Gå til innhold

SAGITTA DUO arm for 2 flatskjermer


Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Legger til en liten erfaring/brukertest av et produkt jeg kom over i PCWorld for en liten stund tilbake.

 

Ergoline Sagitta Duo arm for to flatskjermer

 

Bestemte meg å kjøpe denne siden jeg i en lengre tid har brukt to skjermer på pc'n min og er vant til å jobbe med utvidet skrivebord. Slik man ser nederst på denne siden.

 

Minuset med å bruke dette slik er at man blir veldig fastlåst i samme stilling hele tiden siden det tar litt tid å drive å flytte på begge skjermene og sette dem ved siden av hverandre.

 

Men hovedgrunnen til at jeg kjøpte den var nok temmelig enkel. Den ser skikkelig rå ut! :thumbup:

 

Så jeg skrapte sammen 4800 kr og bestilte den.

 

Spesifikasjoner:

 

Ergoline Sagitta Duo arm for to flatskjermer

Veil. pris: kr 3 845,- + mva. (kr 4808,- inkl mva)

Fester: 2 armer med fester for VESA 75/100 (Flere armer kan bestilles for oppsett helt opp til 6 skjermer på ett stativ!)

Alle skjermene kan roteres rundt sig egen akse (Pivot).

Pakket: Byggesett

Matriale: Børstet stål

Produktblad samt flere bilder

 

Bestillingen:

 

Ble litt skeptisk til at dem ikke hadde noe skikkelig bestillings system på hjemmesiden sin. Kun et form som man måtte fylle ut.

 

Etter at jeg hadde bestilt produktet, hadde jeg et par spørsmål. Sendte en mail til adressen som var oppgitt på siden dems, men fikk ikke svar på et par dager, så jeg ringte til dem. Der fikk jeg svar fra en ansvarlig som skaffet meg informasjonen jeg trengte. (Lurte på om det var mulighet for å snu hver enkelt skjerm 360 grader rundt seg selv slik at jeg lett kunne bytte mellom pivot og vanlig stilling på skjermen.)

 

Pakken kom etter ca en uke, fra dems nærmeste forhandler.

 

Generelt sett ser jeg at firmaet Ergo Line retter seg hovedsaklig mot bedriftmarkedet. Dette pga pakking av varen, manglende forklaring på oppsett og at varen ble levert som bedriftspakke og jeg fikk en faktura i posten ca en uke etter at pakken var motatt. Dette trenger ikke å være noe negativt i seg selv, men en ting å legge merke til.

 

Pakken:

 

I pakken som ble levert på døren (ble sendt som bedriftspakke) lå det kun det jeg trengte for å sette opp stativet:

Skruer, nøkkler, fester og stativ delene.

 

Oppsett:

Det kom som et komplett bygesett, alle deler i forkjellige pakker. Å bygge det var ikke mer vanskelig enn å skifte tennplugger på en bil. Det følger minimalt med forklaringer med, men med en IQ over 15 så burde det ikke by på noen større problemer. :p Jeg klarte det hvertfall uten froblemer med min IQ. (Som sikkert ligger rundt 20...) :D

 

Skjermene som man skal benytte på stativet, må ha festene etter VESA 75 eller VESA 100. Det vanskligste med hele oppsettet var faktisk å få fjernet dem gamle stativene på skjermene jeg skulle bruke på produktet:

BENQ LCD FP937, 19", Resp 12ms, Contr 500:1 (DVI)

BenQ LCD FP991, 19", Resp 25ms, Contr 700:1 (Analog)(Brukes i pivot)

 

Alle leddene i stativet er smurt inn med fett, og man kan selv stramme leddene etter hvor hardt/løst man vil at skjermene skal holde seg.

 

Ferdig oppsatt/Konklusjon:

 

Har desverre ikke tatt noen bilder av skjermene mine etter at jeg har satt det opp. Men det ser enkelt å greit ut som et bilde fra Matrix. Det er hvertfall følelsen man får når man har satt opp alt, og setter seg ned foran skjermene for første gang!

 

Skjermene kan flyttes på i alle retninger, og alle leddene svinges rundt maksimalt. De kan også vippes opp og ned samt pivoteres som jeg har nevnt før. Alle leddene kan man stramme, slakke alt etter ønske, samt høyden man ønsker på skjermene. Noe som gjør at man kan variere stillingen foran pc'n maksimalt. Alt fra stående stilling til å dra den ene skjermen litt lengre frem som man kanskje forestrekker når man skal spille.

 

En annen opplevelse er hvor utrolig mye mer plass det er på skrivebordet mitt nå! Tastaturet ligger under skjermene og jeg har plass til mye mer dill-dall liggende der. :p

 

Så mitt terningkast er altså en helt klar sekser, med et lite forbehold når det kommer til bestillingen på hjemmesiden til Ergo-Line og manglende dokumentasjon på byggesettet. Mitt samlede intrykk er at hele stativet er av gjennomgående solid kvalitet og styrke, samt at det ikke har noe problem med å holde mine to skjermer.

 

Styling faktoren er ekstremt høy! Noe råere tilbehør til pc'n skal man lete lenge etter! Et must for dem som vil ha det lille ekstra til skrivebordet sitt og bruker to skjermer, og dem som vil ha en litt mer ergonomisk løsning foran pc'n.

 

-ThePhreak99

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Update:

 

Har nå gått til anskaffelse av en tredje skjerm, og ringte til firmaet som jeg kjøpte av første gang og fikk bestilt en ekstra arm slik at jeg kunne feste den nye skjermen på stativet.

 

Nå føler jeg meg som en avinor ansatt eller Oslo børs ansatt. Nice! ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm bra test. Skulle hatt noe lignende til min skjerm, men den får klare seg med å stå i vinduskarmen foreløpig.

 

Tror det var fra det firmaet jeg kjøpte underarmsstøtten min. Var giro da og, men nettsiden til firmaet ser i det minste bedre ut nå ja :)

 

ps 3 skjermer... Da mangler du bare Halle Berry på terrassen og en multiskjerms skjermsparer og en 7-8 skjermer til. Så kan duden i swordfish gå på gata mens du smører Halle med litt solkrem ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Hehehe *drømme* Ja det hadde vært noe. ;)

 

Har endel planer om å bygge meg en skikkelig data/nedre-stasjon å sitte foran når jeg får meg en ny leilighet der jeg får litt friere tøyler.

 

Hmm.. Har planer om å gå for noe matrix aktig.. ;) Men swordfish stilin er litt renere.. *pønske*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Delvis. På den ene armen henger dem i festeklips under. og på den andre armen går de i en renne under armen. (Ikke spørr hvorfor jeg fikk forskjellig løsning på dem to) :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Hmmm.. Det tørr jeg nesten ikke tenke på.. :p

 

Skal vi se..

 

2*19" = 7500,- (De var dyre når jeg kjøpte dem)

1*17" = 2000,-

Stavtiver = 6500,-

 

Så... Ut fra det så kan man vel lett se hvordan internett shopper jeg er.. Jeg ser - Får lyst på - og driter i pris. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Jeg har ett Powercolor Radeon X800Pro 256MB GDDR3 (AGP) med to utganger bak pluss jeg har et billig pci grafikkort med to utganger til. Pci kortet bruker jeg bare til skjermen til høyre som jeg uansett bare bruker til tekstbaserte ting. (IRC, MSN, Azureus)

 

Så jeg har faktisk plass til en skjerm til! :D hehe.. :p Men tror jeg dropper det.. Bir litt stiv i nakken til tider når jeg sitter for nært og jobber med alle tre skjermene i lengre tid. Bruker egentlig kun dem to til venstre aktivt og den siste står bare oppe hele tiden på IRC slik at jeg ser hva som skjer på kanalene jeg driver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...