Gå til innhold

Svar fra samordnaopptak.no - Hva kom dere inn på?


sim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sim: Hvor fikk du den oversikten fra?

Fra samordnaopptak.no. Har sett den før. Ikke så forferdelig vanskelig å finne.

 

 

Edit: Her er det en oversikt. Sorteres etter økning i prosent og ikke studiested, men man finner frem til det meste med Ctrl+F

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Her kan dere søke på tallene for søkere på de forskjellige studiene osv. Lettere å finne frem.

 

Brukes slik:

 

http://sim.jubalon.net/studietall/?search=Søkeord her

 

f. eks.

 

http://sim.jubalon.net/studietall/?search=NTNU Datateknikk

Endret av sim
Lenke til kommentar
kom in på dette jeg: Embedded Systems

 

:w00t:

Hey hey. Der har jeg gått i et år nå :) Kanskje jeg blir fadder for deg! Burde glede deg til fadderuka! Det klikker i vinkel. Mye festing, hvis du liker denslags ;)

hehe.. hatt det morro det året som har godt? bra lærere eller? kjenner forsåvidt noen av lærere, gikk der forkurs nå i år..

hehe, ja, fadder uka kan bli morro det.. fikk ikke den med meg ifjor, var for lat..

gleder meg sykt egentlig til å begynne :cool:

Lenke til kommentar
T00t t00t! Gøyalt da. Du skal jo seff studere sammen med meg! Herregud, ikke så vanskelig valg ;).

Njaa, har fått tilbud om et par jobber som er verdt å sikle etter. ;)

Får se om det er mulighet for det først.

 

Dessuten har jeg en bil stående i england som helst bør ha en garasje å stå i.

Lenke til kommentar
litt OT dette, men kan noen forklare meg forskjellen på primær og ordinær?

for å ta meg selv som eksempel; jeg er akkurat ferdig med videregående, har jeg ordinær da?

hvis jeg nå er lei av skole, og bestemmer meg for å ta et friår (ikke gå på noe skole) og deretters søke på skole til neste år, er jeg fortsatt i ordinær-gruppen da?

 

og enda et sprøsmål: jeg har kommet inn på ett 1-års kurs (fysikk med matematikk), 1-års kurs gir 60 poeng.... hvis jeg har la oss si 40 poeng fra før, kommer jeg da til å få 100 poeng etter det ene året?

Skal gjøre et forsøk!

 

Primær: her er det to krav.

1) Du må være 21 år eller yngre i søkandsåret (dvs. 2005)

2) Du må ha et primærvitnemål. Dette er et vitnemål som er tatt på normert tid (vanligvis tre år), uten forbedringer (du kan ikke ta opp fag, selv om den opprinnelige karakteren var 0 eller 1)

 

Ordinær: her er det ingen krav.

 

Cluet er at dersom du oppfyller kravene til primærvitnemålskvoten så vil du først prøves i denne, og da konkurrerer du KUN på bakgrunn av karakterpoeng, realfagspoeng, fordypningspoeng (og evt. bonuspoeng for kjønn). Altså ingen alderspoeng eller poeng for militær/folkehøgskole/høyere utd.

 

Dersom du ikke når opp i primærvitnemålskvoten så vil du konkurrere videre i ordinær kvote, og da vil alderspoeng og andre tilleggspoeng tas med.

 

Du prøves med andre ord i to kvoter. Dersom du har vært et år i militæret så er det revnhakkende likegyldig for om du kan behandles i primærvitnemålskvoten, så lenge du oppfyller de to kravene den har så er du kvalifisert. Men du kan altså ikke ta med deg tilleggspoengene i primærv.kvoten.

 

Håper det gjorde det litt klarere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...