Gå til innhold

Hvilke tegneserier leser du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjorde meg ferdig Marvels Civil war for en liten stund siden, litt skuffende må jeg si. Leser blant annet Iron man, Amazing spider-man, new avengers, thunderbolts og diverse annet for tiden (takk herren får marvel digital comics). Har begynt i det smått på World War hulk, hadde tenkt å lese Planet hulk også, men så heller filmen høhø.

 

Er jo ett prosjekt i seg selv og få til å lese alle disse comicsene i riktig rekkefølge. Synes de har gjort det overdrevent tungvint og tidskrevende. Det er ikke rart at det er så mange som gir opp comics som dette når du må stresse så pass mye for å få med deg hele historien. Ikke missforstå jeg liker en god historie, men jeg liker ikke å bruke fem minutter mellom hvert hefte for å finne ut om jeg leser de kronologisk. Åjaja her klager jeg i vei sikkert ingen som bryr seg her anyway, sorry :p

Ja det er et sant helvete når det gjelder Marvel o.l Husker jeg fikk tilgjengelig alt av Amazing Spiderman og var skikkelig fornøyd helt til de splittet historiene mellom Amazing og Spectacular Spiderman >.< Carnage historien ble jo helt uleselig.

 

Ang tegneseriekafe, ja takk pzl

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Begynte på Marvels Nova serie fra 2007-present nå, den er rett og slett helt latterlig bra så langt. Dette trengte jeg virkelig!

 

Har også lest en del på The Walking Dead serien, men tatt en liten pause nå. Er på tegneserie nr.75 tror jeg. Leste så pass mange på sånn 2-3 dager at det ble litt overkill merka jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Leser en hel haug. Når det kommer til engelske serier så går det i grafiske noveller (tp eller hc, primært tp), da ett blad varer alt for kort (er lest ferdig på 10-15 min), liker å sette meg ned i en time eller tre. Serier jeg holder på med i øyeblikket: The Walking Dead, DMZ, iZombie, Northlanders, Fables, Hellblazer, Hellraiser, Battlefields, The Boys, Sweet Tooth, House of Mystery, Madame Xanadu, Scalped, Unknown Soldier og Unwritten. Muligens flere, men noen bruker veldig lang tid på å komme med neste bok.

Har fullført en god del andre seier og enkelt stående historien: nesten komplett oversikt, har ikke fått oppdatert på en stund p.g.a. en backup tabbe med databasen og har ikke fått ut finger'n til rett det opp og legge til de som mangler. Kjekt med en oversikt når "blad pusher'n" kommer med en anbefaling, så man slipper å kjøpe dobbelt.

Bøker/serier jeg kan kjøpe kun på forfatterens navn er Garth Ennis, Warren Ellis og Neil Gaiman, da omtrent alt jeg har lest av de har falt i smak. Mike Carey har også skrevet mye bra.

 

Av norske serie går det i Nemi, Pondus og Kollektivet (med tilhørende bi-serier, spesielt Radio Gaga og Lunch). Men dette blir jo en helt annen type tegneseie enn det over.

Edit: Glemte Rutetid.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...