Gå til innhold

Minitest av 7800 GTX /X850 XTPE.


Boralis

Anbefalte innlegg

Driiiit bra test Snekkern.

 

Ennå ikke fått noen løsning på omega?

 

Grunnen til at jeg maser er at jeg alltid har hatt et svakt hjerte for disse driverne :D Spesielt etter de kom med en overklokkingsbit i ekspert utgaven :D

 

 

 

Men tar av meg hatten for testen din

 

 

btw: er det ikke litt overkill med slik pc, når du kun henger på forumet og surfer porr :p?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Driiiit bra test Snekkern.

 

Ennå ikke fått noen løsning på omega?

 

Grunnen til at jeg maser er at jeg alltid har hatt et svakt hjerte for disse driverne :D Spesielt etter de kom med en overklokkingsbit i ekspert utgaven :D

 

 

 

Men tar av meg hatten for testen din

 

 

btw: er det ikke litt overkill med slik pc, når du kun henger på forumet og surfer porr :p?

Har ikke funnet noen som virker enda,testet 3stk.

Joda det er sikker litt overkill siden jeg ikke spiller noe særlig,men kjekt å ha til andre ting.Foto/video osv

 

BTW: Du aner ikke hvor lekre damene blir nå :lol::lol:

 

FØR:

paris_hilton.jpg

 

Etter:

clevage.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Kan forøvrig opplyse om at jeg nå har kjøpt testkortet (7800 GTX) :grin:

 

:thumbup:

 

Skal kjøpe min hos Digitalimpuls i morgen :w00t: om de får den på lager... har bestillt på henting og de har sagt at den kommer i morgen. Så gleder meg til å prøve det

Er det samme merke du satser på da?? (POV)

Lenke til kommentar

:D He he he nei men jeg ga 5200kr for mitt og synes det var billig.

Når hardware hadde inne til test x800pro fra mpx, så fikk jeg det kortet til 2500kr og kostet nytt da ca 4000kr. Så da vil jeg nu si at du fikk kortet billig fra netshop som er veldig bra da.

 

Ps veldig fin test her snekkern bra jobbet.

Endret av kirjogra
Lenke til kommentar
Driiiit bra test Snekkern.

 

Ennå ikke fått noen løsning på omega?

 

Grunnen til at jeg maser er at jeg alltid har hatt et svakt hjerte for disse driverne :D Spesielt etter de kom med en overklokkingsbit i ekspert utgaven :D

 

 

 

Men tar av meg hatten for testen din

 

 

btw: er det ikke litt overkill med slik pc, når du kun henger på forumet og surfer porr :p?

Her er en guru3d test som folk har satt opp som viser hvilken driver dem synes er best.

 

http://forums.guru3d.com/showthread.php?threadid=133191

 

Omega driveren er ikke noe bra.

Lenke til kommentar

Jaja, da ser jeg tydelig forskjellen på å kjøre med 3.2 ghz med 7800gtx og 3.45 ghz. Steg plutselig ut i fra no performance graven og scora 7200 på 1024x768 og no aa af.

Noen som vet hvor langt det er forsvarlig å klokke en 3.2 ghz p4 i fsb? kjører 215 fsb nå, og ser at cpu er like varm som før og like stabil.

Har forøvrig viftekjøling, og 480w psu.

 

Etter et lite systemkrasj og formatering, merker jeg btw at maskinen kjører dårligere på 1600x1200 med alt på da. Må være noen innstillinger et sted jeg har glemt :)

1000 poeng mindre er jo egentlig "litt" etter en formatering.

Lenke til kommentar
Jaja, da ser jeg tydelig forskjellen på å kjøre med 3.2 ghz med 7800gtx og 3.45 ghz. Steg plutselig ut i fra no performance graven og scora 7200 på 1024x768 og no aa af.

Noen som vet hvor langt det er forsvarlig å klokke en 3.2 ghz p4 i fsb? kjører 215 fsb nå, og ser at cpu er like varm som før og like stabil.

Har forøvrig viftekjøling, og 480w psu.

 

Etter et lite systemkrasj og formatering, merker jeg btw at maskinen kjører dårligere på 1600x1200 med alt på da. Må være noen innstillinger et sted jeg har glemt :)

1000 poeng mindre er jo egentlig "litt" etter en formatering.

Tja, hvor langt du kan klokke er vel veldig avhengig av hvilket hovedkort og minne du har og hvilken kjøleløsning du sitter på. Men det er jo bare å prøve seg frem med inkrementelle økninger av FSB'en. Burde vel kunne gå an å komme godt over 217 uansett. Når du når grensen, kan du prøve å finne ut hva som holder deg tilbake. Kjører minne og FSB på 1:1 ratio? Prøv å sette en 3:2 (FSB:Minne) ratio og se hva som skjer.. Evt. kan du prøve å øke voltage på minnet dersom du sitter på høykvalitets-brikker. Videre kan man prøve å øke vcore på cpu'en for å skvise ut litt ekstra der.. Men dette anbefales å være YTTERST FORSIKTIG med. Ikke noe å hente på garantien hvis du blåser cpu'en på grunn av for høy voltage/varme for å si det sånn..

 

Merker forøvrig også at ytelsen til 7800GTX henger mer sammen med CPU enn hva jeg opplevde med 6800GT. Kanskje med mer optimaliserte drivere så vil ytelsen bli mer "selvstendig"?

 

Mange småinnstillinger i driverne til Nvidia som kan gjøre utslag på ytelsen ja.. Er det kun på 1600x1200 du opplever ytelsetap? Bruker du samme driverne nå, som før formateringen?

Lenke til kommentar

Samme drivere som før ja =)

Stoppa forøvrig på 216fsb ettersom 220 ga meg krasj ved kjøring av 3dmark05. Ytelsesmessig er nok forskjellen i at jeg ikke har optimalisert systemet slik som tidligere (men formateringen hjelper kraftig på)

Når det kommer til overklokking stopper eg fint med 3.46ghz, tar ingen sjanser. Gikk fra 6800poeng i 3dmark til 7330poeng nå forøvrig på 1024x786 med alt av, så cpu betyr sykt mye.

Forøvrig såg jeg en ytelsesforbedring i bf2 der jeg gikk fra hakkete i 1600x1200 med alt på maks, til alt flytende med 70-90fps med alt på maks. Så formatering og kraftigere cpu til en 7800gtx gir enorme forskjeller. Skal trolig veldig lite til for at 7800gtx ikke yter så kraftig. Kan vel nevne at før formateringen kjørte jeg Cs source og hadde langtfra stabil framerate... var nede i jevnt rundt 15 fps til tider på det verste, mens nå er den oppe i jevnt 90-110 fps med alt på.

Så håper driverupdate klarer stabilisere ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...