Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Flott tråd! Ble glad da jeg fant denne. Spilte poker med gutta for litt siden. Vi spilte 4 runder. Vant tre stykk! Den siste tapte jeg på. hadde tress i 9, mens kammeraten min hadde tress i damer!  :(

Har spilt og lært av en annen kammerat. Var veldig godt forberedt når jeg spilte med nybegynnerne. En kan lett se det på spillestilen om en er erfaren eller dreven ;)

 

Lurer veldig på om ebay har bra pokersett?

5227212[/snapback]

 

En kompis av meg fortalte om noen som hadde kjøpt gamle bellagio- og mirage-chips på eBay - det er jo litt moro da..

 

(er det ikke bedre å sjekke der selv enn å spørre oss, forresten?)

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et sett fra Jysk, og slik jeg forstår det, er dette settet et av to "billigsett" som florerer nå. Det som jeg har, har prikker på kanten, mens det andre settet, har felter på kanten. Begge er helt greie siden de ikke er så full i bling og glitter, og begge settene er uten verdier. Vekten kan jeg ikke uttale meg om ettersom jeg ikke vet hvor mye de skal veie, men de føles helt grei ut for meg, iallfall bedre enn de i plastikk.

Lenke til kommentar
Nærmaste eg har komt til poker er på voerspiel som tilskuer.

Men synes det er artig å sjå på Celebrity Poker Challenge Showdown

på tellyen. Han eine fyren som er poker ekspert har sykt mykje peiling.

Har visst gitt ut bok og.

5232477[/snapback]

 

Joda, men hvis du er imponert over han som pokerkommentator så burde du ta en titt på World Series of Poker, med Norman Chad og Lon McEachern :thumbup:

Lenke til kommentar
Nærmaste eg har komt til poker er på voerspiel som tilskuer.

Men synes det er artig å sjå på Celebrity Poker Challenge Showdown

på tellyen. Han eine fyren som er poker ekspert har sykt mykje peiling.

Har visst gitt ut bok og.

5232477[/snapback]

 

Joda, men hvis du er imponert over han som pokerkommentator så burde du ta en titt på World Series of Poker, med Norman Chad og Lon McEachern :thumbup:

5233886[/snapback]

 

Absolutt - og svært mange av gjengangerne blant spillerne har skrevet bøker eller laget flimer også, som Howard Lederer, Phil Hellmuth, Doyle Brunson og TJ Cloutier.. Finnes nok ganske mange pokerbøker der ute, egentlig..

Lenke til kommentar

Ed Hunter: får jeg spørre om du har sett noe WSOP?

 

Enig i at Celebrity Poker er en av de mer underholdende pokerproduksjonene, men nivået på spillet er jo høyst variabelt, så hvis du vil ha et program som er underholdende, spennende og svært lærerikt så vil jeg anbefale WSOP for deg :) Bare et velmenende tips

 

Medrakil: Stemmer det, mange av dem som har skrevet bøker, og også en del som har laget film. Jeg har filmen til Howard "The professor" Lederer blant annet, og har plukket med meg noen småting derfra som jeg faktisk ikke hadde tenkt på.

 

Får låne pokerbøker av en kamerat som har 10-15 stk dersom jeg føler for det, men har ikke orka å lese så mye. Er ikke helt den lesetypen ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Spilte turnering her i går. 600,- i potten og selvfølgelig kom jeg på 2. plass. Jeg hater å spille heads-up med ultra-super-loose-agressive spillere. Det endte opp med at jeg foldet 2 hus, 1 royal straight og tapte en all-in med flush (J på topp) mot flush (K på topp). A og Q lå på bordet så jeg tenkte at sjansen for at han hadde K var liten, men dengang ei...

 

Ligger fortsatt 300,- i pluss.

Lenke til kommentar
Spilte turnering her i går. 600,- i potten og selvfølgelig kom jeg på 2. plass. Jeg hater å spille heads-up med ultra-super-loose-agressive spillere. Det endte opp med at jeg foldet 2 hus, 1 royal straight og tapte en all-in med flush (J på topp) mot flush (K på topp). A og Q lå på bordet så jeg tenkte at sjansen for at han hadde K var liten, men dengang ei...

 

Ligger fortsatt 300,- i pluss.

5235991[/snapback]

Hahaha, seriøst.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
Spilte turnering her i går. 600,- i potten og selvfølgelig kom jeg på 2. plass. Jeg hater å spille heads-up med ultra-super-loose-agressive spillere. Det endte opp med at jeg foldet 2 hus, 1 royal straight og tapte en all-in med flush (J på topp) mot flush (K på topp). A og Q lå på bordet så jeg tenkte at sjansen for at han hadde K var liten, men dengang ei...

 

Ligger fortsatt 300,- i pluss.

 

Nytter ikke å spille tight når det er heads up, da spiller du feil og er nesten garantert å tape. Har spilt maaange heads-up matcher på nettet og har med tiden lært at den mest aggresive spilleren nesten alltid vinner. Er gøy å møte tighte spillere 1on1, er så lett å lese dem.

Lenke til kommentar
Er tight en som spiller bra når han først får bra kort?

Når man spiller med penger, og du er den siste til å melder etter at alle har sagt check. Er det en smart tatikk å si all in?

 

Videre, er det lurt å høyne veldig mye i starten slik at du spiller men mindre personer?

5236950[/snapback]

 

Kommer helt an på. Det er ikke lurt å si all in, med mindre du faktisk har gode/greie kort. Men det å være sist, og gå all in med feks 7-2, og alle de andre har sagt check er bare dumt gjort.

 

Det å høyne mye er smart, da får du ut sånne som kan stright, flush osv ved at de to siste kortene stemmer. Men alt kommer an på hvordan resten av folkene du spiller mot, hvor mye chips du har, og hvordan du er som spilletype.

Lenke til kommentar

raffegutten: Å gå all-in rett etter floppen før noen har raiset potten er som regel ingen god utgangsstrategi. Hvorfor?

 

1. Dersom du faktisk sitter med en krem-hånd og du går all-in med den etter floppen er sannsynligheten ganske stor for at ingen vil calle deg. Du har da oppnådd å vinne potten, men med en krem-hånd er gjerne målet ditt å "melke" de andre spillerene for mer chips før du tar potten. Et value-bet kan ofte være smartere da

 

2. Dersom du ikke har en dritt men vil prøve å bløffe deg til potten er all-in etter floppen en forholdsvis gjennomskuelig "steal-pot-bløff". All-in er jo et fenomen som ikke bare brukes for å få mest mulig chips på gode kort, men også et velkjent pressmiddel på motstanderne. Muligheten for at noen faktisk traff floppen bra, men prøvde å "slow-playe" den ved å checke er også ganske stor. Så all-in-bløffer må som alle andre bløffer TIMES veldig bra. Det er i bunn og grunn essensen i det hele

 

Uansett så er dette retningslinjer som gjelder for et generelt tilfelle, men siden det veldig sjelden oppstår "generelle tilfeller" i poker så må du selvfølgelig se alt an etter ditt inntrykk av motspillerne, ditt tidligere spill denne hånda, chipstacken din, potten osv.

Så det finnes altså ingen fasit i poker, og det er vel noe av det som gjør dette spillet så fascinerende, er det ikke? :)

 

wh1te: Det stemmer som mange kommenterer her at tight spill i heads-up ofte er farlig å satse på. Selv har jeg blitt mye løsere i heads-up-spillet mitt i senere tid, og dette gir ofte gevinst. Selvfølgelig må "løsheten" begrenses! Jeg mener ikke at du kan spille på alt. Men det er et faktum at absolutt alle starthender i hold'em har potodds til å se floppen. Tro det eller ei. Selvfølgelig skal man ikke bli med på store raise hele tiden, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

 

Hadde en irriterende runde med kamerater i går. Jeg sitter med K-10 i spar på hånda, og flopper straight-flush draw. På turn treffer jeg straighten, og better selvfølgelig på den. På river treffer jeg flushen, og better selvfølgelig enda mer. Jeg får raise av en motspiller og begynner å ane ugler i mosen, men siden hånda mi faktisk er SKUMMELT nær the nuts så må jeg jo calle han. Potten er kjempestor (jeg er nesten all-in), og han vipper opp flush med ess på topp! Da ble jeg en smule forbanna gitt. Neste hånd går jeg all-in med og blir selvfølgelig calla av en med AA på hånd. Poker kan være grusomt :roll:

Lenke til kommentar
Ulovlig eller ei, den dagen lensmannen kommer hjem til meg når vi sitter et par kompiser og spiller, da.. Eh.. Da vet jeg ikke lenger.

 

hehe, da er det bare å legge kortene på bordet bokstavelig talt x]]]

 

 

 

Men ang. chips som det ble snakket på lenger opp.. Vi kjøpte et sett til 300 kr hos bokhandelen som vi har i klasserommet x] (spiller i friøkter)

De er laget av leire (står det) og er ikke lette plastikkgreier.. og fin farge på de, ikke noe jalla e.l !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...