Gå til innhold

Hvordan ser din vannkjøling ut?


Anbefalte innlegg

Åååhhh, fint kabinett LenniZ. Er vannkjølingen ny?

"Prøvekjører" du den?

Vannkjølingen er ikke ny, men resten av pcen er ny. Det bildet der ble tatt ca. 2 min etter at jeg starta pumpa, og jeg vil helst ikke ha lekasje på skjermkortet (som sist gang) men har fjerna den kluten nå.

PCen starter ikke da :(

kommer med flere bilder i kveld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du glemte å sette i RAM LenniZ :p

Hvis du mener på det bilde dær han har en klut så står det jo to ocz brikker i :thumbup:

Ah...nå ser jeg det.

Fikk det ikke med meg ved første øyekast ;)

 

 

Tenkte jeg skulle slenge opp et bilde av hvordan mitt gamle midi-tower var utstyrt med en dual-radiator-vannkjøling.

 

Det ble utrolig lite med plass, og for å komme til bak radiatoren, måtte jeg skru av hele greia. Pumpa med tank er dytta under DVD-brenneren min i 5 1/4"-brønnene.

 

Jeg må bare si at det var _utrolig_ knudrete å montere sakene. Noen steder er det, tro det eller ei, umulig å komme til. Blant annet noen av stedene pumpa skulle festes. Jeg greide såvidt å få på noen muttere på 2 av skruene (av totalt 4), men de satt ikke veldig godt, og det var umulig å stramme dem, så dem hadde en tendens til å begynne å "shake" og lage masse resonans (eller hva det heter, bråkte fælt ihvertfall). Tror jeg brukte en 3-4 dager bare på å montere saken...

 

Når det gjelder uryddigheten er det bare fordi jeg ikke hadde montert alt enda. Sleeves kom også på senere. Men nå er hele saken demontert og det tomme kabinettet står nå og støver nede i kjelleren :p Mulig jeg slenger opp et bilde av mitt nye kabinett med dual-dual-radiator-vannkjøling senere.

post-224-1122997415_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvor kjøper du silikon slangene Skrue?

 

På Microplex virker det bare som de har PVC...

De kjøper jeg hos Gummi AS K.Lund, er ganske sikker på at også TESS har slike.

 

Grunnen til at ikke webshop´ene har disse slangene i salg vet jeg faktisk ikke, men synes egentlig at de burde hatt disse som en opsjon.

De er en god del dyrere enn PVC-slanger, men til gjengjeld varer de "evig", og blir aldri stive som PVC-slanger av og til kan bli.

En annen sak er at de er bare delvis gjennomsiktige, og dermed ser de ikke fullt så fancy ut som en klar PVC-slange.

Men jeg vil i alle fall foretrekke sikkerhet mot lekkasjer fremfor "eyecandy", og vil absolutt anbefale silikonslanger.

Lenke til kommentar
AC Silensium T1 kabinett

Noise Isolator ekstern alu vanntank (på ca 3dl).

Hydor L30 pumpe

Noise Isolator 220v relee

2x 80mm doble Noise Isolator parallellkoblede radiatorer

2x 80mm 14Db PAPST vifter, på ca 1400rpm

Noise Isolator HD ramme

Danger Den TDX A64 CPU blokk

Thermaltake ALU GPU vannblokk

Kjøleveske fra Hydro Texaco. Luktfri, og leder ikke strøm .)

 

 

Idle 33, Load 41 på en 9nm A64 3200+, med romtemp på 23-25 grader.

 

Fremtidig prosjekt:

 

1. Montere en ekstern 15x19cm radiator m/12cm fanconduct,

  utenfor kabinettet et sted, muligens i kjelleren...

 

2. Montere den "andre" Thermaltake GPU blokka på NB.

  Er trangt om plassen under skjermkortet

 

3. Ta bilde av innsiden av kabinettet....

PKT 3. Ta bilde av innsiden....

 

thumb.JPG

Lenke til kommentar
Torro: Hva slags slangedimensjon bruker du (ID)?

 

og.. sikker på at du ikke mener Zalman GPU-blokk?

Du har helt rett, er en Zalman GPU kjøler.

 

Bruker 3/8" på alle slangene i systemet. Kommer til å bruke en kombinasjon 3/8" og 1/2" når den eksterne radiatoren blir plassert. Prøvde med 1/2" mellom tank og pumpe, men da støya pumpa mer når jeg har 3/8" rett etter pumpa.

Lenke til kommentar
Torro: Hva slags slangedimensjon bruker du (ID)?

 

og.. sikker på at du ikke mener Zalman GPU-blokk?

Du har helt rett, er en Zalman GPU kjøler.

 

Bruker 3/8" på alle slangene i systemet. Kommer til å bruke en kombinasjon 3/8" og 1/2" når den eksterne radiatoren blir plassert. Prøvde med 1/2" mellom tank og pumpe, men da støya pumpa mer når jeg har 3/8" rett etter pumpa.

Zalman-blokken fungerer altså fint med 3/8"?

Lenke til kommentar
Torro: Hva slags slangedimensjon bruker du (ID)?

 

og.. sikker på at du ikke mener Zalman GPU-blokk?

Du har helt rett, er en Zalman GPU kjøler.

 

Bruker 3/8" på alle slangene i systemet. Kommer til å bruke en kombinasjon 3/8" og 1/2" når den eksterne radiatoren blir plassert. Prøvde med 1/2" mellom tank og pumpe, men da støya pumpa mer når jeg har 3/8" rett etter pumpa.

Zalman-blokken fungerer altså fint med 3/8"?

Det gjør den, er laget for det.

 

Har den "store" til overs, kan kjøpe den for 100,- Er den som er tilpasset Nvidia GPU. Er ubrukt og monteringstilbehøret følger med. Ny pris er ca 250,- + gebyrer for begge to....

Lenke til kommentar

hmmm... mitt sin.

Skal få vannkjøling på chipsettet også med tid og stunder. Posten tok og vidresendte pakken min til langtvekkistaden, så fikk ikkje chipsett kjølern!

 

 

DSCN0200.JPG

 

 

 

DSCN0201.JPG

 

 

DSCN0204.JPG

 

 

 

Om bilda blir for store, sei i fra, eller fjern IMG taggen.

 

 

 

EDIT: Fant nå ut kvifor DVD brennern min ikkje virka så godt lengre... :ermm:

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...