Gå til innhold

Micen fungere ikke!?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg nytt HeadSet fra komplett.no!

Det er KOSS SB45...

 

Men får ikke noe lyd i micen..

Har brukt mic på denna pc'n for lenge siden en gang husker jeg, og da funka det..

Men nå er det liksom ikke NOE tegn til funksjon..

 

Kan det være at jeg trenger noen drivere eller noe?

Det fulgte jo ikke med noen driver cd eller noe til headsette men.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du formatert disken før du kjøpte dette og etter at du hadde det du hadde før? :p Jeg formaterte uten å kopiere drivere(dummeste man gjør!) så jeg måtte finne den igjen .. Du kan jo prøve å finne lyddrivere, og innstalere dem... Veit ikke om det vil virke... har du prøvd med en annen mic?

Lenke til kommentar

Etter jeg installerte World of Warcraft (WoW), så installerte jeg også den nyeste DirectX som følger med, og som man må ha for å spille det..

Men den DirectX'n (DirectX 9.0c) ser ut til å ha fucka opp helt her..

Micen funker ikke lenger.. Null kontakt når jeg prater i micen, og når jeg skal kjøre test prog. fra "Control Panel" så får jeg en stygg error..!

 

Noen som har vært borti detta, og som veit om det går ann å få fiksa det!?

 

PS: Har søkt masse på google, og har finni mange steder det står om detta, men virker som om jeg bare må uninstallere den DirectX'n, men jeg vil spille WoW ffs!

 

Need help, asap!

Lenke til kommentar

Er mic'en aktivert i lyd-kort instillingene / kontrollpanelet?

 

Har du prøvd lydytgangen både foran og bak på pc'en? (Bytta ikke du kabinett for kort tid siden? Kan jo være at det skjedde noe feil da?)

 

DirectX 9.0c er riktig directX å bruke. Ingenting i veien med den.

Det skal heller ikke være nødvendig med noe spesielle drivere for et headset, men det kan jo være at driverne for lydkortet ditt krangler litt da.

 

Prøv å hente ned nyeste driverne, og legg inn disse på nytt.

Lenke til kommentar

Ja jeg ville også tro at det var lydkort driverne. Kan aldri tenke meg at DirectX kan ødelegge for lyden.

Og siden du fikk en error ville jeg prøvd å finne nye drivere.

 

Er det integrert lyd i hovedkort eller separat PCI kort du har? det burde forsåvidt ikke ha noe å si men kan aldri vite :p

 

 

BKB

Endret av BKB
Lenke til kommentar

Jo det er fakta.. Har lest masse om det, og den nye DirectX kan faktisk i mange tilfeller gjøre så det skjer med ting med lyd/mic..

 

Og ja jeg har integrert lydkort i hovedkortet..

 

Motherboard Name Abit AT7-MAX2 (5 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...