Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Liten aktivitet her, blir vel snart anklaget for trippelposting.

 

Dagens spill, har vært både høyt og lavt. Til slutt er det leader og jeg igjen. Litt fram og tilbake, til vi er ganske like. Får KT på hånden. Caller. Floppen sier KQ4. Byr litt. Han ser. Turn blir T. Går all in. Han vurderer lenge. Ser. Caller med JJ.

 

Dere kan se selv hva river er. :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag var en rar kveld. Masse dritthender førte til at hundrelappen min sakte men sikkert ble spist opp, selv uten at jeg tapte noe særlig av potter. Jeg gikk derfor for å hente reservepengene i jakka (59 kroner), men også disse pengene forsvan fort. Samme kisen som tok dem fra meg, og samme flaks hadde han på river osv. Jeg ble litt desperat etter penger, så jeg begynte å pansette et par øl, selge et potetgullflak osv. Jaggu forsvant ikke også disse pengene jævlig fort. Dermed lånte jeg en tier av en kompis, og bet meg fast rundt sju kroner. Med to kroner igjen gikk jeg all in, og vant en pott på 10 kroner. Denne doblet jeg en del ganger, til jeg lå rimelig stabilt på 100 kroner. Etter hvert som timene gikk, ville også faren til verten være med, og som en del voksne flest dreit han egentlig om han tapte 200 kroner, så lenge han hadde det gøy, og derfor spilte han omtrent alle hendene sine, selv om han hadde drittkort. Jeg endte opp med 270 kroner. :-----D

Lenke til kommentar

Hadde en gøy kveld i går.

 

Var 8stk som spilte Turney. 100kr Buy In. Og det var 500 til 1.plass, 200 til 2. plass og 100kr til 3. plass. Alle får 100kr i chips.

 

Første hånden jeg får er A-8, og jeg ser BB som er 2kr. Floppen viser K-7-5 og jeg folder på 5kr. Turn og River viser 8-A, og jeg hadde hatt to par.

 

Slik var andre hånd og, 5-2. Hadde BB og ser floppen men etter floppen får jeg ikke en dritt og folder. Men på Turn og River viser deg seg at jeg hadde vunnet med 2korts Stright.

 

Men til slutt var vi 3stk igjen. Jeg med ca 500 chips, neste med 230chips og siste med ca 70chisp igjen.

 

Jeg får utdelt 6-6, og satser litt på preflop. Han med minst chips folder, og det er 1. plass vs 2.plass. Floppen viser K-6-2, og jeg caller, han raiser og jeg ser. Turn kortet viser seg å være A. Han har nå det høyeste paret, og jeg har tress i 6. Han går da all in etter jeg cheket. Selvfølgelig ser jeg han og jeg vinner.

 

Da er vi 2stk igjen. Meg med 740chips og han med 60chips. Og nå er BB på 20kr.

 

På den andre hånden da han har BB går jeg all in med 10-8 vs hans 10-9. Han ser siden han er ganske fornøyd med å komme på 2.plass siden han har lagt bakpå fra starten omtrent. Kortene i bordet er K-8-5-8-2 og jeg vinner med tress.

Lenke til kommentar
Bare jeg som syns NM i poker på TVNorge virker veldig amatør? Selve produksjonen altså (ikke spillerne)..

5046005[/snapback]

Ikke spillerne? Noen av dem er jo totalt retards. Sånn som han retarden i den første episoden med kjendisene, og hun retarden i andre episoden. Han kommentatoren er også retard - "åpent stritedrag".

Lenke til kommentar

Hehe, godt mulig spillerne er retards også. Vanskelig å følge med når han kommentatoren er så ultraretard :p

Høres ut som om han bare leser opp et referat i stikkordsform, og hver gang han våger seg ut på en setning med mer enn tre ord har han samme tonefall som Ari Behn når han leser høyt fra bøkene sine :|

 

"stritedrag", bahahah! ^_^

Lenke til kommentar
Helvette! Spilte turnering i dag. Hadde 3-K i spar i mens han jeg spilte mot hadde 7-J i spar. Floppen er 2 spar pluss et ubetydelig kort. Begge har 4 spar. Jeg går all-in fordi jeg har minst. Turn blir en J og River blir et ubetydelig kort, helvette så sur jeg ble.

5048974[/snapback]

Hvor sur har du egentlig rett til bli når du går all inn på en draw, med lav kicker i tillegg?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor en får kjøpt en skikkelig kortstokk? Tenkte 100% plastikk.

 

De kortene som følgte med JYSK settet blir fort ødelagt... :(

5049048[/snapback]

 

Kjøp Copag-kort på ebay. Det gjorde jeg. Copag brukes forresten i World Series of Poker

 

Om hånda til makos: Du hadde kanskje den beste hånda til floppen, men noen veldig "bad beat" var det riktignok ikke. Mye spar var allerde ute (2 hos deg, 2 på bordet og 2 hos han). Sannsynligheten tilsier at du ikke skulle treffe flushen din, så så veldig sur burde du ikke være

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar
Han har fremdeles den høyeste spar.

5050387[/snapback]

Jeg ville i alle fall aldri gått all in på en slik draw.

5051033[/snapback]

 

Vel, det kommer helt an på:

1. Hans chipstack

2. Størrelsen på potten

3. Hans "read" på motstanderen

 

Med lav chipstack og stor andel i potten er det helt greit å gå all in på denne hånda, men han kan ikke "forvente" å vinne den selv om mulighetene for det er greie. Når du begynner å få mindre beholdning av chips er du rett og slett ofte nødt til å gå all in selv på kort du ikke føler deg sikker på at er de beste.

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Var på StudentCruise fra i går til idag, og der var Ladbrokes og stilte med bord, babes, stæsj, dealers, osv.. :)

 

Da jeg fant ut at jeg skulle spille, satt jeg og venta i 1,5 time ca, så fant dem ut av dem ikke skulle spille mer den kvelden (aner ikke hva klokka var, det var i natt en gang vertfall). Så fikk vi beskjed om at de åpna igjen klokka 12, så klarte jeg å forsove meg en stund, så når jeg kom opp var det bare final table igjen, og resten av borda var demontert. :(

 

Menmen, jeg tok en haug key-chains og noe festebåndgreier som hevn.. :p Får 100 spenn om jeg oppretter konto der også.. :)

 

Har forresten bestilt pokerbord og stokkemaskin (bare for å teste det ut) fra Komplett.no. Komplett hadde helgetilbud, nesten halv pris ellerno på 180cm langt bord. Ligger hos Tollpost Globe (sendte visst ikke med Posten), så tar sin tid å få tak i det, siden Tolpost Globe har et latterlig system der de sender faktura først, så må den betales, så må TG få det dokumentert, så kjører varene ut.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...