Gå til innhold

Lov å drikke alkohol når du er under 18?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg skjønte ikke helt forskjellen mellom de to spørsmåla dine jeg.. men nei, er ikke lov å drikke hvis man er under 18. Grunnen er at kroppen fortsatt er under utvikling før man er 18, og alkohol kan ødelegge denne utviklingen elns.. :p

Err, jo. Det er ingen lov som sier at du som mindreårig ikke har lov til å drikke alkohol.

Lenke til kommentar

Personlig så syntes jeg da ingen under 18 skulle hat lov til å drikke. Selv drikker jeg ikke av den ene grunnen at jeg ser hvordan mine kammerater blir i fylla.

 

Det som også er litt av problemet er vel det at når man er under 18 så er foreldrene ansvarlig for hva du gjør. Alstå, driter du deg ut i fylla, så er det dine foreldre som sitter med ansvaret. Derfor er det lurt å vente til man har fyllt slik at man selv kan ta ansvaret for hva man gjør

 

Det mener nå jeg.....

Lenke til kommentar
Tror det er 16 år for å bære og nyte alkohol, men uansett, med mindre man brygger sitt eget, vil man bryte noen regler når man skaffer det.

Jeg som mindreårig bryter vel ikke loven om jeg tar imot alkohol fra en myndig person? Det er vel den myndige som bryter loven.

Lenke til kommentar
Personlig så syntes jeg da ingen under 18 skulle hat lov til å drikke. Selv drikker jeg ikke av den ene grunnen at jeg ser hvordan mine kammerater blir i fylla.

 

men du aaaner ikke hvor gøy de har det! :D Ingenting er som ein skikkelig fest!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...