simalarion Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 (endret) gikke fra x800pro som jeg syntes var en stor skuffelse (ikke vivo noe som gjordet at du måtte hardmodde for å få noe ytelse ut av det) så jeg byttet til 6800 ultra som jeg synes var greit men skuffet over at ikke den dro alle spill på fullt (kan nevne doom3, hl2, colin 2005), bestilte derfor raskt 7800gtx som jeg , ikke bare får jeg bedre fps men spillene ser bedre ut også. Til og med World of warcraft ser bedre ut med freshere farger og gjevnere overflater samme gjelder alle andre spill (colin 2005 er en drømm med dette kortet) Grunnen til at jeg er mye innom denne tråden er nettop fordi 7800gtx fungerer som en drømm. Og når ati igjen utsetter til september og ord som produksjons feil og reproduksjon dukker opp, så jeg ingen grunn til å vente Endret 20. juli 2005 av simalarion
kirjogra Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Skrevet 21. juli 2005 Kan du ta et bilde av World of warcraft og legge ut her takk.
Mala Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Kan du ta et bilde av World of warcraft og legge ut her takk. Som sagt ett bilde har av og til vanskelig for å rettferdiggjøre evt. forbedringe på bilde kvaliteten Men det skulle vel la seg gøre
Siomir Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 jeg sier ikke at det ikke er bedre bildekvalitet, men sier at det ikke er den store forskjellen. Det er ikke noe imponerende nytt. Ja bildekvaliteten er kanskje bedre, men det er ikke noe som man merker VELDIG stor forskjell på, ikke før spill begynner for alvor å ta i bruk teknologien som 7800 støtter! Det må vel du også skjønne! EDIT: og ikke noe jeg ville brukt 5000,- på for å oppgradere til når jeg allerede har et 6600GT som jeg synes gir nesten like tilfredstillende resultat. Litt bedre bildekvalitet er, i mitt hode, ikke verdt 5000,- Helt enig, hvertfall ikke verdt 5000.....går an å vente litt da....folk virker så desperate på grafikk kort virker som de får en orgasmisk opplevelse av grafikk, mann!!!! til dere som sitter der med et gammelt grafikk kort som drar lite...ok....dere kan løpe å kjøpe, men til dere som sitter der med 6800 eller X800 i handa....seriøst!!! jeg har et X800 pro vivo....har ikke problemer med et jævla spill enda.....så lengem an kjører instillinger i driverne og ikke i spillet så varer gleden litt lengre.
Mala Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Eg sitter med mitt trofaste 9700Pro eg...men eg er begynt å innse at BF 2 ikkje eilt henger med på dette kortet
ErlendRU Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Jeg har omtrent helt lik og bra grafikk i akkurat de samme spilla med et radeon 9800pro da
simalarion Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 (endret) Wow er ikke på min pc lenger og kontoen er avsluttet, kommer ikke til å spillet det spillet igjen med det første for å si det slik. Dessuten har jeg alleredet komentert dette tidligere. På alle review av korte er det lagt ved bilder som demonstrerer fokjellen i bildekvaliteten så det er bare å se på dem. Nå som jeg har hatt 7800gtx en stund må jeg bare si det fungerer bedre en x800 og 6800ultra på alle måter, og jeg har hatt alle kortene så dette vet jeg (ti4600 - 9700pro - 9800 pro - x800pro - 6800ultra -7800gtx), jeg har heller aldrig vært fanboy av verken ati eller nvidia men kjøper det som fungerer best. 9700 - 9800pro har nokk falt av for en stund siden desverre Endret 22. juli 2005 av simalarion
Mala Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Jeg har omtrent helt lik og bra grafikk i akkurat de samme spilla med et radeon 9800pro da Ja det ar du nok, men det folk prøver å si her er at de bildene vi har sett ikkje rettferdigjør kvaliteten slik den er i realiteten in-game Som similarion sier, han har kortet og han ser klar forskjell i f.eks GTA: San Andreas og Wow med sitt nye GF kort.
Mala Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 9700 - 9800pro har nokk falt av for en stund siden desverre Tell me something i don`t know
fenris1911 Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Når kommer egentlig nestegenerasjons spillene. Bortsett fra AoE 3 da.. Med Xbox 360 i haust.
robin_evensen Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 (endret) Jeg anbefaler på det sterkeste å lese hva de syns om 7800 GTX på Guru3d, dette er altså eksperter som tester dette kortet. Som du ser i testen så er det en del flaskehalser som begrenser effekten til kortet, f.eks så kan man 1024*768 i oppløsning og 120 fps mens man får kanskje hele 110 fps 1600*1200. Det som er poenget mitt er at 7800GTX har mye mer å gå på en de "eldre" kortene har. Men vis man skrur på maks grafikk på Geforce 6800Ultra og skrur på maks grafikk på 7800GTX så vil man ikke så noen spesiell forskjell annet enn at fps'en er høyere på 7800GTX, men la oss si at 6800Ultra ikke er spillbart (ca. 20 fps) i ett fremtidig spill og 7800GTX klarer det(ca. 40 - 50 fps), da må man jo skru ned grafikken i 6800Ultra får å få en spillbar FPS. Det sier seg jo selv at grafikk da er bedre med 7800GTX. I tillegg så har jo 7800GTX noen div. funksjoner som 6800ULTRA ikke har. Endret 25. juli 2005 av robin_evensen
Malvado Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 (endret) Simalarion og andre som bastant hevder at 7800Gtx leverer bedre grafikk på alle spill : Gå og ta dere en boll (eller et pizzastykke + cola), forskjellene I eldre spill er nesten ikke merkbare hvis da ikke spillet har fått seg en patch som muliggjør bedre grafikk. Merk jeg sier ikke at 7800Gtx kanskje greier å levere jevnt over et bedre bilde kun at det i dagens spill ikke er merkbart i det hele tatt. Og den kommentaren med at fargene ser litt friksere ut det kan jeg oppnå på to måter : 1 : Ved å trykke Ultrabrite knappen på skjermen min. 2 : Ved å justere litt på fargeinnstillingene på skjermkortet. Til meg så er det nr 1 som brukes hele tiden, har sett et 7800Gtx i aksjon så jeg vet hva jeg snakker om. Så skal vi kunne se forskjell så må vi se bilder fra NYE spill som for eksempel Fear / Stalker etc. Endret 25. juli 2005 av Malvado
Mala Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Simalarion og andre som bastant hevder at 7800Gtx leverer bedre grafikk på alle spill : Gå og ta dere en bolle, forskjellene I eldre spill er nesten ikke merkbare hvis da ikke spillet har fått seg en patch som muliggjør bedre grafikk. Merk jeg sier ikke at 7800Gtx kanskje greier å levere jevnt over et bedre bilde kun at det i dagens spill ikke er merkbart i det hele tatt. Og den kommentaren med at fargene ser litt friksere ut det kan jeg oppnå på to måter : 1 : Ved å trykke Ultrabrite knappen på skjermen min. 2 : Ved å justere litt på fargeinnstillingene på skjermkortet. Til meg så er det nr 1 som brukes hele tiden, har sett et 7800Gtx i aksjon så jeg vet hva jeg snakker om. Så skal vi kunne se forskjell så må vi se bilder fra NYE spill som for eksempel Fear / Stalker etc. det har vi også sagt, dette med nyere spill azzå. Får om noe dager 7800gtx eg også så da skal det testes ut!
Malvado Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Feil Jaha? Så jeg tar feil i å mene personlig at de spillene jeg har sett (alle utgitt allerede) ikke har en merkbar forskjell i selve grafikken? HL 2 : Ingen Forskjell. Doom 3 : Ingen Forskjell. Silent Hunter 3 : Ingen Forskjell. Aquanox 2 : Ingen Forskjell. Riddick : Merkbar bedre flyt fps, men ingen forskjell i forhold til 6800 grafisk sett. Nåda, det eneste jeg ber om er at folk venter med å uttale seg inntil man "virkelig" ser forskjell, noen eksempler : HL2 The Lost Coast :HDR støtte, Gloom. Fear : Avanserte Shadere, Hdr. I disse spillene kan man virkelig se "stor" forskjell, ikke et mikroskopisk avvik på et par antenner som man ikke merker noe til mens man spiller.
Mala Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Jaja men vis du les er f.eks HW.no sin test av kortet så legger du merke til at de trekker ut GTA San Andreas der det var store foskjeller på fargene og slikt.
Malvado Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Jaja men vis du les er f.eks HW.no sin test av kortet så legger du merke til at de trekker ut GTA San Andreas der det var store foskjeller på fargene og slikt. Det er greit at de skriver det, men uten bildesammenligning mellom begge kortene med like innstillinger så blir det en subjektiv beskrivelse og neppe noe man kan bruke som bevis for at det ene er bedre enn det andre. Kan være en bug i spillet som gjør at fargene blir kvassere for all del, men sannsynligivs ikke.
kirjogra Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Skrevet 25. juli 2005 Malvado. Jeg mente bollene jeg hater boller spiser det på jobben i lunsjen he he. Jeg mener vi må kunne si våres meninger uten og legge til gå og ta en bolle osv. Ok
Malvado Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Malvado. Jeg mente bollene jeg hater boller spiser det på jobben i lunsjen he he. Jeg mener vi må kunne si våres meninger uten og legge til gå og ta en bolle osv. Ok OK, forandrer på innlegget mitt til : Gå og ta dere et pizzastykke pluss en cola Forsåvidt enig med deg, men blir bare litt oppgitt når noen hyper noe langt opp i skyene når det faktisk ikke er noe merkbar forskjell, om man da ikke sitter og studerer hvert bilde med Photoshop og da er jo meningen borte med et heftig skjermkort til spilling...
Mala Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Malvado. Jeg mente bollene jeg hater boller spiser det på jobben i lunsjen he he. Jeg mener vi må kunne si våres meninger uten og legge til gå og ta en bolle osv. Ok OK, forandrer på innlegget mitt til : Gå og ta dere et pizzastykke pluss en cola Forsåvidt enig med deg, men blir bare litt oppgitt når noen hyper noe langt opp i skyene når det faktisk ikke er noe merkbar forskjell, om man da ikke sitter og studerer hvert bilde med Photoshop og da er jo meningen borte med et heftig skjermkort til spilling... Jess, men altså eg syns bildekvaliteten på mitt R9700 Pro er kanon, men eg trur neppe eg kommer til å merke noen stor forskjell i bildekvalitet selv om kortt er noen generasjoner foreldet. Gi meg mere FPs og meir AA og AF så er eg nøgd
Hawko Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Når kommer egentlig nestegenerasjons spillene. Bortsett fra AoE 3 da.. Next-Gen er et uttrykk som brukes i konsoll, der det kun kommer nye maskiner hvert 3-5. år. Uttrykket next-gen hører da ikke til i PC'ens verden, men hadde det gjort det, så vil jeg si at next-gen-spilla kommer etter utgivelsen av XB360 (den er først ute), så alle spill etter den konsollen er next-gen, uansett hvor jævlige de ser ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå