Gå til innhold

Bitspower Silent Storm til 939?


Bjarnez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Sokkel er en ting... Bitspower passer alle,...men..

Det er layout på HK/Kabinett som bestemmer om det er plass til en 120mm "monsterkjøler".. Sitter sokkel "mitt på" er det ikke noe problem (det er nok ikke mange HK som har sokkel plassert vekk fra kanten),...

Alternativt har man ett kabinett hvor PSU ikke er plassert kloss inntil HK (som er det normale).. Da er det plass...

Lenke til kommentar
er det bare jeg som er skeptisk til og sette på 1 kg kobber på hk???

Nei, det er ikke bare deg. Har ikke sjekket hvordan denne festes, men generelt ville jeg ikke betenkt meg hvis det festes med "braketter" på baksiden, men å ha noe slikt hengende i de vanlige festene stiller jeg med svært skeptisk til.

 

Uansett flyttes fra CPU/Prosessorer.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
er det bare jeg som er skeptisk til og sette på 1 kg kobber på hk???

Vel, jeg har selv kjørt med tunge kobberkjølere de siste årene, uten problemer. Det eneste man bør være spesielt obs på, er under transport. Da bør et tower-kabinett absolutt ligge i bilen, hvis ikke kan kjøleren knekkes av hovedkortet om man kjører i en heftig hump...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En gammel tråd jeg vekket opp nå, men ville bare si hva jeg mener om Bitspower.

 

Den veier 750 gram, som skulle være noe sånt som 380 gram over XP-120, leifeinar, for å være pirkete.

 

Til Socket A ville jeg vært skeptisk med å montere denne, ja. Men til Socket 754/939/940, der man monterer en egen bakplate, er festeløsningen genial og enkel, når du først har fått nappet ut 350 kabler for å få ut hovedkortet. Kjøleribben sitter solid, og kjennes ikke ut til å presse faretruende på min 939-Winchester. Denne har jo uansett beskyttet kjerne.

 

Jeg bruker Bitspower på Asus A8N SLI Deluxe, i et Cooler Master Stacker. Ingen plassproblemer på hovedkort-layouten overhodet, og masse plass i kabinettet.

 

Idle med Cool´n´Quiet aktivert, CPU@260*5 ligger temperaturen rundt 33 grader. Full load@2,6GHz kryper temperaturen opp mot 50 grader en varm sommerdag. Kjører vifta på laveste turtall og er absolutt ikke plaget med støy, da jeg uansett har andre harddisker og vifter som overdøver.

 

Kan trygt anbefale Bitspower, da denne er billigere enn Zalman, men samme kjøleprinsipp, og tilnærmet samme kjøleevne.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kjører Bitspower på Socket A, og det er i allefall no problemo :)

Min 2500+@3200+ kjører på 50 grader full load og ca. 40 grader idle :)

 

Ikke noe problem med at Socket`n knekker her i allefall ;)

 

Jeg kan anbefale denne til Socket A også :thumbup:

Endret av -eH-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...