Kriwin Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Hei! Skal kjøpe ny CPU og skal bruke det for det meste til spilling... Burde jeg kjøpe Amd Athlon x2 eller Amd Athlon 64 FX-55? Takker for svar.. Kristian
Authority Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Testene viser at enkeltkjerneprosessorene utklasser dobbeltkjerneprosessorene når det gjelder spilling. Men dette gjeler kun til spillmakere lærer seg å bruke begge kjernene i spillene når de programmerer. Når dette skjer vil du få en helt annen ytelse med dobbeltkjerneprosessorer, spesiellt når det gjelder fysikk-motorer og kunstig intelligens. Så min anbefaling er kjøp enkeltkjerneprosessorer for dagens spill og dersom du har tenkt å bytte ut riggen din innen 1 år allikevel, og kjøp X2 prosessor dersom du tenker litt mer langsiktig.
bjokys Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Skal jeg vøre helt ærlig; ingen av delne. Ikke bruk konfirmasjonspengene (eller hva det nå er) på en prosessor i en slik prisklasse npr du kun skal spille. Det er mye mer økonomisk å kjøpe en standard AMD 64 venice, f. eks. 3200, og klokke denne litt høyere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå