Aasgaard Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Vi har nå uoffisielt åpnet den første Battlefield 2-serveren for alle. Den er foreløpig ikke ranket, men vi gir alle tilgang for å varme den opp litt. Takk til Irving "[Z]Champ" Jenssen som har hjulpet til med gode råd og veiledning, og som er den første annonserte serveradministratoren på laget. Et par flere interessante adminsøkere har fått mail fra Tor-Steinar, og vi satser på å få opp et fungerende adminmiljø i løpet av noen dager. Server: 194.24.252.209 (port 16567) - Vil få en adresse som er langt lettere å huske etterhvert. Tilbakemeldinger kan foreløpig rettes i denne tråden, eller på mail til [email protected]. Regelbrudd rapporteres til sistnevnte mail-adresse. Foreløpig regelverk: 1) Sabotasje av spillets gang "Teamkilling", der man bevisst dreper spillere på eget lag, er ikke godtatt. Etter seks straffer for "teamkilling" blir man automatisk utestengt fra serveren i fem minutter. Misbruk av muligheten til å straffe for "teamkills" blir ikke akseptert. Alle kan være uheldige. Gjentatte eller graverende tilfeller av feilstraffing vil medføre utestengelse fra serveren. Ødeleggelse av egne kjøretøy, med det formål å hindre andre på eget lag i å bruke dette, vil medføre utestengelse. 2) Språkbruk og personlig hets Vi vil ikke godta noen for for personhets, utstrakt bruk av stygt språk eller rasistiske meninger. Vær vennlig å holde en høflig tone. 3) Juksing All form for juksing vil bli slått ned på umiddelbart, og medfører permanent utestengelse. Rapportering av juks skjer til admin av serveren, ikke offentlig. Det er ikke tillatt å beskylde noen for juks åpenlyst. 4) Ping Ping-grensen på serveren vil bli satt til 100. Dette er for å hindre at folk med veldig dårlig forbindelse skal ødelegge spillegleden for andre, og for å sørge for at serveren holder et stabilt høyt nivå. Ved overtredelse vil man få tre advarsler før man blir sparket ut. 5) Prating In-game chat skal ikke på noen måte brukes til å formidle linker til nettsider med ulovlig innhold. Det skal heller ikke foregå markedsføring i spillet. Overstadig bruk og/eller stadig repetering av de innebygde kommandoene i spillet, samt spamming og unødvendig mye småprat, skal heller ikke forekomme. 6) Karakternavn Kun medarbeidere i Gamer.no, eller spillere med spesiell tillatelse, har rett til å bære Gamer.no som en del av karakternavnet. 7) Regelbrudd Brudd på noen av reglene på serveren vil medføre utestengelse i alt fra fem minutter til permanent basis. Gamer.no, som står som eier av serveren, kan når som helst endre reglene og konsenvensene som følger ved brudd på disse. Dette vil i så fall offentliggjøres i MoTD. Vi i Gamer.no håper at disse reglene vil gi dere som spiller en bedre server med et godt miljø hvor alle kan trives. Gamer.no vil ha aktive administratorer på serverne som vil følge med om det begås regelbrudd og vil deretter gjennomføre de nødvendige tiltak for å sikre at våre servere har en høy standard.
Arne_F Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Håpet på at gamer.no skulle komme med en server, og nå er den her. Når tror dere at det kommer til å bli ranket?
Nikkos Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Tusen takk for et flott tiltak! Men-når jeg logger inn på serveren kommer "you have an older version than the server". Er det et punkbuster-problem? Eller hva kjære venner?
Hr. Jenssen Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 (endret) W00t! Noen som blir med å spille i kveld? Vi kan jo si kl. 21.00 +/-? Jeg kommer nå i allefall inn da, så får vi se hvor mange som joiner! EDIT: Er det Battlecomm på denne serveren? (mulighet til å snakke med mic innen squads, etc.) Endret 15. juli 2005 av MeTa][iC
[Z]Champ Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Der er Voip på serveren slik at man kan bruke mic å kommunisere i spillet . så får vi håpe at det blir masse folk på serveren i tiden fremover , når det gjelder ranking så tror jeg nok det kommer , men vi må nok ha litt tålmodighet , trenger en liten innkjøringsperiode på serveren først, det er der dere må hjelpe oss og fylle serveren slik at vi får kjørt den litt ;-)
Nikkos Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Tusen takk for et flott tiltak! Men-når jeg logger inn på serveren kommer "you have an older version than the server". Er det et punkbuster-problem? Eller hva kjære venner? Kom inn på serveren etter å ha lastet ned patchen, men ble kastet ut etter 1 min eller så, punkbusteren oppdaterer seg ikke....
Aasgaard Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Kom inn på serveren etter å ha lastet ned patchen, men ble kastet ut etter 1 min eller så, punkbusteren oppdaterer seg ikke.... Skjer her også, du må bare oppdatere manuelt.
Nikkos Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Tusen takk for et flott tiltak! Men-når jeg logger inn på serveren kommer "you have an older version than the server". Er det et punkbuster-problem? Eller hva kjære venner? Kom inn på serveren etter å ha lastet ned patchen, men ble kastet ut etter 1 min eller så, punkbusteren oppdaterer seg ikke.... pb nå oppdatert manuelt - og det funker som bare.... :!: men akk så alene....."Where are you soliders?"
Hr. Jenssen Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Jeg kommer inn nå (skulle egentlig komme 21.00, men noe kom i veien). Får se om det er noen der inne nå da.
Elendil Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Ser bra ut, skal bli brukt uansett om den ikkje er ranka.
iStephano Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 jeg får "feil ip adresse" hele tiden.. alt stemmer med det som er oppgitt her? Hva gjør jeg feil??
Nikkos Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hmm.. hvordan får jeg oppdatert punkbuster'n da? Her finner du linken: Klikk meg Ganske enkelt egentlig syns jeg
Hr. Jenssen Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Dette var ikke så veldig gøy. Jeg spilte med en fyr, men han dro, og da var jeg den eneste som var inne der. Hadde serveren vært ranket, ville jo det vært flott, da jeg ville fått meg noen lettjente gullmedaljer og generelt en del ekstra poeng. Men nå er jo ikke serveren ranket da.
Nikkos Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 jeg får "feil ip adresse" hele tiden.. alt stemmer med det som er oppgitt her? Hva gjør jeg feil?? Tallet 16567 skriver du etter "Port" 194.24.252.209 skal stå øverst, 16567 i linja under etter "port" altså... sorry hvis dette er barnemat for deg, men jeg gjorde den ultrafeilen i første forsøk.... [iC,15/07/2005 : 22:09] Dette var ikke så veldig gøy. Jeg spilte med en fyr, men han dro, og da var jeg den eneste som var inne der.Hadde serveren vært ranket, ville jo det vært flott, da jeg ville fått meg noen lettjente gullmedaljer og generelt en del ekstra poeng. Men nå er jo ikke serveren ranket da. Det var meg du spilte mot:-) Han som ikke kan fly haha
TST Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Fint hvis småsnakk om opplevelser på serveren holdes utenfor denne tråden. Det gjelder også invitasjoner til spilling. Kan anbefale dere å f.eks. bruke Gamer.no sin offisielle IRC-kanal på QuakeNet (#gamer.no), hvis dere ønsker å chatte med andre Battlefield 2-spillere. Ellers kan dere naturligvis ta ting over PM eller MSN, alt etter eget ønske. :-) Tekniske tilbakemeldinger, ris eller ros, er selvsagt velkomment. Kan forøvrig opplyse om at Robert "[iC]Elensar" Kristiansen herved er vår andre administrator på Battlefield 2-serveren. Velkommen inn på laget! :-) Serveren er nå nesten smekk full allerede, og vi har fått meget gode tilbakemeldinger hva ping angår. Dette lover bra, og alt tyder på at vi kommer til å fyre opp en eller to Battlefield 2-servere til den nærmeste uka, med ulike innstillinger på hver server. Veldig hyggelig og motiverende å se at dette tiltaket blir satt pris på!
DurinVIII Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Haff. Se til å få oppgradert serveren...Den nye Patchen ble jo lansert for flere timer siden Sover virkelig folk om natta?
Hr. Jenssen Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Om dere skal lage flere servere, kan dere da lage èn eller to som IKKE har friendly fire? Hadde vært flott å ikke bli drept av alskens uheldige bilsjåfører, og selv bli straffet når jeg er uheldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå