Gå til innhold

Disken i stasjon X er ikke formatert...


Anbefalte innlegg

Formaterte uten en disk koblet til, installerte windows, satte i disken som ikke var koblet til, og når jeg trykker på den i explorer står det at:

 

"Disketten i stasjon X er ikke formatert. Vil du formatere den nå?"

 

BTW en IDE disk med NTSF, tilkobling samme som før og jumpers i samme stilling, ENESTE forskjellen er at den har vert koblet ut under og etter formateringen.

 

Må jeg formatere den for å få den oppe å gå igjen? Noen råd? Thanks! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en Samsung 120 GB disk.

Jeg bruker Windows XP PRO SP1.

Da er ikke problemet det jeg tenkte på.

 

Vet ikke hva som har skjedd, kanskje disken inneholdt en dynamisk partisjon?

Som c-NOfx foreslår, du må sjekke hva det står i diskbehandling.

Hvis du kikker på eksemplet her så ser du til venstre at disk 0 og 1 står som Basic, mens disk 2 og 3 står som Dynamic.

http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm

Lenke til kommentar

Da er det disk 0 du har problem med?

Har du forsøkt recovery programmer som GetDataBack, File Scavenger, EasyRecovery?

 

Er ikke sikker på at jeg kan hjelpe deg. Det eneste jeg kan tilby er et program som lister ut partisjonstabellene, jeg kan ta en titt og se om det gir noe clue.

Last ned denne som pakkes ut til TrackZero.exe, og kjør den. Du vil ikke se noe annet enn at det dukker opp en ny fil som heter TrackZeroData.txt. Denne kan du zippe og legge på hjemmesida di, og gi meg en link på PM. Men pga ferie kan jeg ikke gjøre mer før om en uke.

http://home.online.no/~paulsen8/TrackZero.zip

Lenke til kommentar

Jeg har liten erfaring i å redde data, har aldri hatt slike problemer. Du bør prøve de programmene, tror det finnes demoversjoner av de slik at du får en ide om det finnes data som kan reddes. I så fall må du betale for å kunne bruke programmet, og du trenger antagelig en ekstra disk.

 

Tok en titt på listingen, og MBR for disk 0 viser en 11 GB partisjon, type 4, og resten tomt. Type 4 er visstnok "DOS 3.0+ 16-bit FAT", så hvordan dette har skjedd kan man bare lure på. Sektor 64 viser at dette egentlig er en NTFS partisjon, så det bør være håp om at data kan reddes.

 

Men, nå er det ferie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...