Gå til innhold

Hvorfor Shaman er imba.


Anbefalte innlegg

At shamans er overpowered er en hype,, Det eneste jeg kan sette fingeren på er at de kan "RES" i og med at de har en ankh , men det gjør vel de ikke overpowered? Shaman er en klasse for gadchet freaks, eller på godt norsk, duppeditter :) stun lock en shaman, gni sårene med litt cripling og mind numbing poison, prøver han seg på noe lurt, gi han et spark og whips, shaman er eid...

 

For dere som lurer på hva i H... jeg snakker om,, jeg snakker om rogue, shamans er latterlig enkel bare man får in en cheapshot på dem, 5 combo points og en kidneyshot , spytte på totemsene, tilbake til kamp, gjøre en liten blind, vente på neste kidney shot, mens du tar en liten bandage. shamans er latterlig enkel, men er man så uheldig å misse på begge stun forsøk, så kan du knekke en fing eller to :) men det er alltid koselig med en liten vanish i nød, eller en cold blood og eviscerate 5 points..

 

Dere bør vurdere hva som er overpowered, palladins har jo som sagt 4 liv , shield, healing , shield, healing , og deres fantastiske udødelighets sjold,, de tar kansje ikke så mye dmg, men de tåler det 10 doble, sier ikke at de er super eller noe sånt , men nerf healing og shield skillsene, og buff skaden, så er de mye mer balansert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Druids er effektivt å hogge opp med 2 hander, men en paladin er det ikke verdt å ofre 2000+ armor i skjoldet for å bruke en 2h, gir lite ekstra dps mot platearmor.

Druid har mer armor enn Paladin. (Ze Bearform!)

 

 

Snakker vi om 1on1 PvP her? Mass PvP? Warsong Gulch PvP? Soloing PvE? Instance PvE? Molten Core PvE? Grinding?

 

 

F.eks en Shaman er sterk i all typer PvP, men ikke særlig flink i å soloe pga. lite Crowd Control..

Eh, druid har mye armor ja, men i bjørn har vi minimal dps og null "burst healing", kun en heal som bruker rage og har cooldown.

Lenke til kommentar

Jeg tror til syvende og sist at det er spilleren bak figuren, og hvordan han/henne (spilleren) greier å utnytte de sterke sidene, samt unngå å eksponere de svake sidene, som gir det endelige resultatet (puh; laaaang setning).

Og det er selvfølgelig også et poeng i hvilken type fight det er (1v1P, 1v1E etc-etc).

Men smaken er delt, som baken (slik som den pleier). Og enkelte liker EN spillestil, mens en annen liker en ANNEN spillestil, mens en tredje osv-osv.

God helg, forresten, og ikke sitt for mye med WoW, vær litt ute, sammen med venner og bekjente, gjør noe som gir et innhold i livet osv-osv.

(Dette er myntet på meg i tillegg - sitter for mye med spillinga... men hva SKAL man gjøre når man er "hekta"?). :dribble:

Lenke til kommentar
Druids er effektivt å hogge opp med 2 hander, men en paladin er det ikke verdt å ofre 2000+ armor i skjoldet for å bruke en 2h, gir lite ekstra dps mot platearmor.

Druid har mer armor enn Paladin. (Ze Bearform!)

Jadda, men for meg så virket det som en paladin fikk høyere gjennomsnitts dps mot meg enn hva en druid gjorde, derfor skjoldet mot paladin, og 2h mot druiden.

Det var bare min taktikk, kanskje ikke alle gjør det samme... :ermm:

Lenke til kommentar
her ser dere siste BG runden jeg var i.. det var 10 vs 10, ca like mange lvl 50 EN shaman. og ja det var en del noobs på horde siden.. f.eks demonwarrior er en tank som ikke kan taunte og like å gjøre ting alene.. btw han er tysk så alt han sier er: less talk more kill.

 

NESTEN kjedelig når alliance springer rundt som en saueflokk som ikke vet hvor de skal, og alle er uenige i alle..

Hva skulle det der bevise? En nub nub Warsong game?

Lenke til kommentar

Fikk aldri respons på mitt innlegg som havna nederst på side tre i denna tråden, og kunne tenke meg litt :)

 

En ting er diskusjonen om shamans er imba eller ei, men tenk dere litt om:

 

Når du høyrer navnet på klassen: "Shaman" - tenker du da en typisk caster (som f eks i WCIII), eller tenker du en slags "warrior-mage" ?

 

Altså, IMO burde en SHAMAN vere en cloth-bruker som typisk bruker stav, og har farlige spells og et par buffs/debuffs. Ikkje en mail-brukande type med mace og skjold, som i tillegg kan kaste ganske skumle spells...

 

Det er igrunn det som er det mest plagsomme med den klassen.

 

Kommentèr, værsåsnill.

Lenke til kommentar
Det øverste på bildet er Valor settet (Plate), og nederste er Beaststalker settet (Mail)

(Skjoldet er Sacred Protector)

Hvordan i himmelens navn får du Beaststalker-settet til å ha så mye armor? Hele settet totalt gir deg vel i overkant av 2000 armor.

 

 

Når folk sier at shamans gir horde en fordel i WG er det fordi shamans er gode healere samtidig som at deres dps ikke er så verst, i tillegg til det har de bl.a. travelform og grounding totems. Når da shaman er en såpass populær klasse at det som oftest er flere av dem i hver runde får horde (i snitt naturligvis) en liten fordel i klassesammensetningen.

Lenke til kommentar
At shamans er overpowered er en hype,, Det eneste jeg kan sette fingeren på er at de kan "RES" i og med at de har en ankh , men det gjør vel de ikke overpowered? Shaman er en klasse for gadchet freaks, eller på godt norsk, duppeditter :) stun lock en shaman, gni sårene med litt cripling og mind numbing poison, prøver han seg på noe lurt, gi han et spark og whips, shaman er eid...

 

For dere som lurer på hva i H... jeg snakker om,, jeg snakker om rogue, shamans er latterlig enkel bare man får in en cheapshot på dem, 5 combo points og en kidneyshot , spytte på totemsene, tilbake til kamp, gjøre en liten blind, vente på neste kidney shot, mens du tar en liten bandage. shamans er latterlig enkel, men er man så uheldig å misse på begge stun forsøk, så kan du knekke en fing eller to :) men det er alltid koselig med en liten vanish i nød, eller en cold blood og eviscerate 5 points..

 

Dere bør vurdere hva som er overpowered, palladins har jo som sagt 4 liv , shield, healing , shield, healing , og deres fantastiske udødelighets sjold,, de tar kansje ikke så mye dmg, men de tåler det 10 doble, sier ikke at de er super eller noe sånt , men nerf healing og shield skillsene, og buff skaden, så er de mye mer balansert..

Latterlig enkelt sier du. Da har du nok ikke møtt en decent shaman. Poison cleanse totem, eller remove poison er jo en måte å fjerne poison på. Som oftest er de tauren, og da er det bare å ta en warstomp, flytte seg litt. Earthbind, frostshock, og man er vekke fra roguen i en periode som er nok til å få overtaket.

 

Men for all del, for rogues er det ikke umulig. Hvis man bruker alle cooldowns så går det nok greit.

Problemet er at etter all den stunninga di, så er han fortsatt ikke død, så lenge shamanen har decent gear. Og da er det bare NS og heal, og en liten heal til. Så er man oppe i full HP.

 

Har det vanskelig med å tro at shamans er latterlig enkle. Paladins er litt kjipe, fordi de overlever alt. De er ikke overpowered, eller for svak. Men de er mer defensive i forhold til shaman som er det motsatte.

 

Jeg er vertfall glad jeg ikke må sloss mot shaman. Men de er ikke overpowered. Men de har en ting for alt, derfor blir en som kan og spille classen veldig, veldig vanskelig.

Lenke til kommentar
Druids er effektivt å hogge opp med 2 hander, men en paladin er det ikke verdt å ofre 2000+ armor i skjoldet for å bruke en 2h, gir lite ekstra dps mot platearmor.

Druid har mer armor enn Paladin. (Ze Bearform!)

Jadda, men for meg så virket det som en paladin fikk høyere gjennomsnitts dps mot meg enn hva en druid gjorde, derfor skjoldet mot paladin, og 2h mot druiden.

Det var bare min taktikk, kanskje ikke alle gjør det samme... :ermm:

Ah, hehe. Er ikke lurt å poste så sent på kvelden tror jeg. Jeg tenkte helt feil.. :blush:

Lenke til kommentar

Å si at horde har en fordel pga shaman i bg er bare tull..

 

*totems har 5 hp.. dere er DUM vist dere ikke ødelegger de før dere springer over de.

 

*shaman har EN heal.. vil ikke tro at shaman har bedre heals enn palladin.. (en heal som er brukbar)

 

* Ghostwolf? hva så? druid har travel form som ikke har casting time. druid er MYE bedre til å ta flagget enn shaman..

 

dere som sier at shaman er gode healers har dere spillt en shaman??

Lenke til kommentar

Alle dere som ikke har spilt en shaman til lvl 60 må ikke komme og si at han er overpowered. Spill en shaman til lvl 60 så får dere se selv, jeg spilte en mage opp til lvl 60 først og hatet alle shamans og mente de var overpowered.

Så spilte jeg en shaman opp til lvl 60 og nå har jeg skiftet mening fullstendig. Shaman er ikke overpowered. Men han er (som alle andre klasser) litt bedre mot en klasse enn den andre. I 1vs1 pvp kan en shaman bli veldig overlegen, men i 2vs1 situasjoner har en shaman som regel liten sjans, dette fordi at han i forhold til mange av de andre klassene ikke har mulighet til å feare,sheepe,sappe o.l. Ta en warlock mage eller rogue, de har ingen problemer med å ta 2 stk samtidig, kanskje 3 også. Gjør dette dem imba/overpowered? Tydeligvis ikke, fordi det er ingen som klager på det.

 

Men men, uansett hva som blir sagt så finnes det alltid noen tosker som ikke kan å spille og kaller shamans overpowered bare fordi de blir eid i sin aller første duell mot en.

Lenke til kommentar

Jeg tror at grunnen til at shaman ses på som så overlegen, er at den ikke har noen klasser den er veldig dårlig mot (men den er helt klart dårligere mot noen, enn mot andre), samt at shaman klassen kan spilles på mange måter, alt ettersom hvordan den er specca.

 

For å ta et eksempel, så er rogues bra mot mye, men latterlig dårlig mot warriors. hver gang de dodger (noe de gjør OFTE), så tar warriorn en overpower som tar vekk halve hp's til roguen.

 

Shaman har, så vidt jeg vet, ingen klasser de er så dårlige mot. De går egentlig litt imot saks/papir/stein prinsippet.

 

Det betyr derimot ikke at klassen er bedre enn de andre klassene, for selv om den ikke har noen tydelige svakheter, så betyr det heller ikke at den er veldig bra mot noe. Shamaner er for eksempel ikke spesielt bra i solo PvE (så vidt jeg vet).

 

Gjerne rett meg opp om det er feil, har ikke noen lvl 60 shaman.

Lenke til kommentar
Jeg tror at grunnen til at shaman ses på som så overlegen, er at den ikke har noen klasser den er veldig dårlig mot (men den er helt klart dårligere mot noen, enn mot andre), samt at shaman klassen kan spilles på mange måter, alt ettersom hvordan den er specca.

 

For å ta et eksempel, så er rogues bra mot mye, men latterlig dårlig mot warriors. hver gang de dodger (noe de gjør OFTE), så tar warriorn en overpower som tar vekk halve hp's til roguen.

 

Shaman har, så vidt jeg vet, ingen klasser de er så dårlige mot. De går egentlig litt imot saks/papir/stein prinsippet.

 

Det betyr derimot ikke at klassen er bedre enn de andre klassene, for selv om den ikke har noen tydelige svakheter, så betyr det heller ikke at den er veldig bra mot noe. Shamaner er for eksempel ikke spesielt bra i solo PvE (så vidt jeg vet).

 

Gjerne rett meg opp om det er feil, har ikke noen lvl 60 shaman.

ja warriors er en pain for rogues pga, sinsyk skade, og overlegen armor, men med litt litt Lureri går de som oftes greit, så lenge de ikke har alt for bra items :)

Lenke til kommentar

å spille Shaman er bare så latterlig enkelt. spamme shocks, puffe ut totems, og slå sinnsvakt hardt med WF. ikkeno tacs overhodet. nada. alle sier "learn to play your class right", det stemmer for alle classer, men ikke shaman, for det trengs ikke noe å lære.

 

personlig har jeg ikkenoe stort problem mot dem lenger etter at buggen med at movenment impairing effecten av FS hang igjen når jeg shapeshiftet ble borte.

 

ja, alle har all tid til å whacke ned en totem...

hørt om våpen med over 3.0 i speed? hørt om mana kostnaden av instant cast spells? (jadda vi bruker lavere ranks)å knocke ned en totem krever mer enn du tror.

 

men ånei, det koster jo så mye mana å bruke shocks. men altså hva eller skal du bruke manaen din til da? en heal eller to? en shaman som ikke kan gjøre alt det og fortsatt ha masse mana bør stikke til en instance og se etter gear enn på AH.

 

de er IMBA fordi de har en counter til alle classes. de er så lette å spille, fordi de har alt. self ress, underwater breathing, en form for levitate for å stikke av ved vann, kraftige nukes, heals, rimelig bra group totems etterhvert som dem levler, syk melee damage.

 

de har alt, bortsett fra stealth og plate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...