Gå til innhold

Hvilket av disse prosessorene?


ahumoe

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer litt på hvilken av disse prosessorene som er best/raskest:

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

 

Intel Pentium 4 530J 3.0GHz Socket LGA775, 1MB, BOXED m/vifte

 

Begge koster det samme. Og bruken min er vel spill, ripping og andre krevende opprasjoner.

Hvis noen vet noen bedre prosessorere til omtrent samme pris er jo det selvfølgelig også bra; prøver bare å finne den best CPU'en til den prisen! :thumbup:

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ow,27/07/2005 : 16:50] AMD prossesoren er best når det gjelder spill, og Intel Prossesoren er best når det gjelder jobbing. Så det kommer ann på hva du skal bruke pc'n mest til det! :thumbup:

Men når du mener "jobbing". Gjelder det bare Office og internett, eller er det også ripping, redigering av film eller å kjøre andre "ikke spille"-programmer?

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
du velger selvfølgelig amd! om noen har klart å klokke en P4 til 5,4 ghz med nitrogen, vannkjøling eller hva er vel egentlig ganske ubetydelig her. hadde han nevnt klokking så.. gå for AMD!

hadde nemlig ikke tenkt å klokke nei! ;) Men siden de ligger likt i pris betyr vel likt i ytelse eller? Ja altså en ting er at Intel er best på det AMD på det, men klokkefrekvens o.l betyr jo mest vil jeg si.

 

Så da er altså 3 GHz Intel = AMD 3200(2.0GHz)?

 

Jeg går vel for AMD. Men synes dere det er for "slapt" å gå for en AMD 3200 nå på en ny pc eller bør jeg opp i ytelse og da pris. Koster jo ganske mer for en AMD 3500 enn denne AMD 3200... :hmm: Er vel ikke store ytelses forskjellen!?

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale AMD'en, og så ville jeg i tillegg tipse deg om å spytte i en 500-lapp ekstra for å komme opp på Athl64 3500+ ;)

Ja....er det en del forskjell på AMD 3200 og 3500? Ja 500kr er jo penger det og. Kunne kjøpt meg et TV-kort til den prisen, eller 500kr mer i skjermkort! Men hvis det er betydelig forskjell så er vel det lurt?

Lenke til kommentar

Til dere som sier at Intel er best på jobbing:

 

ta en titt på denne testen: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2429&p=1

 

Fokuserer på FX57, men det er resultater for alt fra FX57 til P4 3,0Ghz

Hvis man ser på A3200+ vs P4 3,0Ghz, så vil man se at selv i "arbeidsrelaterte" oppgaver, så holder den GODT stand mot P4 3.0Ghz og 3.2Ghz. Der er det ca 50/50 på hvilken som ligger over. I spill er det selvsagt no contest...AMD for alle penga..

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale AMD'en, og så ville jeg i tillegg tipse deg om å spytte i en 500-lapp ekstra for å komme opp på Athl64 3500+ ;)

Ja....er det en del forskjell på AMD 3200 og 3500? Ja 500kr er jo penger det og. Kunne kjøpt meg et TV-kort til den prisen, eller 500kr mer i skjermkort! Men hvis det er betydelig forskjell så er vel det lurt?

Det samme lurer jeg på. Bestiller kanskje prosessor i kveld.

Jeg snakker om Venice- versjonen av AMD64 3200 og AMD64 3500. (s939)

Er det så stor merkbar ytelsesforskjell at det er verdt en 500- lapp ekstra?

Lenke til kommentar

Må bare komentere på Potetfar her. Altså eneste forskjellen mellom Venice og Winchester er SSE3 støtte. Pris på Venice og Winnie er veldig, veldig lik.

 

Men til trådstarter så ville jeg også valgt AMD. For det første er det AMD så da for den min stemme. For det andre gir du bare en time av din tid er det ingen sak å klokke 3200 til 3500. Det er 200MHz vi snakker om. Kan gjøres på BOXED kjøler :D

Lenke til kommentar
Tror nok at AMDen yter best gjennomsnittlig av de to, siden 3200+ er mer lik Intel 3.2 GHz enn 3.0. :)

 

Og samme prosessorer til enda lavere pris:

Intel

AMD

Det følger ikke med kjøler på AMD'en der, altså til 1495. 1650(prisen på komplett med vifte)-1495= 200kr Jeg kunne jo kjøpt den og så kjøpe ei vifte til 200 eller under da! ;)

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...