Gå til innhold

Logitech Ultra X Flat, USB?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
usb tastatur funker ikke i windows startup'en... eks om du skal inn i bios og trykker delete, så skjer det ingenting...

har selv et Bzerk tastatur med lys og stuff, er kjempe fornøyd!!!

 

anbefales 

 

Dette varierer fra hovedkort til hovedkort.

 

På mitt kort går det greit å komme inn i BIOS , men med mindre jeg slår på "USB Legacy support" , så virker ikke tastaturet igjen før Windows XP er ferdiglasta.

 

USB Legacy support ligger som valg i BIOS

 

EDIT: Kjøpte mitt Ultra X tastatur hos Psdata , dette var med USB , overgang fulgte med.

Nydelig tastatur! :love:

 

Sammen med min Xerox 19"LCD og Altec Lansing 5.1 , Alt i Sølv og svart er det ett oppsett som tilogmed godkjenner de strenge krava i WAF.(WifeAcceptanceFactor :p )

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
usb tastatur funker ikke i windows startup'en... eks om du skal inn i bios og trykker delete, så skjer det ingenting...

har selv et Bzerk tastatur med lys og stuff, er kjempe fornøyd!!!

 

anbefales :thumbup:

Jo, det gjør det. Som dkvam sier, avhengig av hovedkort. Med mitt hovedkort, Shuttle SN95G5, fungerer det feilfritt både i BIOS, OS-meny og i Windows. Ingen problemer i det hele tatt, eneste er at det tar opp en USB-kontakt...

 

Uansett, deilig tastatur å skrive med!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg leste testen om dette tastaturet. Der står det at de 3 første knappene (Media play/pause og Mute) er til mediaplayer, men det er vel mulig å få disse til å fungere i winamp?

De funker med iTunes også, burde gå glatt med WinAmp.

__

EDIT: nei gjorde det ikke her hvertfall. Bare WMP og iTunes.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Jeg er enda en bruker som er veldig glad i det tastaturet her (har ps/2). Eneste som er litt dumme med det er at tastene blir veldig fort slitt, og tar ikke så lang tid før man har slitt bort teksten på de mest brukte knappene.. (hos meg er f.eks. s, e, d, og f helt borte og r, g, og k nesten borte.. samt en del andre knapper som er tydelig slitt) Dette er heller ikke slitasje fra laaaangvarig bruk... er snakk om 3mnd kanskje. Ellers synes jeg tastaturet her helt ypperlig å skrive på... og gir forsåvidt beng i om jeg kan se hva som sku stått på tastene uansett... (skriver touch, og i spill er det bare å se etter de blankslitte tastene :roll: )

 

(Også opplevd det vanskelig å bruke ps/2 skjøtekabel på dette tastaturer.. fungerte omtrent ikke med noen... kanskje den sender for svake signaler.. ikke vet jeg.. kablene ble testa med flere andre ps/2 tastaturer hvor alt funka utmerket)

Lenke til kommentar
endte opp med ett logitech ultra x jeg å nå....

sølte så masse nedi det gamle åså var det så masse smuler/skit der at enkelte av tastene ville ikke ned lenger hehe.

 

liker det nye men må si at det tar litt tid å venne seg til  ;)

5013150[/snapback]

tar litt tid å venne seg til hvis man ikke er vant til laptop taster ja, men de av oss som sitter ofte på laptop så er dette keyboardet utrolig digg :w00t:

Lenke til kommentar
En annen ulempe med PS/2 er jo at de "pinnene" inni portene har en lei tendens til å bli bøyde og ødelagte.

Det har faktisk jeg aldri opplevd, og jeg har jobbet på it-drift i meget store bedrifter der jeg har konfigurert og innstallert utrolig mange pcer.

 

Vga-kontakten er det en helt annet historie med, har måtte reparere en hel del sånne kontakter fordi pinnene på dem er blitt bøyd.

4483815[/snapback]

 

Hadde et MS tastatur der det skjedde. Men fikk det til ved å rette på pinnene igjen.

Lenke til kommentar
Jeg er enda en bruker som er veldig glad i det tastaturet her (har ps/2). Eneste som er litt dumme med det er at tastene blir veldig fort slitt, og tar ikke så lang tid før man har slitt bort teksten på de mest brukte knappene.. (hos meg er f.eks. s, e, d, og f helt borte og r, g, og k nesten borte.. samt en del andre knapper som er tydelig slitt) Dette er heller ikke slitasje fra laaaangvarig bruk... er snakk om 3mnd kanskje. Ellers synes jeg tastaturet her helt ypperlig å skrive på... og gir forsåvidt beng i om jeg kan se hva som sku stått på tastene uansett... (skriver touch, og i spill er det bare å se etter de blankslitte tastene  :roll: )

 

Jeg har hatt tastaturet i et halvt år nå og merker ikke slitasje overhodet. Bruker det relativt mye. Det er litt møkkete nå, men ellers er det godt som nytt, alle knappene fungerer som de skal. Er et mareritt å skrive på tastaturene på skolen når jeg er vant til dette :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har utgaven med svart stripe foran nederste knapperad. Det går faktisk ikke an å skrive ordentlig touch på dette tastaturet fordi f.eks. space og høyre ctrl blir blokkert av listen med den svarte stripen. Jeg bruker ofte venstre side av høyre tommel til å holde ned høyre ctrl mens jeg trykker på piltastene. Det ble en utfordring på dette tastaturet.

 

Dette ble til slutt så irriterende at jeg tok fram saga og saga vekk lista! Det gikk selvfølgelig litt utover utseende på tastaturet, men nå er det veldig mye bedre å skrive på.

 

post-7620-1188594673_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...