Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et sånt sett, og det er ikke noe sånt som loeve beskriver det.. har ikke slengt det i veggen men de tåler mye chiptricks og spillbruk. Passe tunge også (eller, det hadde ikke gjort noe om de var tyngre, men de er tunge nok til at det føles ålreit å bruke) - Kortstokkene holder en kveld hver, ca. - kanskje to..

Lenke til kommentar
Jeg har et sånt sett, og det er ikke noe sånt som loeve beskriver det.. har ikke slengt det i veggen men de tåler mye chiptricks og spillbruk. Passe tunge også (eller, det hadde ikke gjort noe om de var tyngre, men de er tunge nok til at det føles ålreit å bruke) - Kortstokkene holder en kveld hver, ca. - kanskje to..

5155524[/snapback]

 

Enig, de føles greie nok, sikkert ikke så tung som de skal være, men ei heller så lett som f.eks settene de selger på Plantasjen. Det at de er umerket, ser jeg ikke på som verdens undergang. Heller det enn 2,5$, 5$ osv osv.

 

Jeg og min lille pokerkrets av kamerater starta med rangering av spillere i går, og det starta ganske greit for meg. Vant et 10-mannsbord :) Noen som har vært på pokerturnering i Drammen? Vurderer å bruke gårsdagens premie til buy-in der i dag, for å teste hvordan det er..

5156745[/snapback]

 

Rangering av spillere, hva mener du? Rangerer dere dere imellom?

 

Uansett, det jeg skulle si, er at ingenting er som å være med i en turnering på nett, 10k poeng, ligger på siste (9th) med 200 poeng, for så å vinne hele greien. Litt fornøyd med spillet pluss en dose flaks. :cool:

 

Edit: Og enda en ting; noen som vet om en rangering av starthender på nett, fra topp til bunn?

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Nei for all del, bare teit med merka chips, sa det bare for å være sikker på om det var det settet jeg trodde det var, og det var det tydeligvis.

 

Et eksempel på kvaliteten: En kamerat splasha potten veldig bokstavelig talt (heiv en neve med chips midt i potten), og to av chipsene fikk brede sprekker tvers over.

Lenke til kommentar

Ingen andre enn meg her som spiller med STORE penger? Virker som de fleste bare spiller med 100 kr etc. (Ikke at det er negativt asså, men lurer bare på om det er noen skikkelige storgamblere her?) Vant selv 900 dollar på poker i dag med fullt hus (3 ess og 2 konger), og spiller som regel med relativt høy innsats. Vil absolutt ikke anbefale dette til folk som ikke har spilt mye, da pengene fort forsvinner hvis du ikke er helt sikker på hva du gjør =)

 

Spiller forresten på Pacific Poker som er en meget bra poker klient som anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Selv er jeg student og spiller aldri for mer enn jeg har råd til å tape. I tillegg spiller jeg poker fordi jeg syns det er morro, ikke for å tjene penger... Derfor spiller jeg og mine pokerkamerater med relativt små beløp. (Vinneren av en runde sitter gjerne med rundt 300 i overskudd. Det er helt kurrant syns jeg :)

Er ikke interessert i å robbe kameratene mine heller..

 

Og nei, jeg spiller ikke online.. Som jeg har sagt flere ganger før syns jeg det ødelegger en del av spillet. Men hver sin smak.

 

Billy Bob: Ja, vi rangerer innad mellom oss. Har en ferdig-algoritme som funker fint til pokerrangering. Bare litt artig å se hvordan du gjør det over tid, og slippe å holde styr på overskudd/underskudd selv

Lenke til kommentar
Ingen andre enn meg her som spiller med STORE penger? Virker som de fleste bare spiller med 100 kr etc. (Ikke at det er negativt asså, men lurer bare på om det er noen skikkelige storgamblere her?) Vant selv 900 dollar på poker i dag med fullt hus (3 ess og 2 konger), og spiller som regel med relativt høy innsats. Vil absolutt ikke anbefale dette til folk som ikke har spilt mye, da pengene fort forsvinner hvis du ikke er helt sikker på hva du gjør =)

 

Spiller forresten på Pacific Poker som er en meget bra poker klient som anbefales på det sterkeste.

5160950[/snapback]

 

Som du sier, ikke noe for folk som ikke har spilt så mye. Derfor holder jeg meg til 0,05-0,10 bord og 2/5/10 dollars turneringer.

 

Nå er vel de fleste på dette forumet slik jeg har forstått det i aldersgruppen 14 - 20, og da har du vel ikke allverden til penger å spille for? Spiller selv som regel på 5/10$-bord, og det blir fort en del penger utav det.

5161230[/snapback]

 

Nå må du være snill, vi er da noen over 20.. :p

 

Selv er jeg student og spiller aldri for mer enn jeg har råd til å tape. I tillegg spiller jeg poker fordi jeg syns det er morro, ikke for å tjene penger... Derfor spiller jeg og mine pokerkamerater med relativt små beløp. (Vinneren av en runde sitter gjerne med rundt 300 i overskudd. Det er helt kurrant syns jeg :)

Er ikke interessert i å robbe kameratene mine heller..

 

Og nei, jeg spiller ikke online.. Som jeg har sagt flere ganger før syns jeg det ødelegger en del av spillet. Men hver sin smak.

 

Billy Bob: Ja, vi rangerer innad mellom oss. Har en ferdig-algoritme som funker fint til pokerrangering. Bare litt artig å se hvordan du gjør det over tid, og slippe å holde styr på overskudd/underskudd selv

5161931[/snapback]

 

Så enig, vi også spiller med buy in på 50, av og til kliner vi til med en turnering på 200,-. Synes det er ganske greit, ettersom det er for moro skyld og ikke for å tømme kompiser for peng. Overskuddene er litt annerledes, ettersom noen ikke skjønner at de ikke skal kjøpe seg inn 10-12 ganger.. :innocent:

 

Vil du dele den algoritmen..? :innocent:

Lenke til kommentar

Så enig, vi også spiller med buy in på 50, av og til kliner vi til med en turnering på 200,-. Synes det er ganske greit, ettersom det er for moro skyld og ikke for å tømme kompiser for peng. Overskuddene er litt annerledes, ettersom noen ikke skjønner at de ikke skal kjøpe seg inn 10-12 ganger.. :innocent:

 

Vil du dele den algoritmen..? :innocent:

 

 

 

Har ikke den algoritmen her og nå, men kan snakke med han som har den og styrer med rankinga, så kan jeg komme tilbake til det.

 

Angående re-buy så er det noe vi i min krets fortrinnsvis har droppa. Kjører som regel freezeout, bortsett fra noen unntak hvis vi er veldig store bord. Da gir vi kanskje de 3-4 første som ryker ut en mulighet til re-buy.

Lenke til kommentar

Hadde en meget innbringene kveld igår. Begynte med 100kr og gikk med 650kr. Spilte bra, og kanskje litt dumdristig. Første hånd gikk til helvette, da jeg prøvde å bløffe mot en som hadde tress, røk da 60kr. Men etter en stund var jeg heldig med kortene og jeg spilte høyt og variert.

 

Ellers hadde jeg en fin call. Han etter meg går all in 40kr, med A-10 og jeg hadde da 4-500kr og ser han med 5-6 suited. Ender opp med at jeg får stright og vinner.

Lenke til kommentar

Definisjonen av et "bra call" kan vel kanskje diskuteres... Om du vil definere det som en hånd som viser seg å gå inn, eller om det er en hånd som er bedre enn motstanderen idet callet gjøres (Men som ikke nødvendigvis vinner til slutt)..

 

Personlig mener jeg sistnevnte er den beste definisjonen av et godt call. Det som skjer etter callet er jo kun flaks/uflaks, og definerer ikke pokerferdigheter

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...