[Protus] Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Fint Vista begynner å få fart på seg. Men jeg savner imidlertid xp 64-bit på norsk
Mythos Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Endelig kom jeg inn på Microsoft connect og fikk startet nedlasting. En 2,4GB iso fil er forhåpentlig klar til testing i morgen tidlig
Ueland Skrevet 27. juli 2005 Skrevet 27. juli 2005 Hvem ser forskjellen på det og XP? http://www.microsoft.com/presspass/presski...mage007_low.jpg edit: Litt bedre: http://www.microsoft.com/presspass/presski...mage002_low.jpg
pmarius Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Hvem ser forskjellen på det og XP? http://www.microsoft.com/presspass/presski...mage007_low.jpg edit: Litt bedre: http://www.microsoft.com/presspass/presski...mage002_low.jpg Hm, ser du ikke forskjell på Vista og XP? Når begynte f. eks XP med gjennomsiktige rammer? Syns forskjellene er ganske tydelige jeg...
iMono Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Designet er vel ikke hovdvekten til Vista, selv om det er litt stilig med gjennomsiktige rammer. Søkefunskjoner, klassifisering av filer er blitt mye bedre, pluss synkronisering og nettverk og slik. Det er ikke design, men funskjoner som er i høysetet.
iMono Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Nedlastningside og kompabilitet? Fungerer det kun på 64-bit?
miCro Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Nå er vel ikke dette en public beta, så vi vanlig dødlige må nok vente litt lenger før vi (lovlig) kan teste beta utgaven av Windows Vista.
alfern Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Skrevet 28. juli 2005 (endret) Den er også i 32-bit, og kan kjøres på alle vanlige PC'er. Minimumskravet er forsåvidt 512Mb RAM i motsetning til 256Mb i Windows XP. Det er kun omlag 10.000 testere i første del av betatestingen, men det blir sendt ut flere invitasjoner fortløpende. For å bli vurdert som betatester må man gå på beta.microsoft.com og logge inn som guest med koden BetaReq. Man bør også lage seg en konto på connect.microsoft.com For den vanlige bruker er det først og framst brukergrensesnittet som skiller seg fra Windows XP, men når man begynner å ta i bruk litt mer avanserte funksjoner vil man merke mange små forbedringer. Noe som er høyt fokusert på er sikkerhet, spesielt i serverversjonen, som fortsatt går under kodenavn Longhorn. Edit: en liten leif sneik seg inn i teksten Endret 28. juli 2005 av alfern
thomassit0 Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 ok, noen som har rukket å prøve det som kan poste erfaringer?
pesaroso Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg lasta ned 32bit-versjonen, men jeg får ikke installert det på S-ATA-disken min.. :/ Kjøpte nettopp en S-ATA disk som jeg har formatert..
Bruun Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Hvem ser forskjellen på det og XP? http://www.microsoft.com/presspass/presski...mage007_low.jpg edit: Litt bedre: http://www.microsoft.com/presspass/presski...mage002_low.jpg Du ser fort forskjellen naar du kjoerer det... Jeg faar pokker meg ikke stilt inn norske bokstaver jeg. Skal komme med en litt lengre avhandling om hvor mye jeg klarte aa oedelegge under de 4 forsoekene paa aa installere dette OSet.
wil Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 tja, kanskje ikke Vista har støtte for Norsk tastatur enda.
wil Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 tja, sikkert noen warez sider som har den. kunne hatt den jeg også, men gidder ikke å downe torrents.
Lurifaksen Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 (endret) tja, kanskje ikke Vista har støtte for Norsk tastatur enda. Tilpassning til norsk gjøres i Kontrollpanelet, akkurat som i XP. Egentlig så sier det litt om denne beta'en: Akkurat som XP. Er vel sikkert et år siden jeg forsøkte en build av Longhorn, og kan ikke akkurat si at jeg er imponert over endringene siden den gang. OS'et er fremdeles helt likt som XP i bruk. Bare tregere. Nei dette var skuffendes... Screenshot: Endret 28. juli 2005 av Lurifaksen
alfern Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Skrevet 28. juli 2005 Kan vel si meg litt enig at den er skuffende, den er iallefall langt unna det som var planene da Longhorn lå på tegnebrettet. Likevel er det en god del forandringer i forhold til XP, men det er ikke alt som er like synlig for brukeren. Treghet skyldes primært 3 ting: - tyngre grafisk grensesnitt - ikke fullt optimert kode - debugger som går i bakgrunnen Men man må nok forvente at systemkravene blir litt høyere enn for XP. Det er ca. et år til Vista kommer ut til massene, så vi kan jo håpe at det utvikler seg i positiv retning.
Bruun Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Jeg prøvde alle mulig instillinger, slettet engelsk engelsk tastaturoppsett, la til norsk. Alt. Still no ÆØÅ. Det tok ikke mange timene før jeg avinstallerte Windows Vista. Dette fordi at OSet er totalt ubrukelig som main OS. Jeg fikk aldri tid til å årøve å installere et spill, men jeg prøvde flere programmer: Firefox 1.0.6 - Fungerte faktisk veldig bra. MSN Messenger 7.0 - Fungerte, ikke overaskende, bra. Sony Ericsson PC Suite 1.7.7 - Dette gikk ikke... ATI Catalyst 5.7 (siste versjon) m/ Catalyst Control Centre - Denne kjente ikke igjen OSet. Problemet var at når jeg tidligere på dagen skulle dele opp C disken i 2 partisjoner med Partition Magic 8, fikk programmet en error halvveis i prosessen som gjorde at Windows XP ikke ville boote. Da tenkte jeg: Vel, når jeg har klart å ødelegge så mye, hvorfor ikke bare prøve å bruke Longhorn som main OS? Lettere sagt enn gjort. Å installere Windows Longhorn/Vista Beta 1 går ikke akkurat med lysets hastighet. Om Microsoft skal kalre å få installasjonen til å ta 15 minutter, ikke en hel kveld, så burde de jammen avbryte alle sommerferier og begynne å jobbe NÅ. Først måtte jeg formatere hele C disken på nytt. Deretter prøvde jeg å installere Betan fra DVD'en. Her hang den seg bare under installasjonen. Dermed måtte jeg installere Windows XP, for så å installere det derfra. Dette gikk forholdsvis smertefritt helt tilinstallasjonen ba meg vente litt til for nå avsluttes installasjonen. Om jeg hadde visst at Microsoft sin defenisjon av litt er en halvtime, så ville jeg planlagt kvelden litt annerledes. Til slutt kom jeg inn, og det første som slo meg var at alt så forholdsvis likt ut, bare litt større, mer styla ikoner. Det andre som slo meg litt hardere så det faktisk gjorde vondt var at Microsoft har gjort alle vinduer animerte. Og jeg tråkla meg gjennom flere titalls vinduer med Windows-innstillinger, før jeg ga opp og øya mine var enda mer ødelagt en de var fra før av. Så, mine damer og herrer, jeg vil ikke anbefale å prøve dette OSet enda, bare for å se hva som er nytt, om det er morro, og i hvertfall ikke bruke det som main OS. Om dere skal installere det ved siden av deres main OS, ville jeg installert det på en annen harddisk, og ta ut hoveddisken. Men nå har jeg en tendens til å ødelegge alle Windows-installeringer jeg kommer borti.
Anbefalte innlegg