Gå til innhold

Netcom kjøper Chess !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HAHAAH!

 

Jeg gikk til chess for å komme meg vekk fra dyre og håpløse netcom.

 

Nå kommer de til å ødelegge alt.

 

Alle prisene vil rette seg etter netcom sitt nivå idag. Chess navnet vil sakte men sikkert forsvinne helt og Netcom vil overta alle kundene under sitt eget merkenavn.

 

Men de kan glemme meg, bye bye..

Lenke til kommentar

Ja, det var synd. De "små" uavhengige mobiloperatørene er vel på vei ut av markedet. Det er jo historien med alle nye markeder, consolidate or die.

Men jeg visste ikke at NetCom var eid av TeliaSonera. Dumme meg trodde NetCom var et aksjeselskap eller kanskje et heleid norsk firma.

Lenke til kommentar

Med tanke på at Chess er livsverket til Idar Vollevik regner jeg med denne har noen merknader i kjøpekontrakten. Det kan jo tenkes at Netcom kjøpte dem for å bruke merkenavnet Chess som det det er ment som, ikke bare smuldre det opp og smette det inn i Netcom. Det er dårlig forretningssans i såfall.

 

Ikke er det lov heller. Tenk da på at Telenor kunne kjøpt opp alle konkurrenter, fjernet merkenavnet og integrert dem i Telenor. Slikt liker ikke konkurransetilsynet. Tror heller at oppkjøpet kan generere fordeler til Chess-kunder.

Lenke til kommentar
Ja, det var synd. De "små" uavhengige mobiloperatørene er vel på vei ut av markedet. Det er jo historien med alle nye markeder, consolidate or die.

Men jeg visste ikke at NetCom var eid av TeliaSonera. Dumme meg trodde NetCom var et aksjeselskap eller kanskje et heleid norsk firma.

"Alt" er eid av "noe" Og "noe" er det stort sett noen i USA som eier :!:

Lenke til kommentar

Husk at det er kundene som er kjøpt. Chess kjøpte oss ( Sense ) og hev oss alle ut. De var ute etter våre kunder. Dette for å gjøre seg pen for en annen interessert.....som nå viser seg å være TeliaSonera ( Netcom )

 

Chess sitt brand er veldig sterkt og kan sikkert videreføres med nye eiere. Prisene går uansett ikke opp. Det er 99.9% sikkert. Det ENESTE problemet kan være at dette hemmer videre prisreduksjon, altså konkurransen. Det må konkurransetilsynet bestemme...

Lenke til kommentar

Tror dere her på forumet at man viderefører Chess slik det er idag (med tanke på at kunden kan velge mellom Telenor-/Netcomdekning) eller tror dere at vi alle sammen må over på NetComs nett?

 

Blir det siste løsningen, så hopper jeg nok av...

Lenke til kommentar

Er ikke Netcom, men TeliaSonera som er nevnt som mulig oppkjøper.

 

Sannsynligvis går disse kun inn på eiersiden og fortsetter samme linje som har gjort Chess til en suksess. Why change a winning team.

 

Dermed melker Telia to store sider av norsk mobilbransje, bindingssiden og billigsiden.

 

For kundene tror jeg forskjellene blir minimale.

 

Tror dere her på forumet at man viderefører Chess slik det er idag (med tanke på at kunden kan velge mellom Telenor-/Netcomdekning) eller tror dere at vi alle sammen må over på NetComs nett?

 

Blir det siste løsningen, så hopper jeg nok av...

 

Når Netcom hadde mobilnettproblemer tilbød de noen av sine viktigste kunder en nødløsning med Teliakort som kjørte telenornettet. Er altså ingen grunn til å forvente at kundene MÅ over til netcomnettet.

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
Betyr det du skriver her at de fortsatt kommer til å leie nettkapasitet av både Telenor og Netcom slik som idag?

 

Hvis de bare viderefører Chess slik det er idag, så er det helt likegyldig for meg hvem som eier Chess :)

jeg ville tro det, ja. tror nok de er klar over konsekvensene ved å føre alle over til Netcoms nett.

Lenke til kommentar

dette syntes jeg var trist... har akkurat byttet til Chess King, og var storfornøyd, men nå angrer jeg en smule... har ikke engang fått den første regningen... håper bare jeg får beholde Telenor-simkortet mitt... får hvis jeg må over til Netcom dekning skal jeg tråle avtalen for et smutthull for å ikke betale for halve året....

Lenke til kommentar

leste samme artikkel, telenor sitt nett var en av mine forutsettninger når jeg bestilte hos Chess, dette frodi at NetCom ikke har like god dekkning i de områdene jeg av og til er i.

 

blir nok en tur til telepriser.no snart vis dette blir tilfellet.

håper TeliaSonera avklarerer dette i en tidlig fase.

men, det er ingen tvil om at Chess vill miste en god del kunder.

Lenke til kommentar

Blir det endringer av dekning eller andre endringer på abonnementer og priser, så regner med med at kunden blir informert om dette i god tid før endring trer i kraft. Tror man som kunde har rett på å bli underrettet om slike vesentlige endringer slik at man kan ta sine forhåndsregler :)

 

Så får tiden vise hva som blir konsekvensen av oppkjøpet...

Lenke til kommentar
leste samme artikkel, telenor sitt nett var en av mine forutsettninger når jeg bestilte hos Chess, dette frodi at NetCom ikke har like god dekkning i de områdene jeg av og til er i.

 

Samme her...Så hvis det blir noe av overflytting, blir det vel Tele2 på meg....

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...