Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe meg plastikk-kort og ser at det er lagt ut mange sider som selger kort, men er det noen som vet om det er noen butikker i bergen som selger plastikk-kort?

 

Lurer på det samme.

 

Plastikkort i Bergen / norsk nettside?

 

 

"Rubens varme gleder" nedenfor fløybanen tror jeg har.

 

 

Mener at han bare hadde noen ukjente plastkort, og prisen var uhyggelig. Kjøp heller en pakke fra nettet.

Lenke til kommentar

Jepp. Da gikk jeg på en lite hyggelig smell idag.. Jeg har nå utviklet ett rent hat for fiskere.

 

Jeg får Q-J. Han raiser pre flop til 20 dollar, jeg caller.

 

Flopen : A-K-10. Han raiser til 50, jeg reraiser til 150 og han caller igjen.

 

Turn : 8. Han raiser igjen til 50, reraiser til 150 igjen, han reraiser til 200 og jeg går all in med mine resterende 350 dollar. Han caller. Det ligger ingen flushemuligheter i bordet derfor jeg ikke har tatt med hjerter osv. Til min store lettelse, og forbløffelse sitter han bare med to par. Jeg tenkte at han må da hvertfall ha tress av ett slag, men den gang ei. Fyren har A-K.

 

River : A.

 

Jeg tror jeg aldri har vært mer forbanna, at det er mulig å spille sånt? Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Jepp. Da gikk jeg på en lite hyggelig smell idag.. Jeg har nå utviklet ett rent hat for fiskere.

 

Jeg får Q-J. Han raiser pre flop til 20 dollar, jeg caller.

 

Flopen : A-K-10. Han raiser til 50, jeg reraiser til 150 og han caller igjen.

 

Turn : 8. Han raiser igjen til 50, reraiser til 150 igjen, han reraiser til 200 og jeg går all in med mine resterende 350 dollar. Han caller. Det ligger ingen flushemuligheter i bordet derfor jeg ikke har tatt med hjerter osv. Til min store lettelse, og forbløffelse sitter han bare med to par. Jeg tenkte at han må da hvertfall ha tress av ett slag, men den gang ei. Fyren har A-K.

 

River : A.

 

Jeg tror jeg aldri har vært mer forbanna, at det er mulig å spille sånt? Hva synes dere?

 

Han gjør ingen feil i den hånden.

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig der. Ut ifra at jeg blir med 20 dollar preflop, kan men vel anta at jeg har enten en pocket, eller to high card. Når den flopen, så "vet" du, at jeg har truffet noe. Hva er spørsmålet? Når det draget ligger det, hadde hvertfall aldri jeg spilt 600 dollar med 2 par. Når bare river gjenstår, og han blir med 300 til. Så har han, 4 kort han kan treffe for å vinne, gitt at hans to par ikke holder.

 

Kan nevnes at vi hadde spilt på samme bord i tre timer, og ja, han burde få med seg at jeg enten bløffer, eller spiller gode kort når det kommer mye penger inn i bildet. Igjen burde han få med seg at jeg ikke bløffet for så mye penger. Hadde jeg spilt mot meg selv hadde jeg tippet meg på straight eller tress på den hånden. Og da kan du ikke forsvare det siste callet.

Lenke til kommentar

Ville nok ha bettet litt anderledes i den handen der, raiset mer på turn.

 

Men rangen din her må jo sies å være TT, KK, AA, QJ, AK, AQ, AJ, AT.

AK er favoritt mot mange hender og har seks outs mot alle untatt AA og KK.

 

Jeg ville kanskje ha check-synt turn hvis jeg satt med AK. Kanskje.

 

EDIT: Jeg vil kanskje fraråde deg til å spille 2/4, 3/6 eller hva det nå er du spiller. Mulig du gjør rett i å spille der, men tviler.

Endret av MrSifter
Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg plastikk-kort og ser at det er lagt ut mange sider som selger kort, men er det noen som vet om det er noen butikker i bergen som selger plastikk-kort?

 

Lurer på det samme.

 

Plastikkort i Bergen / norsk nettside?

 

Bokbutikker som Ark. Vet ikke om den er i Bergen men bokbutikker pleier selge til rundt 80 kr

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig der. Ut ifra at jeg blir med 20 dollar preflop, kan men vel anta at jeg har enten en pocket, eller to high card. Når den flopen, så "vet" du, at jeg har truffet noe. Hva er spørsmålet? Når det draget ligger det, hadde hvertfall aldri jeg spilt 600 dollar med 2 par. Når bare river gjenstår, og han blir med 300 til. Så har han, 4 kort han kan treffe for å vinne, gitt at hans to par ikke holder.

 

Kan nevnes at vi hadde spilt på samme bord i tre timer, og ja, han burde få med seg at jeg enten bløffer, eller spiller gode kort når det kommer mye penger inn i bildet. Igjen burde han få med seg at jeg ikke bløffet for så mye penger. Hadde jeg spilt mot meg selv hadde jeg tippet meg på straight eller tress på den hånden. Og da kan du ikke forsvare det siste callet.

 

Er ikke så lett og sette deg på QJ der og heller ikke lett og ikke gå litt amok når man flopper AK par. Egentlig en skikkelig drømmeflopp for deg, man kan jo bare håpe og be om at noen har AK når du får den floppen :D Maks uflaks da!!!

Lenke til kommentar

La oss si at en er med i en kameratgjeng som spiller NL200 NOK cashgame. Denne gjengen har lyst å investere i et chipssett type clay composite fra Danmark, tusen stykk.

 

Så er spørsmålet, hvordan skal inndelingen foretas?

 

Verdiene er:

 

1

5

10

25

50

100

500

1000

5000

 

5000 ser jeg på som unødvendig, ettersom jeg tviler på at vi noengang kommer til å spille for slike summer, da har vi uansett 1000-sjetongene. Hvis det skal spilles turnering, har vi andre sett.

 

Noen som har noen forslag, helst med begrunnelse?

Lenke til kommentar
La oss si at en er med i en kameratgjeng som spiller NL200 NOK cashgame. Denne gjengen har lyst å investere i et chipssett type clay composite fra Danmark, tusen stykk.

 

Så er spørsmålet, hvordan skal inndelingen foretas?

 

Verdiene er:

 

1

5

10

25

50

100

500

1000

5000

 

5000 ser jeg på som unødvendig, ettersom jeg tviler på at vi noengang kommer til å spille for slike summer, da har vi uansett 1000-sjetongene. Hvis det skal spilles turnering, har vi andre sett.

 

Noen som har noen forslag, helst med begrunnelse?

 

Mitt forslag er som følger:

 

Antall / Verdi / Totalsum

360 / 1,- / 360,-

180 / 5,- / 900,-

360 / 10,- / 3600,-

50 / 50,- / 2500,-

40 / 100,- / 4000,-

10 / 1000,- / 10000,-

 

1000 chips, totalt; 21360,-. Da har dere ved ett fullt nimannsbord 40 enere, 20 femmere og 40 tiere, noe som burde være greit til 1-2nl, masse av de minste, slå slipper dere å veksle så mye. Også er det over 20000,- totalt, over 100BI, noe som burde være tilstrekkelig hvis ikke dere spiller i dagevis avgangen ;)

Lenke til kommentar
Takk for godt gjennomtenkt forslag, men jeg var så snartenkt at jeg glemte å si at antallet må være fulle 25stk.

Det burde jeg vel egentlig tenkt meg... (Enten 25 eller20)

 

1 og 10: 350

5: 200

50: 50

100: 25

500: 25

 

Ny totaltsum: 22350,-

 

Og da har jeg byttet ut 1000 chipsen med 500 som kanskje er litt mer aktuell uansett?

 

Edit: Fine chips, og prisen var absolutt ikke avskrekkende :)

Endret av Pjokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...