Gå til innhold

Krangel og uenighet mellom kunde og Databutikken!


Gjest Slettet+654231

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det første som slår meg,er at personen faktisk blir bedt om å sende inn HELE pc`n sin, faller ikke dette merkelig for noen andre? eller er det normal praksis rundt om kring? I allle fall; da jeg fikk problem med et komponent, sendte jeg kun inn dette komponentet, noe som ordnet seg raskt og godt, men dette var hos Mpx da, mulig de har en annen policy enn databutikken.. Synes uansett at dette er en ytters merkelig sak, som trådstarter bør gå videre med, forutsatt at ovennevnte opplysninger stemmer.

 

GL

han må vel sende inn hele maskinen fordi han har kjøpt en "ferdig-maskin", en som butikken har satt sammen for han og testet og alt det der... hvis han da åpner den, må han bryte papir-remsen som beviser at han ikke har åpnet kabinettet (dermed gjelder ikke garantien)... derfor må han sende inn hele, sånn at databutikken kan være sikker på at det ikke er forsøk på å jukse med garantien...

 

sett f.eks at han hadde åpnet maskinen, og hamret AGP-kortet ned i PCI sporet med hammer... da ville ikke garantien gjelde, fordi han har brutt papir-remsen da han åpnet kabinettet.

 

så svaret på spørmålet ditt blir vel at dette er vanlig praksis ja, når man kjøper en hel maskin som er satt sammen og testet (og godkjent en garanti på) fra en butikk...

hvis du kjøpte f.eks en hel data i deler hos MPX, og du skulle sette den sammen selv, gjelder det ikke noen garanti på hele datamaskinen (MPX vet jo ikke om du skal ha alle delene i en og samme datamaskin engang)... i dette tilfelle gjelder det en induviduell garanti for hvert produkt du kjøper...

 

EDIT:

typo: (da/når, og data er ikke det samme som datamaskin)

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Har vel ikke så god erfaring med Databutikken jeg heller, men må si dette høres ut som en posten-ansatt som trener fotball ferdigheter.... :p

 

utfra erfaring åpnes alle kolli som kommer dit jeg jobber, for sjekk etter invendige skader, og det er ikke skjelden pappen ser helt ok ut men invendig har metallskap store bulker og skjevheter..... :thumbdown: (Esken kan bli kastet/sluppet å treffer en metall kant o.l.)

Er nok at pakken blir lagt opp på en annen å sklir ned i en sving..... OSV-OSV-OSV..

 

Så jeg ville brukt databutikkens ord mot postens.... Ikke omvent... :roll:

 

Vil gjerne se bilder av både Esken og kabinettet.... :hmm:

 

PS: er du under 18, få dine foresatte på saken, ("konstruktiv klaging.") :thumbup:

Lenke til kommentar
Det første som slår meg,er at personen faktisk blir bedt om å sende inn HELE pc`n sin, faller ikke dette merkelig for noen andre? eller er det normal praksis rundt om kring? I allle fall; da jeg fikk problem med et komponent, sendte jeg kun inn dette komponentet, noe som ordnet seg raskt og godt, men dette var hos Mpx da, mulig de har en annen policy enn databutikken.. Synes uansett at dette er en ytters merkelig sak, som trådstarter bør gå videre med, forutsatt at ovennevnte opplysninger stemmer.

 

GL

han må vel sende inn hele maskinen fordi han har kjøpt en "ferdig-maskin", en som butikken har satt sammen for han og testet og alt det der... hvis han da åpner den, må han bryte papir-remsen som beviser at han ikke har åpnet kabinettet (dermed gjelder ikke garantien)... derfor må han sende inn hele, sånn at databutikken kan være sikker på at det ikke er forsøk på å jukse med garantien...

 

sett f.eks at han hadde åpnet maskinen, og hamret AGP-kortet ned i PCI sporet med hammer... da ville ikke garantien gjelde, fordi han har brutt papir-remsen da han åpnet kabinettet.

 

så svaret på spørmålet ditt blir vel at dette er vanlig praksis ja, når man kjøper en hel maskin som er satt sammen og testet (og godkjent en garanti på) fra en butikk...

hvis du kjøpte f.eks en hel data i deler hos MPX, og du skulle sette den sammen selv, gjelder det ikke noen garanti på hele datamaskinen (MPX vet jo ikke om du skal ha alle delene i en og samme datamaskin engang)... i dette tilfelle gjelder det en induviduell garanti for hvert produkt du kjøper...

 

EDIT:

typo: (da/når, og data er ikke det samme som datamaskin)

Det er ikke helt slik det fungerer.... mange bedrifte sender ut nye deler til kunder om de ønsker å bytte det ut selv.

Det er mer lønnsomt, og sparer massevis av tid og frakt.

Lenke til kommentar
...... gjør at jeg er svæært skeptisk til å prøve ut databutikken.com..

Hei,

 

Du bør nok kaste din skepsis på trådstarter, der jo tilhører den yngste gruppe av forumbrukerne.

 

Desuten bør man vare sig med uttalelser/konklusioner - før man har hørt eller sett dokumentation fra begge/alle parter i en sak av denne kaliber.

 

PS. Har bare hatt bra erfaringer med databutikken så langt.

 

Mvh

Kimmer

Nå er det jo ikke første gang jeg har hørt om trøbbel med returer med databutikken.com. Og ikke dømmer jeg folk kun etter alder, men trådstarter viser normalt gode norsk kunnskaper og har tydeligvis ventet lenge før han postet noe her på forumet. Det kan tyde på at han muligens er voksen nok til å oppføre seg skikkelig i en evt. e-postkorrespondanse. Føler ikke at jeg har trukket noen konklusjoner enda, men da jeg allerede var skeptisk så blir jeg ikke mindre skeptisk mht kundebehandlingen trådstarter har mottat. Kunden har muligens ikke alltid rett, men skal alltid bli fornøyd!

 

Edit: Har du forresten erfaring med returer med databutikken.com?

Endret av Plukk
Lenke til kommentar

Nå er det jo som flere sier at det ikke er lov for personer under 18 år lov å handle på postordre. Kan ikke trådstarter da i teorien få foreldrene til å klage på firmaet for å la en umyndig gjennomføre kjøpet, og krevet kjøpet hevet på det grunnlaget?

Endret av |FSK|
Lenke til kommentar
Nå er det jo som flere sier at det ikke er lov for personer under 18 år lov å handle på postordre. Kan ikke trådstarter da i teorien få foreldrene til å klage på firmaet for å la en umyndig gjennomføre kjøpet, og krevet kjøpet hevet på det grunnlaget?

Du er inne på noe der.

 

Slik jeg har skjønt det så har ikke umyndige "mulighet" til å få gjeld. Dersom de på en eller annen måte har fått det, gjennom handel osv. - så er det firmaet som den umyndige har handlet hos som har feilen - og gjelden slettes. Men produktet må vell leveres tilbake i samme tilstand som når det ble kjøpt, ellers så får du vel en annen lov på nakken...

 

Hm. Jeg er ingen jurist. Vet derfor lite om dette. Jurister, tre frem!

Lenke til kommentar

En ting vi skal fjerne ifra diskusjonen er om vitt han er 16år eller ikke. Det har ingen betydning, så fram det handler om det Kimmer.

 

Dette var litt av en historie, spesiellt da av Databutikken, som jeg har bra erfaring ifra. Derfor lurer jeg på om du hatt tatt dette opp med dine foreldre, tror de står litt sterkere, enn hvis du driver prøver å ordne det selv.

 

Setter min tvil til posten pg databutikken framfor trådstarter, fram til det motsatte er bevisst! Lykke til videre...

Lenke til kommentar

Tror kansje gjeld da går på foreldrene... som har ansvar for personen... nei detter er uanz utenfor Topic, skal noen klandres er det posten, siden databutikken ikke kan ha jort det, og kunde sier han ikke har gjort det.....

 

Blant di 1000vis av ansatte i posten, er det alltids noen som ikke tart "forsikig" "glass" "denne side opp" "knuselig" osv så veldig høytidelig...

 

(Dette så lenge trådstarter mener slik skade med sine komentarer.)

 

(Men til informasjon : jeg er fornøyd med posten selv. ble litt hets/pekefinger lignende skrevet ser jeg)

Lenke til kommentar
Tror kansje gjeld da går på foreldrene... som har ansvar for personen... nei detter er uanz utenfor Topic, skal noen klandres er det posten, siden databutikken ikke kan ha jort det, og kunde sier han ikke har gjort det.....

 

Blant di 1000vis av ansatte i posten, er det alltids noen som ikke tart "forsikig" "glass" "denne side opp" "knuselig" osv så veldig høytidelig...

 

(Dette så lenge trådstarter mener slik skade med sine komentarer.)

 

(Men til informasjon : jeg er fornøyd med posten selv. ble litt hets/pekefinger lignende skrevet ser jeg)

Hvordan kan du være sikkert på at databutikken ikke har gjort det?

Lenke til kommentar

Jeg mente det vel ikke så sikkert, men hadde vært TÅPELIG av store seriøse databutikken å sende tilbake pcn igjen uten å teste/godkjenne (eller hva di gjør) for reprasjon/utbyttingen....

Så jeg tror ikke det er databutikken(bedre? :p )

 

Men kan seff være noen som gir faen eller har en dårlig dag dær også...

Men, satser penger på min første påstand... :thumbup:

 

(man må vist passe seg for hvordan man ordlegger seg hær, finnes vis ingen runde kanter eller form for forståelse for feilforuleringer...) (etter lesing av andre poster også...)

(er det vanlig at en post får så mange svar på noen timer.? Er vant med at det tar en dag fra andre forum.(seff mindre brukere dær. men.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231

Folk her vil gjerne se bilder og de skal legges ut nå ;) btw. grunnen til at bildene ikke har kommet opp enda er at denne topicen ble startet for ikke så lenge siden.. og jeg trodde heller ikke jeg skulle få svar så fort...

Jeg inrømmer at det som ble skrevet i starten var noe krasst ja. Men jeg synes så langt at jeg har stor grunn til å være det ettersom jeg har brukt nærmere 16.000 kr på en PC som jeg har fått brukt mindre en 1 mnd før den måtte sendes tilbake til databutikken.com/no

 

appropos bilder.. skal få smekket de opp nå med en gang. Og et betydelig større og mer nøyaktig dokument ville komme opp i løpet av mandag eller tirsdag hvor jeg antakeligvis har fått skrevet det meste ned. For de av dere som mener at en 16 åring absolutt ikke snakker sant og er ikke til å stole på, så har jeg et video opptak som viser når jeg pakket opp pc'en og fant de nyeste skadene.

Og jeg klandrer ikke alt på databutikken, men synes det er veldig mistenksomt at skader bare plutselig kommer i fleng mer og mer.

Og som sagt da ville jeg mene at Databutikken burde ta opp dette med posten og ordne opp i mellom seg og ikke putte alt ansvaret over på kunden.

For de av dere som også da mener jeg er en som har gått løs på pc'en min for å få databutikken til å spy opp et nytt kabinett tar dere rådelig feil... For hvorfor vil jeg i det hele tatt sende tilbake en PC som jeg selv vil bruke(som jeg nesten ikke har fått) til databutikken!?

 

-Brage M Hult-

 

P.S. Jeg mente nå at barn under 18 år har lov til å handle fra nett så lenge de har foresatte sin tillatelse??

 

Og de av dere som er interresserte i filmen fra opppakning så si gjerne ifra!

Endret av Slettet+654231
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231

Bilder:

CD-brenner + DVD-rom presset forbi metall sperrer:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=f...estopper6oj.jpg

 

CD-brenner ødelagt og ikke lenger funksjonell:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=img10661ed.jpg

 

Luke til usb porter +lyd in og ut brekt:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=img10571mo.jpg

 

dvd-rom + cd-brenner sporet er bøyd:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=k...tbrakket2mt.jpg

 

front av kabinett nylig pakket opp:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=f...ntrykket9fv.jpg

 

ett litt tydeligere bilde av hvor langt inn cd-brenner og dvd-rom satt:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=img10674in.jpg

 

 

DETTE VAR BARE SKADENE FRA FØRSTE GANG! SÅ BLE PC'N SENDT TILBAKE:

OG MED DISSE SKADENE MOTTOK JEG DEN IGJEN!

 

bilde av front etter at pc'en ble tatt ut av boksen:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=img12773se.jpg

 

Sett nærmere på CD-brenner som hadde skadet mer inne i pc'en

(denne cd-brenneren spurte jeg da om databutikken de kunne fjerne):

http://img253.imageshack.us/my.php?image=img12631xg.jpg

 

Nærmere titt på PSU hvor det viste seg at den var dyttet innover:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=img12681dv.jpg

 

Et nærmere bilde av PSU inne i kabinettet hvor det viser seg at den ikke er festet av databutikken skikkelig etter test av komponenter(er ikke dette da databutikkens skyld):

http://img253.imageshack.us/my.php?image=img12681dv.jpg

 

Føttene på kabinette er presset opp inn slik at hele gulvet inne i kabinettet har blitt en kul:

http://img253.imageshack.us/my.php?image=img12768dc.jpg

 

 

 

 

HAR IKKE TATT FLERE BILDER SÅ LANGT MEN KABINETTET ER OGSÅ NÅ SKJEVT OF KABINETTDØRENE VIL NESTEN IKKE SITTE FAST.. DETTE ER DESVERRE VANSKELIG Å VISE BILDE AV.

 

-Brage M Hult-

 

 

P.S. Jeg ba Databutikken ta bilder av PC'n før de sendte den av gårde til meg denne gangen så vi får vel se om de skjedde med posten eller om den plutselig ble sånn.

Lenke til kommentar

Jaiks! Jeg har sett mye rart, men dette tar kaka på en måte.

 

Ok, det skal ikke så mye til for å lage de skadene egentlig. Et fall på 4-5 meter burde holde. Men det skal da være isopor som hindrer utrolig masse skade, og man skulle tydelig sett skader på innpakking.

 

P.S. Jeg mente nå at barn under 18 år har lov til å handle fra nett så lenge de har foresatte sin tillatelse??

 

Fullt lovlig, men du kan ikke stifte gjeld. Derfor skal foresatte foreta bestillingen dersom den ikke forskuddbetales. Oppkrav er i praksis gjeld, iom. du har forpliktet deg til å betale ut pakken ofr å fullbyrde kontrakten. Ansvaret ligger på nettbutikken så vidt meg bekjent...... :dontgetit:

Endret av rozon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...