Gå til innhold

Minitest av 7800 GTX /X850 XTPE.


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan tilføye at jeg brukte gratis versjonen av 3dmark vist det har noen betydning.

Nei det spiller ingen rolle,men det er jo viktig å fortelle at du her kjører med ferdigklokkede kort, ja faktisk kjører du jo på det samme og vel så det som jeg kjører med overklokking :)

Du kjører her 510/1305 og jeg kjører med det som er orginalt fra nvidia nemmelig 430/1200, ser en forskjellen ?

Kan forøvrig si at da jeg klokket det og fikk 31332 i 03 kjørte jeg med kortene på 498/1398 .

Lenke til kommentar
Det var godt at vi ble enige snekker'n.

Jeg har ikke klokket noe som helst enda da jeg er litt fersk på nettopp det. Men jeg vil nok tro at når jeg begynner så skal jeg klare å nærme meg resultatene dine :thumbup:

Det tror jeg nok,vil være morro å se hvor mye det er igjen å klokke på de kortene der .

Men det som er viktig er å opplyse at dette er kort klokket fra fabrikk, da slipper en missforståelser for om du hadde fått den scoren på std hastighet 430/1200 ja da hadde du satt ny rekord :)

Lenke til kommentar
Hmm, så "litt" overklokk tilsvarer 3305 i 3dmark? Tøft!

 

Men skulle jo tro man fikk 12-14000 i SLI selv i default, tross alt to kort.

Nei en økning på 40 Mhz core gir ikke 3305 poeng mer i 3DMark05! Så her er det noe annet muffins på gang :p

Riktig, for selv om jeg stiller mitt på samme hastighet så får jeg ike de poengsumene, så her er det noe annet som er årsaken. Muligens kan det være noe med hovedkortet mitt, har slitt innmari med dette siden jeg fikk det på fredag.

Om jeg feks slår av maskinen må det stå strømløst i tre fire timer før maskinen er villig til å starte igjen :hmm:

Lenke til kommentar

Jepp Snekker'n da er resultatene ferdige.

Denne testen ble utført etter ønske av Snekker'n for å se om det er forskjell på scoren i 3dmark etter hvor mye RAM man har.

 

Testen er utført med henholdvis 1 GB RAM og 2 GB RAM.

Ingenting er overklokket.Se signatur for øvrig utstyr

 

1GB RAM

3dmark03=28170

3dmark05=11475

 

2GB RAM

3dmark03=28266

3dmark05=11544

 

Tallene taller for seg selv :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...