skinner Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Er det mulig å montere aircondition i biler som ikke har det originalt montert? Er det kits å få kjøpt? Hvor ligger utfordringen? Har plass på konsollpanelet og motorrommet er stort nok for å presse inn noe ekstra. Noen som har erfaring eller innspill å komme med? Gjelder Hyundai H100 - jepp, en rullende loff Endret 14. juli 2005 av skinner
agvg Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Gjelder Hyundai H100 - jepp, en rullende loff Svært mange japanske og antagelig denne også er forberedt for ettermontering av AC, ledningene ligger klare og man kan kjøpe komplett ettermonteringsett fra delelageret. Regn med ca 10000,- eller mer med mindre de ikke har ekstremt lave priser.
skinner Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 (endret) Har en "del" løse ledninger buntet sammen under panelet så da er nok det lagt opp. 10'? Ai.... Tar det på Mastercard Endret 14. juli 2005 av skinner
JonV Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Eller man tar f.eks kontakt med slike som Torleif Aas som har spesialisert seg på ombygging av biler for å få AC. Sist jeg sjekket til min bil kom det på ca 12000,- Men jeg ville ikke satt penger på at de har tid omdagen.... Det er HØY etterspørsel. Ja ofte ligger ledninger klare men det skal mer til en å kopple på noen ledninger. Rør/Kondenser/Tørker/evaperator/sensorer/kjølevifter osv skal og monteres inn i bilen. Det er heller ikke sikkert at varmeapparat huset har plass til evaperator så det er mye som skal stemme. Endret 14. juli 2005 av JonV
skinner Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 (endret) Rør/Kondenser/Tørker/evaperator/sensorer/ osv skal og monteres inn i bilen.Det er heller ikke sikkert at varmeapparat huset har plass til evaperator så det er mye som skal stemme. Det som bekymrer meg er nettopp varmeapparathuset.... Har tilgjengelig kompetanse fra mekanikere og elektrikere i omgangskretsen så det tekniske skal ikke by på noen problemer - egentlig.... Tenker jeg tar meg en ringerunde og hører litt før jeg går i gang med noe som kanskje utvikler seg til et vel ambisiøst prosjekt - når jeg kanskje kan slippe unna med to 12v vifter med sugekopp Endret 14. juli 2005 av skinner
agvg Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Ja ofte ligger ledninger klare men det skal mer til en å kopple på noen ledninger. Denne bilen er antagelig laget for og ettermontere orginalt AC-sett og da er dette er rein bolton jobb men selvsagt er det masse deler som må skrues på, orginalt anlegg er og foretrekke da det er likt det som sitter fra fabrikk og vil være mer kurrant.
skinner Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 (endret) Denne bilen er antagelig laget for og ettermontere orginalt AC-sett og da er dette er rein bolton jobb men selvsagt er det masse deler som må skrues på, orginalt anlegg er og foretrekke da det er likt det som sitter fra fabrikk og vil være mer kurrant. Jepp riktig det. Pratet med Hyundai Norge og det ble solgt AC sett til disse fra 96 til 99. Problemet er at det er så pass lenge siden at det vil være vanskelig å oppdrive det originale settet. Det var ingen umulighet å montere - sette inn kompressor og en trykk sensor som får strøm fra bryter på konsollpanelet. Kunne en sette inn kompressoren kunne en fint klare å trekke kabeler til systemet. Dette er dog VELDIG manuelt og ikke noe fancy greier... Men satte han på saken og kanskje det dukker opp et fra lageret fra Hyundai Norge..... Endret 14. juli 2005 av skinner
Leo_ Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Jeg har en kjenning som har erfaring med ettermontering av A/C, kan høre med han hva han skal ha for å montere for deg om du er interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå