Gå til innhold

Maxtor 250 GB One Touch External Hard Drive

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart det ikke var fredag den 13..............

Hei alle dere data- eksperter. Maxtor'en min tok kvelden, skal kort prøve å forklare hva som har hendt.

Jeg holdt på å laste noe ned fra nettet, pc'en låste seg helt og jeg startet opp raklet på nytt :cool: Dette skulle vise seg å i hjelpe i det hele tatt, da jeg ikke får kontakt med min eksterne disk. Åpner jeg "min datamaskin", får jeg ikke åpnet min eksterne disk. Alt går i stå!

Etter litt søking på nettet har jeg funnet ut at dette er et ganske kjent problem med Maxtor- disker, men jeg fikk ingen god forklaring på hvorfor dette skjer, og om disken er ØDELAGT!!??? Jeg har fått en "I/O error" en gang. Det ble foreslått at jeg skulle prøve og benytte et program som heter "Recover MY Files v3.60" (som jeg holder på med i dette øyeblikk, og dette tar virkelig tid!

Jeg trenger virkelig noen forslag da jeg har mange bilder KUN på denne disken, jobbdokumenter etc etc (ja jeg vet at jeg er en :blush: fjott!) Backup'er for min bror og min pappa osv osv. Huff huff.

En liten oppsumering:

1)Hvordan kan jeg redde innholdet?

2)Framgangsmåte for å rette på på problem(ene) (helst på forståelig norsk)

3)Er disken ødelagt?

På forhånd tusen takk for all hjelp, hilsen fortvilet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den strauk med ja. Maxtor disker pleier og gjere det... i allefall dei externe. Eg har hatt mange nok maxtor disker som har daua på seg, 1 extern og mange interne. Nå har eg lært, seagate neste!

1. www.ibas.no (dyrt) (du kan jo prøve og skru ut disken av kabinettet sitt og koble den til, om det går da, veit ikkje om det er p-ata eller s-ata eller noke anna.

2. uhm...!

3. Ja.

Ser ut som alle må lære det den harde vegen med backup!

Skal ikkje gni det inn, men bilder lagra kun på 1 disk? Er du gal da!

(samme med dokumenter)

Skrevet

Innholdet på min 300Gb forsvant på et blunk også, men det var nok "bare" "innholdsfortegnelsen" som forsvant. Jeg fant igjen alt med recovry program.

Ingen fysisk skade. Formaterte den på nytt og den har funka bra. Men jeg har blitt litt skeptisk til den, selv om det kan være windows som fuck'a den opp...

Prøv: R-studio, GetDataBack eller.. (husker ikke navnene), ta et søk på forumet.

Det er foreslått flere programmer der. Noen er flinkere enn andre til å finne igjen ting, noen er raskere enn andre og noen er atter igjen flinkere enn andre til å sortere å finne igjen mappestrukturen.

Skrevet

Tusen takk for tipsa :w00t: Fant igjen mine filer med programmet "Recover my files"! Fant mappestrukturen og fant 98% av filene (det som var viktig i alle fall). Enkelt å bruke, du bare velger filene/mappene som ønskes, og "save". Det skal sies at det går vinter og vår før før filene er trygt lagret ned.

Har lest litt på nettet, og problemet viser seg å være ganske frekvent mht Maxtor eksterne disker. Sånn er det vel bare... Får kjøpe en backup-disk til backup-disk'en tenker jeg :thumbup: he he.

Nå er det vel bare å krangle videre med Lefdal slik at jeg får en ny!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...