Gå til innhold

Minitest av 7800 GTX /X850 XTPE.


Boralis

Anbefalte innlegg

Har henta kortet nå, Gainward 7800GTX, kjører på 470MHz på core. Hvor mye gikk ditt på default Snekker'n?

Får ikkje tid før ikveld å fyre opp kortet, må også, støvsuge, reorganisere og få flere vifter i kabinettet og formatere noen disker ( :roll: ), slik at overklokkingen blir bra!Har du link til de driverne du syntres var best Snekker'n, regner med de er gode nok for meg om de er gode nok for deg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snekker'n
3D Mark 05 skjermoppløsning 1024 x 768 AA/AF av

 

7800 GTX: 7697

X 850 XTPE: 5787

 

Var dette med standar klokkin eller overklokket? :hmm:

Som jeg har nevnt tidligere er ALLE testene utført uten klokking utenom den siste i 03 og den siste i 05. Disse er merket Max clock, i tillegg er det viktig å huske at disse er kjørt mrd innstillingene på kvalitet og IKKE på maks ytelse,noe som ville ført til høyere score .

Lenke til kommentar
Her er mitt resultat med stock på skjermkortet, husk at dette er et Gainward GS kort som kjernen kjører på 470MHz på kjernen. Dette kortet er rått og stille!

Satte mitt på samme hastighet som ditt og fikk da 8245 så det er ikke store forskjellen,at du oppnår noen poeng mer er vel sikkert fordi du kjører 300 x 9 og jeg kjører 246 x 11

 

T2.jpg

 

Så ja det er meget gode kort .

Så får vi se over helgen da skal jeg formatere da jeg regner med her er en del rart på disken etter å ha skiftet mellom ATI og Nvidia flere ganger under testing og så får jeg opp en 4000+ .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ble litt dårlig kvalitet på bildet... men dere ser vel hva det står...

Dette var da med helt normale instillinger, og som dere kanskje ser så er prosessoren bare på 2200, dette pga Twinmos ram... Kjernen på XFX kortet mitt er på 490mhz pga Versjonen jeg har

17360_p522540.jpg

Endret av thomba14
Lenke til kommentar
Hvilket minne er det egentlig på Gainward sitt? Har klokket til 1450MHz på minnet nå, core har eg ikkje prøvd ennå..

Vet ikke,men jeg klarer nærmere 1500 på mitt med core uklokket, setter jeg den til 510 må jeg ned på ca 1400, får se når jeg får vannblokken .

Lenke til kommentar
Får artifacts på 500 på core, skuffende på meg si, siden eg har hatt postive erfaringer med overklokking når det gjelder gainward. Er det slik "bandasje" mellom core dette kortet også, og hvor mye gidd temp ned når du fjernet den ?

Vet ikke om det er samme pastaen på det kortet,men jeg gikk ned 8 grader på idle temp og det er mye, rart at du fikk artifacts på kortet, det har jeg ike opplevd enda på mitt .

 

Du er flink Snekker' n

 

Takk :blush:

Lenke til kommentar
Får artifacts på 500 på core, skuffende på meg si, siden eg har hatt postive erfaringer med overklokking når det gjelder gainward. Er det slik "bandasje" mellom core dette kortet også, og hvor mye gidd temp ned når du fjernet den ?

Vet ikke om det er samme pastaen på det kortet,men jeg gikk ned 8 grader på idle temp og det er mye, rart at du fikk artifacts på kortet, det har jeg ike opplevd enda på mitt .

Det er ikke sikkert det er så rart i det hele tatt. Innslagspunktet for artifacts vil være temmelig direkte relatert til hvor mye varme skjermkortet utvikler og hvor bra luftflyt man har i kabinettet. Kabinettet mitt holder ca. 5-10 grader over romtemperatur avhengig av hva jeg stiller viftestyringa på, load, osv. Dette gjør naturligvis at skjermkortet mitt ikke blir så varmt som det ville blitt med høyere omgivelsestemperaturer.

 

Mitt innslagspunkt for artifacts har vist seg å være rundt 525Mhz på core og ca. 1400Mhz på minne. Det er kun ~ 5% høyere hastighet enn han opplever artifacts på. Dersom han f.eks. har 5-10% høyere temperatur i kabinettet så kan det hende forklaringen ligger der.

 

En annen ting jeg har merka er at PCI-kort plassert i underkant av skjermkortet har temmelig mye å si på temperaturen til skjermkortet. Når jeg satte i mitt Soundblaster Audigy 2, så steg kjernetemperaturen på skjermkortet med 6-7 grader på idle og sikkert like mye på load (har ikke sjekket).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...