Gå til innhold

Ny pc, men litt usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå bestemt meg for å kjøpe meg en ny pc :thumbup:

Pcen skal koste ca 9500, sett bortifra frakt. Jeg skal bestille ifra PcUtstyr.no og Microplex.no

Tastatur, skjerm og høyttalere har jeg.

Dette er hva jeg har kommet fram til:

Kabinett Lian Li PC7ASCAND sølv

PSU Hiper 580W HPU-4B580 Dual Fan

Hovedkort Abit AN8 Ultra

CPU AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz S939 "venice"

CPU-kjøler Zalman CNPS7000B-CU

RAM 2x Corsair Value S PC3200 512MB

Harddisk Samsung SpinPoint 200GB SATA2 NCQ

Mus Microsoft IntelliMouse Optical

DVD-brenner Nec ND-3520A IDE sort

Det jeg lurer på er om jeg skal velge Gainward 6600GT eller Asus 6600GT

Dersom jeg tar Asus sitt kort kan jeg også bestille en ram brikke til, og få 1,5gb ram.

Pcen skal brukes til spilling og mest av alt BattleField 2, så hva bør jeg velge? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Anbefaler deg i å velge ASUS kortet.....og går ut i fra at du har en gammel skjerm ikke en LCD......Gainward kortet har etter som jeg vet bare DVI utganger....... :D så hvis du skal ha Gainward kortet må du nokk invistere i en ny Skjerm

Edit:

Velg ASUS og kjøp denne pakken du........bedre CPU ,like bra RAM og Hovedkort... ;):p

Edit: linken manglet :whistle: men nu er den der

Endret av Delta_progeny
Skrevet
Anbefaler deg i å velge ASUS kortet.....og går ut i fra at du har en gammel skjerm ikke en LCD......Gainward kortet har etter som jeg vet bare DVI utganger....... :D så hvis du skal ha Gainward kortet må du nokk invistere i en ny Skjerm

Edit:

Velg ASUS og kjøp denne pakken du........bedre CPU ,like bra RAM og Hovedkort... ;):p

Det følger vel med en overgang?

Skrevet
Edit:

Velg ASUS og kjøp denne pakken du........bedre CPU ,like bra RAM og Hovedkort... ;)  :p

Synes abit sitt kort virket litt mer spennende, også skal jeg bestille ifra pcutstyr.no, men takk for forslaget :D

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp bygd en pc i det kabinettet du har valgt. Det er et bra kabinett,men det er ingen demping til hardisken i det. Jeg satt inn en Samsung S-ATA2 disk. Det ble veldig mye bråk og vibrasjoner siden det ikke er noen for for demping i kabinettet.

Jeg kjøpte derfor en støydempende drevramme hos Microplex,da alt støy og vibrasjoner borte. Jeg har faktisk aldri hørt en så stillegående disk tidligere.

Ellers synes jeg oppsettet ditt ser veldig bra ut. Bortsett fra musen kanskje. Jeg hadde heller tatt en

Logitech MX518. Det er en genial mus til spilling. Les test av musa her.

Hvis du har råd til det så kjøp deg et X800XL skjermkort. Det er mye bedre enn 6600GT.

Du kan forresten ikke bruke 3 rambrikker. Du må bruke 2 eller 4.

Endret av Morten K
Skrevet (endret)
Gjør sjeldnt det ;)

Hvor har du det fra? Det har alltid fulgt med overgang til de skjermkortene jeg har kjøpt. Det følger garantert med en overgang til det Gainward kortet.

Hvor har du det fra at MSI K8N NEO4-F er like bra som Abit AN8 Ultra.

Har du i det hele tatt sett på spesifikasjonene på de 2 kortene?

MSI har jo ikke firewire og heller ikke S-ATA2 støtte. Det har Abit.

MSI har også en chipsettvifte som bråker,mens Abit er lydløs.

Edit:Det var som jeg trodde. Det følger selfølgelig med overgang til det Gainward kortet.

Sjekk her.

Endret av Morten K
Skrevet
Jeg har nettopp bygd en pc i det kabinettet du har valgt. Det er et bra kabinett,men det er ingen demping til hardisken i det. Jeg satt inn en Samsung S-ATA2 disk. Det ble veldig mye bråk og vibrasjoner siden det ikke er noen for for demping i kabinettet.

Jeg kjøpte derfor en støydempende drevramme hos Microplex,da alt støy og vibrasjoner borte. Jeg har faktisk aldri hørt en så stillegående disk tidligere.

Var det denne du kjøpte? Går det ann å få slike eller liknende som passer i 3,5" brønn?

Skrevet
Gjør sjeldnt det ;)

Eg har hatt tre forskjellige grafikkort med DVI, Matrox Parhelia, Sapphire Radeon 9800 og no Gainward Geforce 6600GT. Eg har fått med overgang på alle tre kortene.

Skrevet
Var det denne du kjøpte? Går det ann å få slike eller liknende som passer i 3,5" brønn?

Det var den ja. Du kan også bruke disse,dmen da må du bore litt større hull i hardiskbraketten.

Blir ikke harddisken fort varm da? For når du monterer den i en 5,25" brønn så får den jo ikke noe kjøling fra vifta som er montert.

Skrevet
Gjør sjeldnt det ;)

Eg har hatt tre forskjellige grafikkort med DVI, Matrox Parhelia, Sapphire Radeon 9800 og no Gainward Geforce 6600GT. Eg har fått med overgang på alle tre kortene.

Har du testet Gainward kortet med Battlefield 2?

Skrevet
Blir ikke harddisken fort varm da? For når du monterer den i en 5,25" brønn så får den jo ikke noe kjøling fra vifta som er montert.

Samsung diskene blir ikke spesielt varme,så det er ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...