Gå til innhold

AMD Cool & quiet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg åpnet en browser, gikk inn på Google, skrev inn "what is Cool And Quiet", trykte enter og vips;

Første treffet er svaret på spørsmålet ditt!

Var dette virkelig noe du ikke kunne gjøre og bestemte deg for å bruke betraktlig mer tid på å lage en tråd om det?

Edit: Og emnetittelen din er svært lite beskrivende da den ikke forteller annet en at tråden handler om C&C...

Og ja, det er nok litt tidlig på dagen for meg ;)

Endret av P-in-P
Skrevet

Ville ha en enkel forklaring...

Og finne ut om det er mye tap i ytelsen til prosessoren..

Sitter og ser tv og orker ikke lese, hehe, pluss det er mange flinke folk på forumet her som ofte kan gi info jeg må lete lenge etter.. Erfaring er bedre enn reklame fra amd..

Skrevet

den bare klokker ned cpu ved og forandre multiplier, slik at den går på 1 ghz i stedet for 2ghz ( et exempel) . du taper ingen ting på det for når du begynner og bruke den til tyngere ting klokkes det opp igjenn.

Skrevet

jeg kan tillføye litt på det leifeinar sier.

Målet med att CPU'en "underklocker"ser når du har aktivert cool'n quiet er att CPU'en lager mindre støy og bruker mindre strøm.

Skrevet
..CPU'en lager mindre støy..

CPUer lager ikke akkurat merkbar støy, det er viften som slipper å gå på full rpm.

Det var det jeg mente.

Skrevet

Jeg prøvde å aktivere Cool'n Quiet i Windows, men det hjelper jo ikke når den ikke er aktivert i bios :whistle:

Noen som kan si meg hvor i bios jeg skal trykke?

Skrevet (endret)

Pleier som regel å stå cool & quiet off eller on...

I bios seff, let litt, den er der om HK og CPU støtter det...

Og det skal ikke være noe prob hos deg..

Endret av nahojdat
Skrevet

Har det samme kortet, orker ikke sjekke hvor det er, men mener det er i samme meny du stiller inn FSB, MP osv.. bare let deg frem, burde ikke ta deg så lang tid. Sjekk manualen som følger med kortet også, Quickstart guiden altså... ;)

Skrevet
Må den slås på i windows da? Er det ikke bare i bios?

Ja, du må høyreklikke når maskinen din ikke jobber med noe, så må du velge egenskaper, så må du velge innstillinger tror jeg, så klikker du der det står strøm, åså endrer du til bruk så lite strøm som mulig eller noe sånt het det

Skrevet (endret)

Hmmm, men det skal jo liksom gå automatisk...

Blir jo ikke det om man må drive og slå det av og på..

EDIT: tror det der er kun innstillinger for å spare strøm, fint å bruke i labtop når den går på batteri...

Endret av nahojdat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...