den på første og gasser på så hører at det klikker høyt.. da må jeg sette den ordenlig på plass på første giret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...