Gå til innhold

PGR 3 på Xbox 360 - wow!


Shimano

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette er jo ikke et statisk stillbilde slik enkelte spill tidligere har jukset seg til å få en bra bakgrunn eller horisont.

Det er naturligvis statisk. Et skjermbilde/stillbilde vil alltid være statisk. En video er derimot ikke statisk. Når det er sagt, så ser det utvilsomt veldig pent ut.

Lenke til kommentar
Det er naturligvis statisk. Et skjermbilde/stillbilde vil alltid være statisk.

Selvfølgelig - jeg mente jo ikke bildet her, men hvordan det sannsynligvis fremtrer i spillet - altså at det er satt sammen av ulike elementer (se wireframen på linken ovenfor) istedet for å være en 'flat' bakgrunn som ser lik ut uansett betraktningsvinkel eller lys/skygge :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Det er naturligvis statisk. Et skjermbilde/stillbilde vil alltid være statisk.

Selvfølgelig - jeg mente jo ikke bildet her, men hvordan det sannsynligvis fremtrer i spillet - altså at det er satt sammen av ulike elementer (se wireframen på linken ovenfor) istedet for å være en 'flat' bakgrunn som ser lik ut uansett betraktningsvinkel eller lys/skygge :)

Selvfølgelig ser det bedre ut enn spill som det er ut som det er klistra ei papp plate med tegninger på som bakgrunn, men er vel bare at video sier mer enn 1000bilder? :p

 

Ser sikkert enda bedre ut på video enn et enkelt stillbilde klarer.

Lenke til kommentar

Det bildet som Shimano har lagt ved, har faktisk vesentlig dårligere kvalitet enn dette bildet av samme bygning som ble lagt ut for noen dager siden, som er langt mer fotorealistisk.

 

Legg særlig merke til forskjellen i lyssetting og teksturoppløsning!

 

Edit: Fant ut at det nye bildet var tatt i en fei for å passe inn med bildet av wireframe modellene, men inneholder feil i mip-mappingen. Dette bildet er altså mer representativt:

post-185-1120129805_thumb.jpg

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar

Syntes ikke screenshottet i posten til trådstarter er imponerende i det hele tatt jeg :hmm: . Hva er det som er så forferdelig imponerende med det statiske bildet som skal få meg til å tvile på at det er ekte? Greit de har jobbet bra med detaljene der, men det er fortsatt blurry uklare textures over hele greia. Det ser pent ut ja, men så veldig imponerende var det absolutt ikke.

 

Dette så mer pent ut egentlig ...

http://www.bizarreonline.net/news/images/s...ate/nyshot2.jpg

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Det som er mest imponerende her er ikke alt det tekniske, men heller alt arbeidet som ligger bak å modellere og designe alle detaljene på hver eneste bygning i et stort område av New York.

 

Husk på at Project Gotham serien inneholder en drøss av andre byer i tillegg, bl.a. Paris, Tokyo, Sydney, Chicago, San Fransisco, Stockholm, Edinburgh, Firenze osv osv. De har jobbet med PGR3 i over 2 år nå, og har tatt hundretusenvis av bilder 'on location' for å gjenskape bymiljøene så detaljerte som overhode mulig. Med tanke på alle timene jeg brukte på PGR2, selv uten Live, så kan jeg ikke annet enn å glede meg til oppfølgeren.

Lenke til kommentar
Uansett bilde, så syns eg ikkje det såg noe spesielt kjempe bra ut ;)

?!?

 

http://www.bizarreonline.net/news/images/s...e/nyshotnew.jpg

 

du synes ikke det ser bra ut for å være et spill? jeg trodde det var et ordentlig bilde først jeg. synes lyset og alt så så utrolig realistisk ut.

 

du må ha ekstreme krav til grafikk...

Ut i fra det bilde så syns eg ikkje det var kanon, men vis meg en film eg og hopper i taket :whistle: Eg såg ette eller annet bilde fra dette spillet, DET såg sjukt ut det

 

* rote litt rundt*

 

HER!

post-185-1120246645_thumb.jpg

Endret av Mala
Lenke til kommentar

synes bildene ser utrolig ut...

 

Her er ny info ifra OXM:

 

- 80 cars, all able to go at least to 170 mph

- 6 weeks to create one car, 40.000 polys for the interior alone

- Car data acquired from real live vehicules as much as possible

- Ability to grab your own screenshots from whatever angle you want

- Race creator to edit your own track in the city you chose. Seems quite easy to use.

- 5 cities (New York, Tokyo, and 3 to be unveiled later)

- 3d spectators, all unique looking and reacting to the race

- sound was recorded from every "noisy" point in the car, exhaust, engine, induction system...

- Licensed soundtrack

- No tuning (YAY !)

- 12 players on Xbox Live

- Damage modeling, with some impact on performance

- Force Feedback wheel is planned for near launch time

 

Legg merke til Race creator, 40.000 polys for the interior alone (i PGR 2 var det 20.000 pr. bil. OXM sier også (ved et uhell?) at London er en av de andre byene.

 

Gleder meg enormt, dette spillet blir hovedgrunn for evt. kjøp av xbox 360

Lenke til kommentar
Det som er mest imponerende her er ikke alt det tekniske, men heller alt arbeidet som ligger bak å modellere og designe alle detaljene på hver eneste bygning i et stort område av New York.

 

Husk på at Project Gotham serien inneholder en drøss av andre byer i tillegg, bl.a. Paris, Tokyo, Sydney, Chicago, San Fransisco, Stockholm, Edinburgh, Firenze osv osv. De har jobbet med PGR3 i over 2 år nå, og har tatt hundretusenvis av bilder 'on location' for å gjenskape bymiljøene så detaljerte som overhode mulig. Med tanke på alle timene jeg brukte på PGR2, selv uten Live, så kan jeg ikke annet enn å glede meg til oppfølgeren.

De gjorde jo akkurat det samme med de to forrige spillene, tok tusenvis av bilder og la bildene av bygningene oppå teksturene. Sånn sett er jo ikke dette mer imponerende enn hva de har gjort før. Den eneste forskjellen nå er at spillet kjører med mye høyere oppløsning slik at teksturene kan være mer detaljerte, det vil si likne enda mer på fotografiene de tok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...