Gå til innhold

media player som tar ca alt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lastet ned kazaa lite mega codec pack (k-lite codec pack)

bruker BSplayer og VLC (video lan player)

har aldri hatt problem med å spille noe.

Skrevet (endret)

Stikk HIT også drar du ned k-lite codec pack (eventuellt megacodecpack hvis du vil ha realplayer og quicktime støtte i tillegg). Da får du spiller (mediaplayerclassic) og kodeker som tar alt.

Endret av killerost
Skrevet

Hvorfor ikke bare finne en spiller du liker (mplayerc!, bsplayer, mplayer2, wmplayer, etc) og så bare laste ned de codecene du trenger, når du trenger de?

Selv har jeg bare Xvid, Divx3, Qalt og Ralt. Kommer du over noe obskurt som f.eks 3ivx så bruker du gspot for å finne ut hvilken codec den er encodet med og laster BARE ned den.

Skrevet
Hvorfor ikke bare finne en spiller du liker (mplayerc!, bsplayer, mplayer2, wmplayer, etc) og så bare laste ned de codecene du trenger,  når du trenger de?

Selv har jeg bare Xvid, Divx3, Qalt og Ralt. Kommer du over noe obskurt som f.eks 3ivx så bruker du gspot for å finne ut hvilken codec den er encodet med og laster BARE ned den.

Fordi k-litemegacodecpack inneholder real- og quicktimealternative (alle tre er fra samma folka) , mediaplayer classic, bsplayer og de codecene du måtte ønske å innstallere (f.eks. xvid og div3 som du nevner, eventuellt også divx, 3ivx, dvd, mpeg2, wmv, aac, lame mp3, matroska, ffdshow +++) og også andre småting som f.eks. gspot som du også nevner.

Jeg var i utgangspunktet ikke for såkalte kodekpakker siden mange av dem så ut som det bare var flest mulige kodeker stappa inn for å få en størst (og jævligst) mulig pakke.

Men det er her k-lite skiller seg litt ut.. den er gjennomtenkt, oppdatert og har vært en kjempepositiv "opplevelse". Om du ser nærmere på codecpakka så er det jo omtrent en beskrivelse av hva du selv har innstallert bare i en pakke! :-) For du MÅ selvsagt ikke innstallere hele! :-)

Skrevet

Helt enig. Før anbefalte jeg aldri slike codec-pakker for de skapte som regel mer krøll en hva de var verdt, inntil jeg oppdaget K-Lite Mega Codec Pack. Som, på tross av det vanvittige navnet, har det man trenger. Verken mer eller mindre.

Skrevet

Jeg er fortsatt vrien og vil ikke installere flere codecer eller programmer enn jeg trenger. Jeg kan jo vri om det du sier den andre veien også; hvorfor laste ned K-Lite når den essensielt bare inneholder det jeg skrev? Laster du ned og installerer induviduelt blir det vel også lettere å diagnosere feil og oppdatere med nyere versjoner.

Skrevet

Liker ikke codec pakker.

Lyd/Bilde synkroniserer sjelden da og hakker.

Beste er å installere kun det man trenger.

Eneste codec pakkene jeg bruker er de ofessielle fra microsoft til WMP codecs.

DivX, X-Vid, MWP codecs, VobSub til tekst filer støtte.

Bruker WMP Classic 6,4 med litt mer avansert enn den orginale som følger med Win 98/me/2k.

Skrevet

Er pakka ordentlig satt sammen, er det INGEN forskjell på det og å installere codecene individuelt. Eneste forskjellen er at det er lettere å installere 1 pack, enn å installere ørten codecer.

Skrevet

Hvorfor er det ingen som har nevnt VLC her enda (VideoLAN)? Det er en spiller som tar (godt som) alt (jeg har i allefall ikke møtt på en video fil som ikke var defekt i utgangspunktet som VLC ikke har klart å spille av...).

Skrevet

Jeg har ikke nevnt det fordi VLC har et GUI og en brukervennlighet som gjør det totalt uaktuellt og fjorten kilo ekstra for meg.

Jeg har under samme premisser heller ikke ikke greid å spille av en fil med MPC etter at jeg eventuelt har på et par sekunder har skaffet meg dekoderen som trengs.

Skrevet

Hallo

Hva med wma filer med DRM beskyttelse?

Min bror har noen slike som jeg gjerne skulle ha spilt av. Er det noen spiller eller en konverter som fikser dette?

Det er fremdeles lovlig??

mvh

PØB

Skrevet
Hallo

Hva med wma filer med DRM beskyttelse?

Min bror har noen slike som jeg gjerne skulle ha spilt av. Er det noen spiller eller en konverter som fikser dette?

Det er fremdeles lovlig??

mvh

PØB

Skulle du ha spillt av wma filer med beskyttelse som ikke er laget for din maskin?

Det er vel ikke lov? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...