Gå til innhold

Den store nvidia driver tråden


Elensar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antistropic Filtering i World of Warcraft er et sant helvete med nvidiakortet mitt. Joda, står man helt stille så ser alt helt perfekt ut, men når bildet er i bevegelse så er det tusenvis av pixler som kravler rundt om kring på bakken. Er man i en skog med mye gress så er man fristet til å bare kutte ut hele AA-en :cry:.

 

Forsøkt å google, men enten er det jeg som googler på de feile nøkkelordene eller så er det liten interesse for dette problemet. Noen her som i det hele tatt vet hva jeg snakker om, og om nvidia skal fikse det i neste patch :dontgetit: ? Foruten om SuperAA, så er bildekvaliteten i WoW en nedtur med 7800gtx-en sammenlignet med mitt gamle x800-kort.

Lenke til kommentar
Hei Jeg har GeFORCE 6800GT 256MB. Hvordan driver bør jeg bruke da?

Bruker 77.72 men klarer ikke å spille noe. skjrmen bare slår seg av og pcen klikker

 

hmm, prøvd med anna driver? Last ned ein av dei nyaste driverane frå guru3d.com

 

Hugs å fjern/uinstall den gamle før du installerar den nye!

 

 

Nydelig Tråd..Takker for at du tok deg tid til og starte den :) ++++ i margen til deg :)

 

takker...

Lenke til kommentar
Må nesten si de nyeste Nvidia Driverne herpet kortet mitt... :no: dette har sikkert noe med defektkort og det slo inn med denne driveren... tror ikke folk trenger å være redd for at kortene sine blir herpa ;) men tenkte bare å nevne det :thumbup:

Kva meiner du med det?

At driveren herpa skjermkortet? neppe!

Lenke til kommentar

Flott tråd!

 

Idiotiske drivere! (Irriterende at videoavspillingen ikke fungerer som den skal, selv om det kan fikses på så burde den feilen ikke være der i det hele tatt)

 

EDIT: Denne medtoden å fikse video-problemer, gjelder den bare for de som har fargeproblemer med video eller oså de som ikke får startet videofiler i det hele tatt med de nyeste driverne?

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
QUOTE (thomba14 @ 16/07/2005 : 22:09)

Må nesten si de nyeste Nvidia Driverne herpet kortet mitt...  dette har sikkert noe med defektkort og det slo inn med denne driveren... tror ikke folk trenger å være redd for at kortene sine blir herpa  men tenkte bare å nevne det 

 

 

Kva meiner du med det?

At driveren herpa skjermkortet? neppe!

 

Det som skjedde var at en melding kom opp og sa:

 

Yor display driver found a new setting on you G... card: 3D Performance

Your settings are tempora sett to 2D preformance.

Do you want to set it to 3D Preformance?

 

YES / NO :hmm:

 

Vetta f hvorfor jeg fikk denne meldingen så jeg satte den til 3D og så da på klokkehastighetene til kortet som da sto på 500/1000 (Normal)

Så kjørte jeg opp 3DMark03 så klikka kortet... :hmm:

Lenke til kommentar
Vel, jeg fant ut at den lille guiden din ikke fungerer for meg. Jeg har problemer med å starte videoer med de siste driverne (ikke de eldre, som f.eks 71.72). Videoavspillere som mediaplayer, VLC og winamp fryser helt når jeg prøver å spille av med de nyeste driverne.

Merkleg. Kan du ta screenshot av nvidia kontrollpanelet? (Fargejustering/Colour Correction).

Endret av Elensar
Lenke til kommentar

Jeg la akkurat merke til at 77.72 driveren som jeg lastet ned når den kom er 16mb, men den 77.72 WHQL driveren jeg lastet ned i dag er 20mb. Har de forandret noe uten å bytte versjon nummer? Vet noen om de har fikset overlay problemene i den som er litt større?

 

Nvidia har laget en reg fil som skal fikse overlay problemet.

Nvidia FAQ

Jeg fikk ikke denne til å funke. Jeg må rette opp feilen hver gang jeg booter på nytt. Noen som har prøvd denne?

 

Jeg har GF 6800GT AGP hvis noen lurer

 

EDIT:

Fant akkurat ut at reg fiksen som er på nvidia siden funker kun med 77.72 WHQL driveren som jeg lastet ned i går og ikke med dan jeg lastet ned når 77.72 kom ut. Det virker som om det er forskjell på på de to versjonene jag har annet enn at den nyeste er 4mb større. Litt rart at de har samme versjonsnummer.

 

EDIT 2:

Fiksen funket ikke helt korrekt allikevel. Har gått tilbake til 66.93 fordi de nyeste gjorde at det dukket opp rare røde linjer på skjermen når jeg så på film. På tide at nvidia leverer noen drivere som funker skikkelig. Skjønner ikke hvordan den siste kom gjennom kvalitetskontroll. Prøvde de ikke engang å spille av en film?

Endret av -snoop-
Lenke til kommentar
Vel, jeg fant ut at den lille guiden din ikke fungerer for meg. Jeg har problemer med å starte videoer med de siste driverne (ikke de eldre, som f.eks 71.72). Videoavspillere som mediaplayer, VLC og winamp fryser helt når jeg prøver å spille av med de nyeste driverne.

Merkleg. Kan du ta screenshot av nvidia kontrollpanelet? (Fargejustering/Colour Correction).

http://www.home.no/zythius/grafikk/zythiuspc.jpg

 

(Jeg tok screenshot av standard serttings, det var det du ville ha? Eller skal du ha bilde av det etter at jeg har forandret på det som står i posten din?)

Lenke til kommentar
Vel, jeg fant ut at den lille guiden din ikke fungerer for meg. Jeg har problemer med å starte videoer med de siste driverne (ikke de eldre, som f.eks 71.72). Videoavspillere som mediaplayer, VLC og winamp fryser helt når jeg prøver å spille av med de nyeste driverne.

Merkleg. Kan du ta screenshot av nvidia kontrollpanelet? (Fargejustering/Colour Correction).

http://www.home.no/zythius/grafikk/zythiuspc.jpg

 

(Jeg tok screenshot av standard serttings, det var det du ville ha? Eller skal du ha bilde av det etter at jeg har forandret på det som står i posten din?)

Sett All på der det står "Apply color changes to:".

Lenke til kommentar

Jeg fikk min i9300 i dag. Men når jeg skal installere ny skjermdriver får jeg bare feilmeldingen:

 

"The NVIDIA setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit."

 

Skjønner ingenting. Har prøvd å renske ut alt av dell sine drivere med "drivercleaner", samt to forskjellige drivere inkludert den offisielle fra nvidia. Den andre driveren er den fra laptopvideo2go.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...