Gå til innhold

Hvilke tegneserier leser du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg så den, og fikk litt lyst til å kjøpe den, men går heller for den engelske.

 

Jeg leser Pondus, Nemi, Fables, The Perrybible Fellowship og littegranne Preacher.

 

Av webcomics går det bare i Cyanide & Happiness.

afaik er the perry bible fellowship ein webcomic og det blir ikkje lagd meir? http://pbfcomics.com/

Veitt at det er i norske blad (huskar ikkje kor), men eg syns det er kjekkare på originalspråket :fun:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Pondus og det jeg kommer over av interesse på nettet. Samler på tegneserier av typen Viggo, Sprint, Pondus osv, så det blir mye lesing av det. Er jo gitt ut litt.. :p

 

 

Det meste taper seg over tid. Det er fortsatt en god tegneserie, selv om det ikke er like bra som før. I likhet med Pondus.

Min mening er hvertfall at Nemi begynner å bli så dårlig at Myhre bør vurdere å gi seg. Pondus er ennå mye, mye bedre og morsommere enn Nemi, det samme er f.eks Rocky som har holdt på ca like lenge.
Lenke til kommentar
Pondus og det jeg kommer over av interesse på nettet. Samler på tegneserier av typen Viggo, Sprint, Pondus osv, så det blir mye lesing av det. Er jo gitt ut litt.. :p

 

 

Det meste taper seg over tid. Det er fortsatt en god tegneserie, selv om det ikke er like bra som før. I likhet med Pondus.

Min mening er hvertfall at Nemi begynner å bli så dårlig at Myhre bør vurdere å gi seg. Pondus er ennå mye, mye bedre og morsommere enn Nemi, det samme er f.eks Rocky som har holdt på ca like lenge.

 

Da passer nok ikke du i målgruppen lengre. At du ikke liker fem spesifikke striper er nok ingen grunn til at Lise skal legge opp som serietegner. Det var ikke de beste stripene jeg hadde lest, men jeg synes du tar veldig i her. Verken Nemi eller Pondus er like bra som før, men jeg kjøper fortsatt bladene og synes de er ganske så underholdende.

Lenke til kommentar
Pondus og det jeg kommer over av interesse på nettet. Samler på tegneserier av typen Viggo, Sprint, Pondus osv, så det blir mye lesing av det. Er jo gitt ut litt.. :p

 

 

Det meste taper seg over tid. Det er fortsatt en god tegneserie, selv om det ikke er like bra som før. I likhet med Pondus.

Min mening er hvertfall at Nemi begynner å bli så dårlig at Myhre bør vurdere å gi seg. Pondus er ennå mye, mye bedre og morsommere enn Nemi, det samme er f.eks Rocky som har holdt på ca like lenge.

 

Da passer nok ikke du i målgruppen lengre. At du ikke liker fem spesifikke striper er nok ingen grunn til at Lise skal legge opp som serietegner. Det var ikke de beste stripene jeg hadde lest, men jeg synes du tar veldig i her. Verken Nemi eller Pondus er like bra som før, men jeg kjøper fortsatt bladene og synes de er ganske så underholdende.

Er uenig i at det er jeg som har vokst fra målgruppen. Jeg kan lese gamle striper og de er like bra som før synes jeg. Og det er ikke bare de 5 stripene jeg brukte som eksempel, i det siste har det vært helt ekstremt. Hva med "6 tanker å ta med seg inn i det nye året!" Her har hun rett og slett brukt seks striper på rad til å lage platte illustrasjoner til sitater hun har tatt fra andre.

 

Nemi har også alltid vært kjent for å lage striper knyttet til spesielle merkedager i forbindelse med Jul, Påske, Halloween osv. Det er forsåvidt greit nok, men i det siste har det blitt alt for drøyt. Dagens stripe er et eksempel på dette. Hun fyller hele stripen med en eneste rute hvor hun utnytter Valentines Day for å lage et poeng hun garantert har laget flere ganger før. Det som er tragisk er at hun kommer til å bruke Valentines Day som grunnlag for stripene før, på og etter 14. februar. Bare vent og se.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kom akkurat over "Locke & Key". Den serien kan virkelig anbefales!

Den er skrevet av Joe Hill, som faktisk er sønnen til Stephen King.

 

Den handler om en famile som pga av diverse hendelser må søke tilflukt i et av familiens gamle hus. Dette huset viser seg raskt å inneholde mer enn bare dører og rom...

 

250px-Joehilllockekey.jpg

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Locke_&_Key

Endret av MogensAlfonse
Lenke til kommentar

Er en gammel eks-tegneseriefrik. Har ikke lest på lenge, men har omtrent alle blader fra Larsons Gale Verden mellom 2003 og 2007, da var jeg aktiv leser. Har også ca 100 Pondus-blader, en del Rocky, Nemi, og annet diverse. Har ikke lest siden 2008, med noen få unntak. Det meste ligger nå på loftet.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Er uenig i at det er jeg som har vokst fra målgruppen. Jeg kan lese gamle striper og de er like bra som før synes jeg.

 

Såklart du synes det. Det er fordi du allerede har et forhold til dem. Tipper nyere lesere og de som ikke har 'vært med' fra starten syns de kan være supre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...