Gå til innhold

Hvilke kule program finns nå om dagen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, dette er et eksempel:

 

Camtasia Studio:

Kan brukes til å recorde Windows eller bare et vindu i Windows, derretter kan man redigere klippet i programmet!

 

Jeg er ute etter program DU syns er kult.. har ikke no å si hva andre syns! hva DU syns!

Endret av crawford
Lenke til kommentar

kommer alt an på hva du liker å holde på med det. hvilke programmer du har og sånn. kan jo alltids liste opp noen programmer man kan prøve da:

 

WinRAR (Pakkeprogram) veldig bra program

WinAMP (Mp3 spiller) Beste spilleren jeg har prøvd

VLC (Media Player) Beste Media Playeren jeg har prøvd

VNC (Fjernstyringsprogram) Veldig bra når man skjønner hva det dreier seg om

dMSN (MSN Client) et av de bedre Chatteprogrammene jeg har prøvd

FlashFXP (FTPprogram) enkelt å greit FTP Program

Adobe Reader (PDFprogram) ledende PDF program veldig bra

Opera (Nettleser) den beste nettleseren jeg har prøvd

Firefox (Nettleser) samme som Opera i grunnen

Ad-aware (Spyware remover) Bra for fjerning av spyware

Spybot (Spyware remover) gjør samme nytten som Ad-aware

Nlite (Windows cd redigering) kan fjerne og legge til ting på Windows plata

MagicISO (ISO Program) kan lage, pakke ut og konvertere ISO, Bin og Cue filer

Nero Burning ROm (Brennerprogram) Brenner cd og dvd plater

Acronis TrueImage (Imageprogram) lager og gjenoppretter image av pc`en

 

ja da har du fått en liten liste over programmer som jeg synes er bra da.

ikke alle her er gratis, men de fleste som jeg lista opp er gratis.

 

Lykke til. det er opp til deg å finne ut hva som er kult.

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg 7-Zip bedre enn WinRAR, og jeg synes at Foobar2000 er genialt til avspilling av lyd, har blant annet støtte for CUE/APE og CUE/FLAC, noe ikke så alt for mange andre progrmmer har.

 

Ellers jobber vel jeg i en litt annen verden enn gjennomsnittet her, så jeg synes slike ting som Microsoft SQL Server 2005 og Virtual Server, ISA Server 2004 og så videre er kule :)

Lenke til kommentar

Tjah...kan nevne et par av mine favoritter fra Steinberg:

 

Cubase SX 2.2

 

Et glimrende sequencerprogram med alt mulig av funksjoner. Har også noen innebygde synther som faktisk funker fint. Lar seg lett linke med andre programmer som f.eks. Reason. Anbefales for alle som vil jobbe med musikk på PC.

SX 3 har også kommet, men har ikke fått testet det ennå.

 

 

The Grand

 

Et 1.5GB flygel i softwareversjon. Steinberg har samplet og satt sammen et flygel som låter imponerende bra. Her er alt simulert, bl.a. mange velocity-lag, strengeresonans, lyden fra selve hammerne og demperne. I det hele tatt, veldig realistisk. Selve lyden har en ganske klar og spiss karakter, og egner seg derfor veldig godt til pop og rock. Til klassisk piano syns jeg den blir litt for "pop", men det er andre alternativer som gjør dette bedre enn The Grand.

Lenke til kommentar

Ok, programmer jeg syns er kule, eller som jeg ikke klarer meg uten er:

 

* SnagIT 7.24 - Program som tar screenshots, eller filmer desktopen

 

* Opera - Nettleser

 

* Microsoft Outlook 2003 - Etter min mening det uten sammeligning beste programmet for Mail, avtaler, oppgaver, kontakter

 

* Window Blinds - Program til å bruke visuelle stiler eller skins til Windows. Veldig bra program, som faktisk øker ytelsen til Windows også. Selv om jeg syns dette er kult bruker jeg det ikke selv, føler meg liksom ikke helt sikker på at themene viser alt riktig i Windows

 

* FlashGet - Download manager

 

* Norton Ghost 9 - Lager Image av Windows-systemet, for senere å kunne gjenopprette maskinen til en "frisk" status. Enormt bra program, og tryggheten i å alltid ha et friskt image liggende gjør at jeg tør å eksperimentere mye mer med maskinen

 

* Norton SystemWorks 2005 - Program for å holde orden på systemet+at det inneholder Norton AntiVirus 2005

 

* Everest Ultimate Edition - Program som viser all tenkelig systeminformasjon om maskinen

 

* Super Cleaner - Rydder opp etter nettsurfing, tempfiler o.l

 

* LimeWire - P2P, det beste av disse syns jeg

 

* Nero 6 - Brenner CDer, DVDer, lydredigering+masse mer

 

* WinDVD 7 - Spiller av de fleste filmformater+DVD

 

* CLUE - Norsk/Engelsk, Engelsk/Norsk ordbok

 

* O&O Defrag 8 - Utrolig bra defragmenteringsprogram. Men kan bare stille det inn en gang, siden sørger det for å holde disken din defragmentert - uten at du behøver å tenke på det en gang

 

* MSN Desktop Search - finner filer på harddisken fortere enn du kan skrive navnet på dem. (Kom i norsk versjon i dag)

 

* Adobe Photoshop CS2 - Bilderedigering

 

Alle disse programmene har jeg til en hver installert, bortsett fra Window Blinds

Endret av pmarius
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...