Gå til innhold

dele en harddisk i 2?hvordan gjør jeg det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Formattering er den beste løsningen. Så lager du f.eks. en liten partisjon til windows og en stor til alt annet.

 

Noen her kommer sikkert til å foreslå Partition Magic. Den eneste forskjellen er at du, i den tro at det faktisk funker, kommer til å miste alt du har på disken...

Lenke til kommentar
Formattering er den beste løsningen. Så lager du f.eks. en liten partisjon til windows og en stor til alt annet.

 

Noen her kommer sikkert til å foreslå Partition Magic. Den eneste forskjellen er at du, i den tro at det faktisk funker, kommer til å miste alt du har på disken...

hehe.... PQ magic er noe av det beste og kraftfulle partion verktøyet som finnes . og ja man kan risekere å miste alt. Men dette har ikke noe med proge å gjøre, men at det det er amatør messig bruk av programet (Hint: les hjelp filene som flølger med...)

 

Typisk bruker feil mao..

Lenke til kommentar

Bryr du deg om det som ligger på disken nå?

Har du backup slik at alt på disken kan slettes?

Hvis du skal dele opp disken mens den fungerer som systemdisk eller inneholder data som du vil beholde så må du bruke Partition Magic e.l.

Hvis du kan montere den i en maskin som disk nummer to og er villig til å slette alt som ligger på den så er alt mye enklere og tryggere.

Jeg har forøvrig brukt Partition Magic i 10-15 år og har ikke opplevd at jeg har fått ødelagt data.

Men jeg har ikke brukt nyere enn versjon 7.0

Men uansett ikke begynn å kluss med partisjoner uten å ta backup først.

Endret av Thoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...