Gå til innhold

My Favourite Tree ¤Ferdig!¤


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fjern resten av LEDsene ja. Det er sikkert bare å skru PSU opp å lodde av eller klippa to-tre leds. Ikke no problem for en elitemodder som deg. Forresten: Digge vifter!

5016561[/snapback]

Neida, en enkel sak :) Gjorde det litt fort i går kveld, kan komme med bilder etter jobb idag.

 

Åssen er støynivået med alle disse viftene da?

5017354[/snapback]

De er faktisk litt forskjellig. To av de er meget stillegående, mens de to siste bråker endel. Så jeg tror jeg kommer til å kjøre de på forskjellig spenning for å få et lavt støynivå. Viftene i psu'en er forresten ikke bråkete i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Men hvor er viftekontrolleren i beiset tre? Den ma du ha! Fine beisede runde knotter.....

5018329[/snapback]

 

Slenger meg med: Beis den, beis den, beis den....! :tease:

5018633[/snapback]

Vel, hadde ikke tenkt meg en viftekontroller i det hele tatt. Så bare for meg å finne riktig spenning for viftene med en gang og la de kjøre på det for alltid. Har alltid hatt viftekontrollere på pc'en, men så lenge jeg klarer å finne et støynivå som er bra uten å bruke kontroller så ser jeg ikke behovet...

Lenke til kommentar
Men hvor er viftekontrolleren i beiset tre? Den ma du ha! Fine beisede runde knotter.....

5018329[/snapback]

 

Slenger meg med: Beis den, beis den, beis den....! :tease:

5018633[/snapback]

Vel, hadde ikke tenkt meg en viftekontroller i det hele tatt. Så bare for meg å finne riktig spenning for viftene med en gang og la de kjøre på det for alltid. Har alltid hatt viftekontrollere på pc'en, men så lenge jeg klarer å finne et støynivå som er bra uten å bruke kontroller så ser jeg ikke behovet...

5019223[/snapback]

Du får jo kjøpt bare sånne som du skrur inn i et litte hull på microplex.no men det funker vel like godt å ordne spenning.

 

Jeg ville gått for en vifte kontroller ;

Lenke til kommentar

Bitteliten oppdatering

 

Som lovet kommer bilder av psu-jobben. Jeg beisa bladene og satt på et støvfilter bak for å fjerne noe av lyset som vil komme fra de led'sene som lyser opp graveringa:

 

vifte12Liten.jpg

 

vifte13Liten.jpg

 

Og en test:

 

vifte14Liten.jpg

 

Funker greit, blir ganske mørkt ved vifta, men det gjør ingenting. Legger jo også med en gang merke til hvor mye viftene over blir lyst opp, men jeg skal ha støvfilter på alle de 4 viftene også, så alle vil se like ut.

 

Men tilbake til viftestyringa, så blir det ingen. Jeg ser ikke noe poeng i å lage en styring av viftene som jeg uansett bare vil bruke èn gang. Setter dem til en fast spenning, and thats final :yes:

 

Neste update - Skjerm, ramme og sideplater

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Men er det ikke veldig stor forskjell på varmen fra pcen ved spilling og ved tekstbehandlig, og da må du jo sitte med eventuelt en bråkebøtte når du vil ha det stille fordi pcen ikke skal bli for varm ved spilling...?

Hva me 2 vifteinnstillinger? Spill og idle liksom?

5022099[/snapback]

Det har du helt rett i, men det er ved spill etc de mange viftene kommer til sin rett. Man trenger kanskje ikke så mye luftflyt ved idle, men mye ved spill, og med designet mitt vil man alltid ha mye luftflyt, men aldri mye støy ;)

 

Dette blir jo bare bedre og bedre! :dribble:

Ble ganske nice med viftene, men jeg synes du burde gjerne LED-lysene helt :hmm:

5022224[/snapback]

Det kan jeg ikke, da graveringa ikke vil bli lyst opp om jeg fjerner led'sa. Men jeg kan evt legge til en bryter som slår lysa av om jeg føler for det...

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...