Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Netshop 1557 for noen dager siden og er temmelig fornøyd med det meste utenom batteritiden. Det står oppgitt 4,5timers gjennomsnittlig driftstid, men under normal bruk (kun surfing og ircing) viste batteriet seg å vare i kun litt over to timer. Er dette normalt, må batteriet "kjøres" inn et par ganger, dvs brukes helt opp også lades helt opp igjen før det når optimal effekt? Om dette vedvarer kommer jeg til å sende en mail om eventuelt bytte av batteri,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ett problem med min nethsop 1557, det virker som at USB'en ikke fungerer. Jeg har kjøpt meg en usb mus, når jeg plugger den inn så blir det ingen reaksjon.. Jeg har prøvd med flere forsjkellige USB muser og tastatur uten respons. USB'en fungerte bra før jeg formaterte datamaskonen.

Finnes det en aktiverings knapp for usb'en?

Lenke til kommentar
Kjøpte en Netshop 1557 for noen dager siden og er temmelig fornøyd med det meste utenom batteritiden. Det står oppgitt 4,5timers gjennomsnittlig driftstid, men under normal bruk (kun surfing og ircing) viste batteriet seg å vare i kun litt over to timer. Er dette normalt, må batteriet "kjøres" inn et par ganger, dvs brukes helt opp også lades helt opp igjen før det når optimal effekt? Om dette vedvarer kommer jeg til å sende en mail om eventuelt bytte av batteri,

du må sjekke at du kjører med 600Mhz for at du skal kunne surfe i 4 timer

 

bruk speedswitch til å kontrollere at du kjører på max battery (600mhz og lavere)

 

HER er en link til en tråd som eg starta og kan kanskje hjelpe deg med problemet

Lenke til kommentar
har lagt inn driverne som fulgte med cd'en flere ganger, lastet også ned nye usb drivere fra en link jeg fant tidligere i tråden.

Har tatt screenshot som viser hvilke drivere jeg bruker, men jeg får ikke lastet opp bildet, bildet er på 210kb og er lagret som .jpg fil

Tror nesten du har fått kluss med for mange drivere.. Bruk driver cleaner og fjern alle, og legg inn de orginale.. (du trenger kunn de orginale)

Lenke til kommentar
har lagt inn driverne som fulgte med cd'en flere ganger, lastet også ned nye usb drivere fra en link jeg fant tidligere i tråden.

Har tatt screenshot som viser hvilke drivere jeg bruker, men jeg får ikke lastet opp bildet, bildet er på 210kb og er lagret som .jpg fil

Tror nesten du har fått kluss med for mange drivere.. Bruk driver cleaner og fjern alle, og legg inn de orginale.. (du trenger kunn de orginale)

ok, hvordan bruker jeg driver cleaner?

Lenke til kommentar
har lagt inn driverne som fulgte med cd'en flere ganger, lastet også ned nye usb drivere fra en link jeg fant tidligere i tråden.

Har tatt screenshot som viser hvilke drivere jeg bruker, men jeg får ikke lastet opp bildet, bildet er på 210kb og er lagret som .jpg fil

Tror nesten du har fått kluss med for mange drivere.. Bruk driver cleaner og fjern alle, og legg inn de orginale.. (du trenger kunn de orginale)

ok, hvordan bruker jeg driver cleaner?

http://www.drivercleaner.net/dc.htm

Lenke til kommentar
Er det ingen her som vet hva skjermkortene pleier å være klokket til på en 1557k med ATI radeon 128 mb ram?

Les på toppen av side 25, under din post.....

Takker for svar!

Men, jeg har litt problemer med min, da. Har funnet ut at den originalt står stilt til 344/202.(sånn som din...)Men, hvis jeg da kjører BF2, så kommer det mye aritfacts. Kjører 1024x768 og medium på detaljer. Så jeg har stilt den ned til 324/182, for at det skal gå greit. (ihvertfall hvis jeg spiller over litt tid...)

Må nevne at jeg prøvde å klokke den opp litt helt i begynnelsen når jeg fikk pc'en, men jeg så at det bli litt aritfacts, så stilte den ned med en gang. Kan den ha tatt noe skade av det, eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Hei, lurer på om det er noen som har bygget sin egen 1557. Vet at der er mulig å få kjøpt selve chassiet og alle delene for så å montere selv.

 

Vanligvis går det meste greit - men hvor sitter CPU'en i disse maskinene? Under tastaturet? Kreves det spesialverktøy eller spesial kompetanse for å komme til CPU'en?

Lenke til kommentar

God kveld folkens! Etter å ha skumlest gjennom tråden, så har jeg ikke registrert noen med de samme problemene som meg, og noen som har de samme.

 

For å begynne med det de fleste har, QSI DVD-Brenneren. Denne virker å være spesielt lite glad i mine DVDer. La oss ta Tiesto In Concert 2004 og The Abyss som eksempler. Midt inne i DVDene, så begynner de å hoppe, og etterhvert så fryser bare PCen til! Ekstremt irriterende om man skal bruke bærbaren som filmfremviser på TV koblet til høyttalere.

 

Jeg har prøvd å oppdatere firmwaren som det er linket til her, uten hell. Får beskjed "Error 911! Please contact your vendor!" Tips på hva jeg kan gjøre? :)

 

 

Når det gjelder lyd, et problem jeg ikke har sett noen ha, så har jeg foreløpig bare de vanlige høyttalerene, og mine headphones. Mine Z-680 høyttalere får jeg ikke koblet til, iom at jeg ikke har minijack-kabelen lenger, og jeg ikke får til SPDIF (eller rettere sagt, ikke finner den!) Om noen kunne forklart meg hvor jeg finner SPDIF inngangen, hadde jeg blitt voldsomt fornøyd!

 

 

Siste problemet mitt ligger i minnekortleseren. Jeg har en minnebrikke av typen SD TwinMOS 256MB. Når denne puttes inn i minnekortleseren, og jeg skal åpne den fra Windows Explorer får jeg beskjeden "F:\ is not accessible. The request could not be performed because of an I/O device error." Er minnekortleseren min da defekt, eller er det noe annet jeg kan prøve?

 

 

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med maskinen min! Batteriet holder godt gjennom en vanlig skoledag, og ytelsen i WoW er spillbar på 1024x768. Kan utdype med at den har vært gjennom Scholomance, UBRS, Stratholme og Alterac Valley (40v40), og jeg ville ikke hatt noe problemer med å ha den med gjennom Molten Core. Orgrimmar-lag er det mye av, siden jeg ikke har kjøpt meg en ny RAM-brikke. Tenkte en 1024 brikke skulle fungere bra, sammen med min eksisterende 512 brikke :)

 

Om noen faktisk finner en løsning på problemene mine, uten at jeg sender maskinen inn, hadde det vært topp.

Kan nevne at jeg har en Netshop 1557-GLS med 9700 128MB.

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...