Gå til innhold

Formatering av 3.5" floppy i Xp - bug?


Anbefalte innlegg

har nå prøvd 4 forskjellige og på alle får jeg melding om at den "cant be formatted" eller "unknown I\O error" betyr dette at de er ødelagte eller? noen av dem er jo ikke ett år gamle engang jo. grunnen til at jeg trenger dette er at jeg skal prøve å redde hovedkortet mitt som har en bios som ikke funker.

 

er litt merkelig at de varer så kort når de tilogmed er inne i et beskyttende deksel.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt jobba, wil. Er sikker på at alle som har problemer med noe er glad for å høre at det fungerer hos deg. ;)

 

Kanskje selve floppy stasjonen er defekt? Får du lest gamle floppier?

 

Edit: Hadde dette vært en bug i Xp så ville det vært forsidestoff i nyhetene verden over.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

det er nå oppe i 7 forskjellige disketter og de to siste her er ganske nye ubrukte sony disketter som jeg tok rett ut av en eske. enda så får jeg det samme. min flaks ass.

 

husker jeg fikk den samme feilen på min gamle maskin men da funka det på noen få disketter.

 

 

:hrm::thumbdown:

post-104-1121619637_thumb.jpg

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

men har du prøvd å gått inn på en diskett med info på da? sett om det i hele tatt er kontakt der. det står jo faktisk at det ikke klarer å formatere den. det ser man, men har du prøvd å formatert den i DOS istede? var sikkert ikke det som var meninga men. men en ting: du sier at du må bruke diskett for å redde et hovedkort som biosen er gåen på. dette er jo vel og bra, men for at du skal få til det så må du vel ha en diskett som booter. og dette lages jo ved å bruke et verktøy mest sannsynlig fra hovedkortetshjemmeside. som kan lastes ned og legges på diskett. når da disse filene blir skrevet til disketten så vil vel på noen programmer i allefall at disketten automatisk bli formatert samtidig.

har du prøvd noe av dette da?

 

det jeg ville prøvd først var å formatert disketten i dos, fra en annen maskin.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

ok,

 

1: det er bare en maskin her som har floppy...

2: finner ingen disketter som det er noe på (som funker hvertfall) får bare den meldinga om at den ikke er formatert, vil du formatere nå?)

3: ja har prøvd slike programmer men den sier at det er feil på disketten, at den ikke finner track 0 head 0 osv.

 

hvordan formaterer jeg den i dos foresten ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...