Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Har spilt masse poker på skolen i det siste, kjipt når du blir slått av et helt akvarium :p

 

Et eksempel er når jeg sitter med A9 suited, og det kommer 456 av samme sort på flop. Jeg byr 200 spenn, da jeg vet at de er svært aggressive, og jeg blir callet. Helt tilfeldig kort kommer på turn, jeg byr igjen 200. Jeg blir selvfølgelig callet av fisken på enden av bordet, og lurer på hva faen som skjer. På river kommer kløver 8 (altså samme sort), og jeg byr igjen 200. Han caller, og det viser seg at han traff straight flushen på river, han hadde altså satset 600 kroner på en highcard 8 flush, helt til siste kortet altså. Og denne fyren callet ikke for å satse på en straight flush, han visste ikke at han hadde en av de beste hendene i spillet før vi gjorde ham oppmerksom på det :/

 

Jeg tror aldri noensinne jeg har blitt sintere.

 

Heldigvis vant jeg tilbake de samme hendene senere på dagen, og høstet inn $100 på Stars samme natt :)

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Spilte turnering her i går. 600,- i potten og selvfølgelig kom jeg på 2. plass. Jeg hater å spille heads-up med ultra-super-loose-agressive spillere. Det endte opp med at jeg foldet 2 hus, 1 royal straight og tapte en all-in med flush (J på topp) mot flush (K på topp). A og Q lå på bordet så jeg tenkte at sjansen for at han hadde K var liten, men dengang ei...

 

Ligger fortsatt 300,- i pluss.

 

Nytter ikke å spille tight når det er heads up, da spiller du feil og er nesten garantert å tape. Har spilt maaange heads-up matcher på nettet og har med tiden lært at den mest aggresive spilleren nesten alltid vinner. Er gøy å møte tighte spillere 1on1, er så lett å lese dem.

5236925[/snapback]

 

Jeg spiller veldig agressivt når jeg er chipleader eller har noenlunde samme stack som fyren over bordet, men når jeg sitter med 1/3 i chips og får elendige kort, spiller jeg mest mulig tight. Egentlig spilte jeg bare dårlig når jeg tapte mot ham.

 

Kom forøvrig på 3. i går. Hadde ikke rebuy som de fleste andre.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Spilte en turnering i går som var delvis et vorspiel for halvparten av gutta; håpløst! Høy musikk, mye pizza og pils og folk var med på alt helt til river. Vi kunne like godt ha delt ut kort til alle sammen, snudd de og delt ut 5 kort i bordet, så hadde en sett hvem som vant.

 

Om jeg er grinete fordi jeg tapte, er en annen ting. ;)

Lenke til kommentar

Jeg hater poker. Fy faen, for et drittspill. Spilte vekk 300 kroner i dag, uten å gjøre særlig mye feil. Det eneste det gikk på, var at jeg omtrent utelukkende fikk drittkort (ellers én AA, ett eller to høye sett, et ensifret antall ålreite sett (typ QT osv) to x par (66 og 22)) i løpet av et femtimers spill. De ekstremt få gangene jeg faktisk fikk noe ålreit, hadde jeg kasta meg preflop. Det er snakk om straight nuts, hus, et uhørt antall tress, en god del to par osv. Det gikk vel ca tre timer fra jeg vant min siste pott til jeg gikk ut, og det var med AA. Kan ikke huske å ha vunnet noen potter som gikk til showdoen, og skjedde det, var det én eller to ganger. Herregud. Mister totalt mersmaken av sånne kvelder.

Lenke til kommentar

Sånt skjer danilovic. ikke mye mer å si enn det...

Før eller siden vil alle få sånne perioder. Men det er selvfølgelig irriterende når det skjer.

 

På den annen side så er jo det litt av det fascinerende aspektet med poker og. At det er såpass uforutsigbart..

 

Edit: En av mine nærmeste pokerkamerater vant 25.000 kr på en nett-turnering i dag! Wow...Nesten så jeg vurderer å begynne å spille litt på nett selv. Ligger tross alt over han på vår interne live-ranking :)

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Satan, tapte 130kr på skolen i dag. Har pocket ess, floppen som var 5 5 K - turnen kommer som også er en femmer - alle checker rundt bordet, jeg går opp 30 fordi vet ingen har femmeren - alle syner - riveren er en åtter og da ble jeg sikker på seieren fordi ingen hadde bettet som om de hadde femmeren som trengtes til hus. Jeg raiser 50kr, 2 folder og sistemann reraiser 50 til 130. Jeg så og var skråsikker han hadde kongen (hus 5 over K) men han hadde f meg pocket 8 og vant med hus 8 over 5 i stedet for min hus 5 over A.

 

FEMMER PÅ HÅNDA, POCKET KONGE/ÅTTER var de eneste mulige kombinasjonene for å slå meg og visste han ikke hadde femmeren etter floppen.

Lenke til kommentar

Fikk endelig føle hvordan det er å "tilte" når en spiller.

 

Spilte med en gjeng som hadde spilt svært lite i går. Uansett hva en raiset, var folk med med f.eks 26unsuit. Etterhvert greide jeg å tolme meg, ettersom jeg skjønte at folk var med uansett. Men etter å ha tapt for idiotiske ting gang på gang, gikk jeg alt for hardt inn på to lave par mot en åpenbar tress. Sluttet den onde sirkelen med å svi av 25$ på nett med enda verre spilling.

 

Spilt en 5$-turnering i dag, første plass med 25$, så da får det heller gå. ;)

Lenke til kommentar

*vekke liv i tråden igjen*

 

Spilte en turnering live i dag, andre plass med 33 % av potten var greit for meg, gikk i pluss. :)

 

Etter uendelig mye frustrasjon på Expekt har jeg nå avsluttet mitt spill der og fraråder alle andre å spille på pokerklienten deres. Jeg har nevnt dette før, men repeterer. Softwaren har krasjet i gjennomsnitt en gang hver turnering siden jeg begynte i oktober. Det kommer mange nye oppdateringer, men det blir sjelden noe forbedring.

 

Har nå registrert meg på pokerstars.com, der jeg har vunnet 1 av 1 turnering. :)

Lenke til kommentar
*vekke liv i tråden igjen*

 

Spilte en turnering live i dag, andre plass med 33 % av potten var greit for meg, gikk i pluss. :)

 

Etter uendelig mye frustrasjon på Expekt har jeg nå avsluttet mitt spill der og fraråder alle andre å spille på pokerklienten deres. Jeg har nevnt dette før, men repeterer. Softwaren har krasjet i gjennomsnitt en gang hver turnering siden jeg begynte i oktober. Det kommer mange nye oppdateringer, men det blir sjelden noe forbedring.

 

Har nå registrert meg på pokerstars.com, der jeg har vunnet 1 av 1 turnering. :)

5321121[/snapback]

 

Må backe deg opp her. Expekt _suger_. Vurderer å begynne på unibet i stedet...

Lenke til kommentar

I mine øyne er Pokerstars den klienten som skiller seg mest ut i positiv retning..

Når det gjelder mitt eget spill i det siste så har det vært i en down-periode, med den ene bad-beat'en etter den andre. Er nesten så man mister litt motet. Men man vet jo at det kommer bedre tider hvis man spiller bra, så jeg tar bare en lten motivasjonspause nå :)

Godt råd: Aldri spill når du er på tilt!

Lenke til kommentar

Er vanskelig å holde seg klar da ja... Åh, har spilt så bra i dag, og allikevel tapt :/ - alltid lest folk riktig, betta agressivt for å gi dem dårlige odds etc (når de har vært på flushdrag og jeg på to par, f.eks), alle triksene, men når riveren blir det de trenger for å slå meg uansett så er det liksom ikke så lett :/ Måtte ta pause nå etter kjappe $25 baklengs :S

Lenke til kommentar
Pokerstars er veldig bra i det man har åpnet en konto.....så går det bare nedover :(

Spilte siste tourney'en der for 2år siden  ;)

5321801[/snapback]

 

Kan sikkert stemme det, det går iallfall bra! :) 2 av tre turneringer vunnet, 25% bankroll-økning.

5328610[/snapback]

 

Da snakker vi Sit&go regner jeg med? en kamerat har begynt å spille disse 200dollar-buyin-turneringene på pokerstars nå. Det er i heftigste laget for meg altså...Men han gjør det veldig godt da så...

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...