Gå til innhold

Klikking i harddisk (?)


Kian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet ikke hvordan det er med trådstarter, men i mitt tilfeller er det ikke en normal harddisk TIKKE lyd. Det er en KLIKKE lyd klikker ca 5 ganger pr sekund i kanskje to minutter før den gir seg. Så holder den opp og starter igjen etter noen minutter med stillhet.

 

Rart det kun skjer når harddisken er inaktiv...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har vært en del tråder rundt temaet "klikking" før; Ble vel konkludert med at det var på grunn av resposisjonering av lesehodet eller.no, altså helt normalt. Hvis det er "The clicking death", så hadde nok disken vært død allerede...

 

Søk litt på forumet, tror du finner noen lignende tråder :)

Lenke til kommentar
Har vært en del tråder rundt temaet "klikking" før; Ble vel konkludert med at det var på grunn av resposisjonering av lesehodet eller.no, altså helt normalt. Hvis det er "The clicking death", så hadde nok disken vært død allerede...

 

Søk litt på forumet, tror du finner noen lignende tråder :)

Ja, seagate har vel en tendens til å lage noen lyder om den står idle.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har 5 seagate disker og ingen av de lager klikkelyd.

Min forrige Hitachi begynte plutselig å klikke en gang og det fortsatte i 2-3 dager til den sa kaputt (den lot meg ikke ta backup :( ). Så the click of death trenger ikke å skje på noen timer! Uansett ta backup av alt du vil spare på regelmessig!

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp levert en zepto znote 2215 hjem. Det har en 60GB Hitachi 5400rpm. Denne lager en liten klikkelyd jevnt så lenge jeg gjør et eller annet. lar jeg den stå i ro forsvinner den. Veldig svak lyd, men den er der konstant...venner meg vel til den...

Lenke til kommentar

Har en Hitachi 60GB 4200RPM disk som har disse klikkelydene når den idler.

Kan bli utrolig irriterende når det er ellers stille i rommet - som en kran som står og drypper hele tiden.

Noen som har noen tips om disker som ikke har disse klikkelydene. Så Seagate ble nevnt. Har sett på 80GB 5400RPM diskene deres - samt en Samsung 80GB 5400 RPM - noen som har noen synspunkter? Andre fabrikanter? Går ut fra Hitachi bør styres unna - eller har de andre modeller uten klikking?

 

mvh

Kjetil Vatne

Lenke til kommentar

Det er som dryppende vann ja.

 

Men det kan hende det er noe galt som er bakgrunnen til klikkingen. Hvis du leser tråden om zepto 2215w ser du at en annen person bestilte denne maskinen rett før meg uten den samme klikkingen. Han mente kanskje det kunne ha noe med minne å gjøre...der må nok jeg melde pass. Jeg fikk maskinen for bare 3 dager siden, og skal ta kontakt med zepto og høre hva det kan skyldes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...