Gå til innhold

Jack Thompson: Anti-Gamer


Anbefalte innlegg

God dag. First time poster, og håper dette er plassert rett, no da.

 

 

I heten av det som har skjedd med GTA: San Andreas i USA, har nok eit spel blitt angrepe av Barnas Beskytterer: Sims 2.

 

Jack Thompson, kjent amerikansk advokat og eigaren av sida Stopkill.com var ein av dei fremste som krevde at GTA: San Andreas skulle gå opp til 18 års grense etter at det vart "offentleg" kjent om modden Hot-Coffee (for meir informasjon om den kan du sjekke rundt, som f.eks gamer.no sin artikkel).

 

Men no som nok eit spel er beskytta frå Vår Herres born, har nok ein spel (blant tusenvis av andre, som f.eks Halo ((han meiner Halo er ein virtual sniping-game der du kan gå in i "god" mode og snipe andre, og derfor lære å drepe andre med sniper-rifle))) som han meiner er mykje, mykje farlegare enn GTA: San Andreas: Sims 2.

 

Sims 2, som alle sikkert har høyrt om, er ifølgje Jack Thompson eit spel som pedofile og sex-avhengige kan misbruke for deiras eiga twisted mind.

 

Link til Artikkel (EN)

 

Blant annet meinar han at det handler berre om ein rask kode og du fjernar den blurr/sensuren over kroppene til dei nakne Sims'ane og då får du sjå, ifølgje han, full nakenhet med detaljerte kjønnsdelar og kjønnshår. Noko, visst du ein gong har spelt Sims 1-2, og fjerna den pesky blurr'en, som er heilt feil. Dei ser ut som Barbie og Ken dokker.

 

Dette stopper ikkje Jack Thompson, som har vunne prisen "Top Sensurist (sp?)" av the American Civil Liberties Union. Vår gode Jack meinar at EA Games (som har gitt ut spelet ((Maxim har laga det))) med vilje har gjort det mogleg å fjerne sensuren sånn at dei galne pedofilene vil kjøpe spela. Han krev at Sims 2 blir gitt ein meget strengare aldersgrense.

 

Der, nok av meg. Kva synest dekan? Fair og balanced? Sånn det burde vere her òg? Eller er dette rett og slett nok eit bevis på kvifor USA synker i lista over land med mest frihet her til verds?

 

 

Beklager for all typo'ar og grammatiske feil, relativt dårleg i norsk og det er seint for meg.

Endret av Lord Reanicus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne mannen skulle vært skutt.

Forstår att GTA:SA (alle spillene i serien for den del) har høyere aldersgrenser enn de fleste andre spill. Dette er en selvfølge.

Men å begynne å klage på Sims 2 er jo bare latterlig. Verst av allt er jo att han fabrikerer falsk fakta om spillet. (henviser til hans halusinerte "detaljerte kjønnsorgan".)

Dette er en mann som rett og slett bare har slått seg vrang ovenfor spill industrien i det store og hele.

 

(Edit: Leif.)

Endret av Co[]V[]bster
Lenke til kommentar

Regner med at han er pedofil selv jeg, ingen andre som hadde greid å se noe sexuelt opphissende materiale ellers i The Sims 1-2 eller Gta: SA for den del.

Og det jeg mener om pedofile er : Shoot to maim, then kill.

 

Har spillt noen av de mest voldelige spill som finnes til pcen :

 

Severance : Blade of Darkness (masse lemlesting)

Manhunt.

Hitman Serien

Soldier of fortune 1 & 2

Postal 2

etc etc.

 

Er en fin måte å få ut agresjonen på men hadde det stemt hva alle predikantene roper varsku for i Usa så hadde jeg vært Satan selv nå med en helvetes stor killcount :p

Nei takk, tar heller en runde Postal 2 enn å ladde hagla og gå på bytur.

Lenke til kommentar

De som ikke vet hva ting dreier seg om burde holde kjeft, uansett hva det er. Det å si at voldelige spill er morder simulatorer som lærer unger å drepe er ikke noe annet enn feil, og vitner ikke om noe annet enn at man egentlig ikke vet hva man snakker om. At man kanskje kan hente inspirasjon fra spill skal jeg ikke nekte på, men at spill i seg selv er grunnen til at ungdommer dreper er ikke sant. Det er som regel noe annet som er galt når det går så langt.

 

Man kan jo vinkle det litt annerledes også. Ta Manhunt f.eks. Hvor mange unger er det som ikke blir lært opp til at det å ta en plastpose over hodet er farlig fordi man ikke får puste? Da er det i grunn allerede gjort. Hvor mange tror dere som spiller Manhunt og f.eks. dreper folk ved å holde en plastpose over hodet er i stand til å gjøre det i virkeligheten? Psyke er en ting, fysikk og teknikk er en annen. Eksempel på en noe som gjør ungdommer til potensielle mordere, er militæret. Spill er ikke noe annet enn underholdning.

Lenke til kommentar

Synes de burde ta litt titt på sin egen voldelige kultur og historie, før de finner noe å legge skylden på for at USA er så mye mer voldelig enn de fleste andre land i verden.

 

Det som irriterer meg, er at disse folkene som sitter med så mye makt ALDRI vet hva de prater om. Jack Thompson har sikkert aldri spilt et eneste spill, han mener vel at alt spill er en synd, mens han selv sikkert har ville orgier og dopfester på sitt kontor.

 

USA er ikke et "land of the free", religiøse fanatikere og politikere som vil gjøre alt for å blidgjøre sine "religious nutjobs" tilhengere sørger for det.

Lenke til kommentar

Jaja, ingen tvil om at Thompson er ein ganske forstyrra mann. Einig i 18-årsgrense på SA, men ellers er det meste han kjempar for ein stad i grenseland mellom fanatisme og galskap. Eller kanskje han eigentleg er fullstendig sinnsfrisk, og berre bevisst spelar på frykt og manglande kunnskap for å sanke stemmer hos dei veldig religiøse og redde, som det ser ut til å vere so mange av på andre sida av havet. Kven veit. Uansett er det sikkert best for alle partar å ignorere mannen.

 

Kay

Lenke til kommentar
Helt enig. Ingen hører på han, uansett hva slags uttalelser han kommer ut med.

Problemet er at han blir hørt og sikkert brukt av alle de organisasjonene i USA som jobber mot spill/film/musikk og alt annet som er "frihet". I USA er det fler og fler slike folk som kommer i mektige posisjoner og er veldig farlig for hvordan det vil utvikle seg med tanke på "freedom of speech and experssion" i USA.

Lenke til kommentar

Det at SA burd ha 18 års grense er heilt greitt. Men i USA er det heilt enn anna ting. I USA selger ikkje dei største spille butikkene nokon spill med 18 års grense, pga av klager frå foreldre som seier spillet vert kjøpt av born uansett.

 

Utrulegt sjukt.

 

Og folk høyrer på Jack Thompson, det er jo det som er rart. Killogy*, ein amerikansk kjent "teori" om at voldelege spill lærer våre born til å drepe, er meget akkseptert i dei konservative/republikanske/kristne hjarte. Trur faktisk nokon i Bush-administrasjonen nemnte Killogy* er noko dei skal ha med videre i agendaen deira, men er ikkje sikker på den.

 

Alikevel, ein av utviklarane av teorien Lt. Col. Dave Grossman, sa at deiras approach til å stoppe spille industrien var å "Sue them down to their socks". Veldig... amerikansk.

 

Killogy Heimeside

 

 

* Kill - Drepe/Mord

Logi(y) - Studie/Lære om

Lenke til kommentar

ja velkommen til forumet :)

 

 

Mannen skulle vært skutt ha, eller i det minste bedøvd, fjernet fra gatene, hypnotisert til å tro han er gartner og sluppet fri igjen.

 

Enkelte har en twisted mind ja. Må vær ganske twisted når du dreger en konklusjon om at pedofile kan bruke sim 2 til sine syke ting. Er han pedofil selv? Han ser i alle fall ut til å vite hvordan en pedofil tenker.

 

Men men, la manne drive på. Er gammel nok til å kjøpe spillene selv :p

Lenke til kommentar

jeg klarer ikke å gjøre annet enn å le da jeg leser dette om f.eks. Halo. "snipe-simulator". haha. Det er helt klart at jeg automatisk lærer å bruke en sniper når jeg spiller spill som halo eller CS. det er jo derfor jeg spiller de. :thumbup:

(ironi...)

 

men da må jeg nesten spørre et spørsmål; hvorfor sa ingen noe i USA når America's Army kom?

 

oh, forresten: Smart trekk å ha url til rockstar games sine internett sider på en side som skal prøve å få slike som de ruinert. GG Jack!

 

EDIT: http://www.resistance.com/ethniccleansing/catalog.htm . jeg sier ikke mer

Endret av ]zeOx[
Lenke til kommentar

Mannen har generelt lite kunnskaper om spill, og det bryr han seg ikke om. Det at han faktisk kjemper mot spill på den måten er fordi han faktisk tjener penger på det (skulle man tro), og at han blir ekstra populær i de mer høyre-orienterte kristelige trakter.

 

Når det kommer til GTA: SA og den forhøyede aldersgrensen er jeg både enig og uenig med ham. Rockstar var jo produsenten bak dette heller latterlige sex-innholdet og de fjernet det heller ikke skikkelig. Da er det nesten på sin plass at spillet får økt aldersgrense som en "statement" på at det de gjorde faktisk var galt.

 

Nå har det seg dog slik at spillet fra før handlet om å drepe folk helt uten videre, samt er det muligheter for å kjøpe sex av horer for så å drepe dem og ta pengene deres. Om ikke dette kvalifiserer til 18 års aldergrense av seg selv skjønner jeg ikke, men det får så være.

 

Nå har han gått til angrep på EA Games av helt latterlige grunner. Han mener at ved å gjerne "blur"-en fra de sensurerte områder vil man kunne se både detaljerte kjønnsorganer og kjønnshår. Videre er dette også tilfelle når det kommer til barna i spillet. Dette vil da være et oppløringsprogram for pedofile mener da denne advokaten. Dette er jo helt latterlig. For det første vet alle som har spillt the Sims 2 at om man fjerne "blur"-en vil man kun finne ut at det er Ken og Barbie man ser på. Noe som bringer oss til at denne mannen da også påstår at Ken og Barbie er opplørings-dukker for pedofile. Videre beviser dette også at han kommer med feilaktig informasjon, noe som burde tilsi at hans kredibilitet burde synke dypt. Videre burde søksmålet hans avslås som tull og advokaten burde da betale en heftig sum til EA. Igjen viser dette vor liten greie han har på spill.

 

Så kommer det store spørsmålet. Hvorfor har han ikke gått til angrep på Americas Army. Dette spillet er jo faktisk en krigssimulator og lærer deg saktens hvordan og når man skal bruke de forskjellige våpenene. Selvfølgelig angriper han ikke dette spillet fordi det er hæren i USA som distributerer det, og så patriotisk de er der borte er det helt greit å lære opp ungene til å verve seg (for så å daue i en meningsløs krig, fordi USA ville ha olje, mineraler eller annet tull).

 

Dette var da noen av mine meninger sent en natt/tidlig en morgen da jeg er litt trøtt, men håper det ga noen mening.

 

Hilsen Snorre :)

Lenke til kommentar

Var bedre og meir vel-reflektert enn det eg skreiv iallefall. Men eg skyldar på at det var 6-7 om morgonen utan søvn ;)

 

Og tusen takk dei som ønskte meg velkommen! Takker!

 

Men nå, det er ein god del confusion med denne Hot Coffee saken, det at Rockstar hadde planlagt eller iallefall hadde den på disc'en er sant. Men! Den orginale versjonen var spilleren og dei han hadde samleie med fullt kledd og eg trur det var rather ingenting stort med.

 

Eg oppfordrer alle til å lese dette:

 

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3142280

Lenke til kommentar
Mannen har generelt lite kunnskaper om spill, og det bryr han seg ikke om. Det at han faktisk kjemper mot spill på den måten er fordi han faktisk tjener penger på det (skulle man tro), og at han blir ekstra populær i de mer høyre-orienterte kristelige trakter.

at han har lite kunnskaper kan du si flere ganger.

da han først begynte å kritisere GTA for sex scener, sa han faktisk "according to ceveral game-news sites". dvs at han ikke har sett det selv en gang. eneste han tenker på er penger, penger, og for ikke å snakke om penger selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...