Gå til innhold

Månedens Catalyst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nvidia har nylig flyttet turbocache-teknikken opp til der det hører hjemme: High-end med 7800-serien. Kan dette være at ATI har slått på og optimalsiert HyperMemory (ATIs svar på nVidias TurboCache) for high-end kort?

Det er "hypermemory" som er blitt implentertt her ja, alle R3xx og R4xx kort har denne muligheten. Men nVidia har vært flinkere på å takle slike situasjoner også uten turbocache.

 

Turbocache/hypermemory hører mer hjemme i low-end segmentet da disse typisk har lite minne og relativt lav båndbredde fra før av. Lav båndbredde og høy latency vil jeg tro gjør system minne lite nyttig for high-end kort. Dessuten vil det nok bli problematisk og komplisert å bestemme hva som kan bli lagret i system minne og hva som ikke bør bli lagret der da dette er veldig scene avhengig.

Det var mer eller mindre samme diskusjonen når AGP kom og vi vet hvordan det ente.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Forresten, la merke til at denne driveren har fikset problemet jeg hadde med Bloating, eller med andre ord ekstremt høyt forbruk av minne. Gikk ned fra 440 til 360ish i bruk av systemminne.

Problemet var der hovedsakelig med 5.4 , 5.5 og i størst grad med 5.6.

 

For dere med X800 pro kort så ser det ut som Overdrive er tilbake for noen av oss, HIS ICEQII X800 pro har fått støtte for overdrive igjen...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg må si meg meget fornøyd med disse driverne. prøvde CS:S med 4X AA og 8 X AF og før fikk jeg 1-2 FPS på 1600*1200 med mitt Powercolor 9800 PRO. prøvde nå med de nye 5.7 CATALYST Driverne og fikk da ca snitt på 30 FPS. var helt oppe på 58 FPS. selvom 30 er litt lite og spille med så spiller jeg med 2X AA og 6 X AF. Også dette ikke spillbart med de gamle driverne.

 

EDIT: Testa litt med FRAPS i cs source nå og snittet med 4 x AA og 8x AF er 24 fps. bare tippa istad. men ekstem forskjell fra 5.6 og alle drivere før den alikevel.

 

skal teste 3dmark 05 når jeg får lasta det ned. I 3dmark 03 var det minimale forskjeller.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Dere bør være litt skeptiske til moddede drivere, mange av disse såkalte Tweakene kan gi problemer på forskjellige systemer, jeg prøvde Omega 5.6 og sleit veldig med at systemet kunne spontan resette sånn uten videre.

 

Byttet til 5,6 og problemet forsvant, bruker nå som sagt 5.7 og har justert med Atitool det jeg trenger å justere for å få bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...