Gå til innhold

HJELP! HASTER! Ekstern disk mangler innhold?


Anbefalte innlegg

Har en 200GB Maxtor harddisk som er delt i to partisjoner.

Her om dagen så klikka den helt pluttselig.

Får opp begge partisjonene men det går uhyggelig tregt.

Men når jeg går inn i partisjonene så er det ingenting der.

Det står at det er så og så mye fri plass (som tilsvarer det som ligger der)

men allikevel så kan jeg ikke se filene.

Prøvde å koble disken til en annen PC men samme resultat.

Prøvde å koble til en mac og da fikk jeg se innholdet på den ene partisjonen men til slutt hang hele macen og jeg måtte ta en omstart.

ER NØDT til å ha tilbake to .XLS filer på dene ene partisjonen (den som overhode ikke viser mapper).

 

Disken har stått i et rom som er utrolig varmt, har hørt at eksterne disker er vare for høye temeraturer, kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Noen som har noe tips eller må disken inn til noen som gjennopretter ødelagte disker?

 

Hvem og i såfall hvor og hvor mye koster sånt noe?

 

KT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok finne tilbake filene selv om du har rett programvare. F.eks Getdataback, men det koster litt (ikke i forhold til IBAS da). Har gode erfaringer med programmet selv for å hente data fra formaterte og repartisjonerte disker.

 

Runtime Getdataback

 

NB! Husk at det er 2 forskjellige versjoner, en for FAT og en for NTFS.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

Et lite tips som en kamerat lærte meg i går(hvis det er varmen som er problemet, legg harddisken i fryseren(SØRG FOR AT DET IKKE ER NOE FUKT PÅ DEN!!!)over natten, og se om du finner data'en din da. Kan hende du må sette en vifte til å blåse på den også for å holde den kjølig nok. Vet det høres sykt ut, men skal faktisk fungere i visse tilfeller...

Lenke til kommentar
Et lite tips som en kamerat lærte meg i går(hvis det er varmen som er problemet, legg harddisken i fryseren(SØRG FOR AT DET IKKE ER NOE FUKT PÅ DEN!!!)over natten, og se om du finner data'en din da. Kan hende du må sette en vifte til å blåse på den også for å holde den kjølig nok. Vet det høres sykt ut, men skal faktisk fungere i visse tilfeller...

Tror jeg ville styrt unna den løsningen. Hvordan i all verden skal du kunne forhindre kondensering når du legger den i fryseren?

Lenke til kommentar

Det spørs jo om det er lenge siden harddisken ble sånn. Kanskje disken allerede er kjølt, men det er godt mulig det kan funke å legge den i fryseren likevel! ;)

 

Edit: Om det selvfølgelig helt tørr da. Men i en fryser er det jo alltid fukt da, så du må kanskje sikkert finne et spesielt fryserom der det er helt tørt.

Lykke til med den! :p

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk testa å putte HD i fryseren. Pakket den inn i i et mykt håndle som jeg strammet med strikker for at evt kondens skulle suges opp. Jeg fikk kopiert over data til en annen HD, men jeg har aldri brukt den defekte etterpå så jeg aner ikke om den fikk varige mèn av frysingen.

Lenke til kommentar

Varme kan selvsagt være problemet, men når disken ikke har vært brukt på noen timer er den jo kjølig ikke sant? Hvis den da ikke virker med en gang du starter den, er det usannsynlig at fryserløsningen har noe for seg...

 

Jeg ville prøvd å ta disken ut av USB-kabinettet, og sette den inn i maskinen på "vanlig" måte. Det kan jo være USB-kabinettet som er defekt.

 

Du er dessverre bare enda et medlem i klubben for folk som nå har lært å ta backup den harde måten.

 

Hardisker MÅ sees på som totalt upålitelige! Alle disker KAN ryke når som helst! Ta alltid backup av de filene som du vet du ville savnet hvis disken din røk akkurat NÅ!

Lenke til kommentar

Har satt i gang GetDataBack

 

Det rare er:

Disken er som sagt på 200GB

 

GetDataBack sier at partisjon 1 er på ca. 200GB

men partisjon 2 er på ca. 80GB???

 

Men nå holder den i hvertfall på å kjøre, men finner ufattelig mange feil, så dette må jo ta mange timer å gå igjennom!

 

Det er bare to filer jeg trenger, resten har jeg BACKUP av takk og lov!

 

Takk for all tilbakemelding.

 

Håper GetDataBack løser problemet!

 

GLEMTE EN TING!

Har også prøvd å sette disken i et annet kabinett, men det ga samme resultat!

 

KT

Endret av ADSL768/128
Lenke til kommentar

HURRAAAA!!!!!!

 

GetDataBack gjorde susen.

Jeg fant en haug med .xls filer og blant de den som jeg virkelig trengte.

Jeg ba om søk på de første 50Gb av disken og deretter søkte jeg på .xls filer innen en gitt dato!

 

En KJEMPETAKK til alle som GADD å svare :-)

 

Ha en riktig god SOMMER, min er i hvertfall reddet :-)

 

KT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...