Gå til innhold

My Favourite Tree ¤Ferdig!¤


Anbefalte innlegg

Må si at jeg blir mer og mer imponert for hver update som kommer. Har ikke fulgt med på tubby, eller den andre saken tidligere, men jeg må si at det oser respekt av alt arbeidet du legger i dette prosjektet. Nøyaktighet, og presisjon med dremmel er ting som tar tid. Personlig er jeg av den typen som blir lei sånn halveis i gjennom. Noe som gjerne fører til at prosjektene blir litt sånn halvferdige...

 

Men uansett - keep up the good work! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes derimot det ble litt overdrevent mange vifter, men det er bedre å ha noen for mye enn noen for lite ;)

5007841[/snapback]

 

Fatter ikke helt hvorfor folk reagerte på at det var for mange vifter. Som han sier så fører mange vifter til at hver enkelt av dem kan gå på lavt turtall og dermed vil han få en veldig stillegående PC, i tillegg til god luftstrøm. Syns det bare var bra med mange vifter jeg!

Lenke til kommentar

Update

 

Poster bare noe jeg pusla med i morges, å ordne alle viftene til pc'en. Her er alle sammen stilt opp:

 

vifte1Liten.jpg

 

3 stk sunbeam 80mm med lys-stæsj og 2 Enermax 120mm. Grunnen til at alle viftene jeg har valgt har gjennomsiktige vifteblader, er at da kan jeg male/beise de til en farge som matcher kabinettet :) så da setter vi igang; her har jeg montert av innmaten til alle viftene:

 

vifte2Liten.jpg

 

Så rengjorde jeg de, fulle av støv som de var, og la de klar til beising. Bruker samme beis som jeg gjør på rammene fordi den sitter nesten like bra på plastikk etter min erfaring, og jeg får i tillegg ikke noe kræsj i farger...

 

vifte3Liten.jpg

 

Og beiset og til tørk:

 

vifte4Liten.jpg

 

Her har jeg fjernet alle led'sene fra 80mm'ene og fjernet viftestyringa som satt på hver av de små. Montert inn bladene også:

 

vifte5Liten.jpg

 

En av 120mm, den til høyre på bildet, har ujevn beis, det skal fikses før jeg monter den. Her har jeg montert alle 80mm i kassa:

 

vifte6Liten.jpg

 

Close-up:

 

vifte7Liten.jpg

 

Og en testkjøring:

 

vifte10Liten.jpg

 

vifte11Liten.jpg

 

vifte8Liten.jpg

 

vifte9Liten.jpg

 

Ser umiddelbart at lyset fra psu'en lyser opp viftene over, lurer litt på om jeg skal gjøre noe me det eller bare la det være. Noen meninger?

Neste update - Psu-vifte

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Hvis du skal skjerme lyset fra PSU så innbærer det sikkert en del arbeid. Jeg ville latt det være slik det er, på den måten virker det kanskje også litt mer gjennomført. Ei vifte med lys er liksom litt rart det også...

5014474[/snapback]

 

 

synes at du burde beise psu vifta også, og fjerne den led'en

5014479[/snapback]

 

Tror du burde fjærne alle ledsene å beise psu vifta ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...