Gå til innhold

Netcom kjøper Chess !


Anbefalte innlegg

I følge teleanalytikeren som er intervjuet i denne artikkelen fra Aftenposten.no så blir det mest sannsynlig slik at kundene flyttes over på NetComs nett.... (Les siste avsnitt i artikkelen)

 

http://forbruker.no/pengenedine/teleoginte...icle1075274.ece

 

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

"Han tror imidlertid ikke at Chess-navnet blir lagt ned, og at kundene blir overfført til NetCom. Og dermed kan Chess' 400,000 kunder trekke et midlertidig lettens sukk."

 

 

Tror du slurver litt med semantikken her.

 

Oppfatter artikkelen stikk motsatt av deg :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I følge teleanalytikeren som er intervjuet i denne artikkelen fra Aftenposten.no så blir det mest sannsynlig slik at kundene flyttes over på NetComs nett.... (Les siste avsnitt i artikkelen)

 

http://forbruker.no/pengenedine/teleoginte...icle1075274.ece

 

:thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

"Han tror imidlertid ikke at Chess-navnet blir lagt ned, og at kundene blir overfført til NetCom. Og dermed kan Chess' 400,000 kunder trekke et midlertidig lettens sukk."

 

 

Tror du slurver litt med semantikken her.

 

Oppfatter artikkelen stikk motsatt av deg :whistle:

de fleste bryr seg vel heller lite om chess navnet blir bevart eller ikke, det som betyr noe (hvertfall for meg) er hvilket nett/dekkningsgrad og prisene

 

- Den store taperen vil eventuelt være Telenor. De aller fleste kundene til Chess bruker nettet til Telenor når de ringer. Dersom NetcCm kjøper Chess vil alle kundene ganske sikkert overføres til NetComs nett, sier teleanalytikeren, som understreker at dette betyr betydelige tap for Telenor.

 

kan ikke tolke det anderledes enn at alle Chess kunder får NetCom nett.

noe som også høres logisk ut fra et økonomisk perspektiv.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor lenge det går før sånne som Talkmore og Mobyson forsvinner inn i sluket på noen... Telenor må vel gjøre noe nå for å vise muskler...

Tja, det har jo vært oppe en del ganger det at iallefall mobyson og noextras kun er i mobilmarkedet for å bli store nok til å bli kjøpt opp og tjene penger på det... :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noextras og mobyson blir kjøpt opp: grunnen er som følger: de er allerede blitt kjøpt opp av agder energi som er en ganske solid bedrift. Dessuten retterv disse seg mot de som vil ha billigst mulig abonnement, noe som gjør at om netcom telenor trolig ikke tør øke prisene om de kjøper dem opp da kundene trolig vil flykte

Lenke til kommentar

Jeg er overbevist om at alle Chess-kunder nå vil få NetCom-dekning. Det er logisk. Dette vil redusere kostnadene.

Samtidig tørr jeg påstå at kundene er de store taperne. Nå blir det færre aktører i markedet, mindre prispress, og i verste fall høyere priser.

Jeg håper inderlig at Konkurransetilsynet setter klare og spesifikke krav til selskapet.

Lenke til kommentar

dn.no

TeliaSonera betaler over 4.500 kroner per mobilkunde i Chess og Sense. Det er svimlende mye sammenlignet med tidligere kjøp av lignende mobilselskaper. - Prisen er helt hinsides, den kan ikke forvares, sier teleanalytiker John Strand.

 

hyggelig at vi er "verdifulle" da ;)

 

Hva er det dere prater om? Netcom har da aldri kjøpt Chess! Netcom er på ingen måte innblandet i dette (foreløpig).

NetCom er eid av TeliaSonera, så de er i høyeste grad innvolvert.

Chess/Sense kunder vil bli flyttet over til NetCom sitt nett nå for å spare penger

Endret av hageby1
Lenke til kommentar

TeliaSonera eier NetCom. Nå eier de også Chess. Det betyr ikke at de på noen måte må slå disse sammen. Det er fortsatt usikkert om de kommer til å gjøre det.

 

Jeg prøver meg som hobby-analytiker:

 

Det jeg personlig holder en finger på er at de lar alle kunder forbli under valgfritt nettverk. Videre kan de reklamere litt for NetCom for sine eksisterende kunder, samt lar nye kunder automatisk bli NetCom-kunder i modifisert likhet med slik det er nå - at nye kunder automatisk blir Telenor-kunder. Slik sparer de penger OG beholder kundene, enkelt forklart.

 

Det har tatt lang tid å bygge opp Chess til hva det er i dag. Det er ikke gjort på en dag, selv om man har aldri så mye ressurser i ryggen. Det sterke navnet, Chess, beholdes nok i lang tid.

 

(Bemerkning: Dette er ikke bekreftet, men gjetting fra min side)

Lenke til kommentar
NetCom er eid av TeliaSonera, så de er i høyeste grad innvolvert.

At Netcom tilfeldigvis er eid av samme selskap gjør de på ingen måte involvert... :ermm:

Det var Telia som kjøpte Chess, ikke Netcom.

NetCom er sikkert like involvert som Türkcell(som også eies av TeliaSonera) ;)

Lenke til kommentar
Chess/Sense kunder vil bli flyttet over til NetCom sitt nett nå for å spare penger

For meg er NetCom-dekning det samme som at jeg får 0 dekning på 60-70 dager i året som jeg har noenlunde dekning med TNM.

 

NetCom har ikke bygget ut noen ting på oljeinstallasjoner i Nordsjøen og har svært dårlig dekning langs kysten.

 

Regner med det blir Tele2 Champion på meg dersom spådommene slår til. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...