Gå til innhold

Geforce 7800GTX screenshot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke særlig stor forskjell i og med at det er samme kort bare med 4 pipelines og lavere mhz.  Du får ca 1000 poeng mindre i 3dmark 05 og enda mindre forskjell på spill! 7800GT er beste kjøp! :w00t: (har desverre aldri fått sjansen til å se at 7800GTX yter dobbelt så mye som et 6800ultra (noe Nvidia og andre testere sier det er)! (6800ultra i SLI slår jo fortsatt alle skjermkort i dataspill og i benchmarks)!

Nå sier også hw.no at 7800GT også kan få over dobbel ytelse! Noen som kan referere til en link eller noe sånt der man kan se at det faktisk er dobbelt så bra. Anntar at i 1600 oppløsning at 7800GTX nærmer seg veldig, men hvorfor i ******* skal man kjøre spill i 1600 oppløsning! Man får ikke akkurat mye bedre grafikk + at det er ingen 19 og 17" som kan få mer enn 1280 oppløsning!  :nei:

Ett 7800GTX yter nesten dobbelt så bra som to 6800Ultra i SLI når du virkelig slår på stortromma. Dvs. høye oppløsninger osv. For meg var byttet fra 6800GT til 7800GTX enormt, siden jeg sitter på en 1920x1200 skjerm, og da er det ingenting som kommer nært ett enkelt 7800GTX (ikke 6800Ultra i SLI en gang)... Det er her de store forskjellene er, fordi 7800GTX har diverse optimaliseringer for høye oppløsninger (2 megapixler og opp).

 

Men det er sant at ytelsesøkningen ved 1280x1024 ikke er så enorm, det er først når du presser kortene skikkelig at 7800GTX er den eneste som overlever.

 

Edit: Link til en test på Anandtech hvor de tester med ekstremt høy oppløsning (2048x1536). Dette er jo en ganske usannsynlig høy oppløsning, men det viser poenget...

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Hmm...Er litt keen på 7800GT eller 7800GTX, men først må jeg selge mineto Asus EN6600GT...er 3000 for begge en grei pris?

 

Kommer i Orginal forpakkning og med kabler og Join Ops.

Er vel kanskje litt drøy pris? Det koster vel ca. det for 2 nye 6600GT. Hvis du planlegger å selge dem sammen (SLI?) så blir det i allfall ikke særlig attraktivt siden 7800GT koster bare 500kr mer...

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Hmm...Er litt keen på 7800GT eller 7800GTX, men først må jeg selge mineto Asus EN6600GT...er 3000 for begge en grei pris?

 

Kommer i Orginal forpakkning og med kabler og Join Ops.

Er vel kanskje litt drøy pris? Det koster vel ca. det for 2 nye 6600GT. Hvis du planlegger å selge dem sammen (SLI?) så blir det i allfall ikke særlig attraktivt siden 7800GT koster bare 500kr mer...

Ja du må nok go ned en del i pris vil eg si ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk nesten alt på maximum i FEAR jeg, bare med et X700PRO 256mb kort.

Jeg ser ikke grunnen til at jeg skal kjøpe 7800GT(X) når jeg får X700PRO nesten oppi maximum, jeg er ikke så nøye på om AA er på 4x da altså.

Men skal du ha noe til fremtiden, og litt lengere,vil kanskje 7800GT(X) være et alternativ.

Lenke til kommentar

Når en snakker om alt p maksimum bør en oppgi hvilken resolusjon og hvor mye fps og aa og af innstillinger. Kjører det på 1600x1200 med alt på og aa og af på 2x og 4x, samt soft shadows på, og får ca 30 fps i multiplayer.

Merker at om jeg går ned en resolusjon så kommer en opp i 50-80 fps med en gang med samme innstillinger.

Sorry men synes d bare er håpløst med folk som skryter av maks når de kjører 800x600 med det... (kanskje å ta litt i men har opplevd d)

Lenke til kommentar
Hmm...Er litt keen på 7800GT eller 7800GTX, men først må jeg selge mineto Asus EN6600GT...er 3000 for begge en grei pris?

 

Kommer i Orginal forpakkning og med kabler og Join Ops.

Er vel kanskje litt drøy pris? Det koster vel ca. det for 2 nye 6600GT. Hvis du planlegger å selge dem sammen (SLI?) så blir det i allfall ikke særlig attraktivt siden 7800GT koster bare 500kr mer...

Ja du må nok go ned en del i pris vil eg si ;)

må nok en goddel ned i pris ja

Lenke til kommentar
Hmm...Er litt keen på 7800GT eller 7800GTX, men først må jeg selge mineto Asus EN6600GT...er 3000 for begge en grei pris?

 

Kommer i Orginal forpakkning og med kabler og Join Ops.

Er vel kanskje litt drøy pris? Det koster vel ca. det for 2 nye 6600GT. Hvis du planlegger å selge dem sammen (SLI?) så blir det i allfall ikke særlig attraktivt siden 7800GT koster bare 500kr mer...

Ja du må nok go ned en del i pris vil eg si ;)

Ja fant ut det. Kosta en del mer når jeg kjøpte dem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...