Gå til innhold

Hvor mye koster ei ku?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å selge "modda" kuer, med vifter og neon og sånn? :p

Already done!

 

 

Halloen!

 

Nå er tiden kommet for å selge Petra. Det er ei ku, en 1988 modell. Jeg har restaurert den og trimmet den. Det jeg har gjort er: Byttet ut juret med en 125ccm motor, den har et powerfilter, oko. Jeg har skaffet nye hendler, blinklys og et helt front deksel... Den har også effektanlegg, det er et ninja anlegg.

 

Jeg betalte 3000,- for kua utrimmet, og trimmdelene har kostet:

1 stk. Ninja effektanlegg:2100,-

1 stk. 125ccm motor:5000,-

2 stk. Blinklys:100,-

2 stk. Hendler:150,-

1 stk. Powerfilter:150,-

1 stk. Frontdeksel:295,-

 

Det følger også med et sete, 2 stk. Speil og et batteri.

Kua går kjempe bra, tenningslåsen er i venstre øre.

Eneste minus er at kua er 16-17 år gammel, og dør snart.

Men det gjør ingen ting, det blir kanskje litt startproblemer, men ellers skal den fungere fint. Lukten er problemet, men om du sprayer den med X-it en gang i uken.

 

Pris:8900,- eller høystbydende!

Husk, kua kan lakkeres om det ønskes. (+50,- i pris)

Du får også med en nesten komplett deleku, den går ikke og gir ikke melk og den mangler et bein, fordi jeg trengte d til julemiddagen  Men ellers er den i god stand...

 

Mvh. Eskild Thorvik

 

Petra.JPG

 

Kilde: http://d1480839.u84.hosted.servetheworld.n...p?showtopic=106

Lenke til kommentar

Våknet opp med en 4-5 kyr i hagen en tidlig morning. De stod og beitet, dreit, rautet og pøblet seg, bor et stykke inn i et nabolag så det er ikke vanlig med kyr her. Liten hage har vi også så det var litt av et syn, naboen våknet heldigvis og jaget de vekk, var ganske komisk. De hadde vist stukket av fra en gård flere hundre meter vekke herifra, så de hadde vert på en lang tur.

Lenke til kommentar
  • 14 år senere...

Politikere og andre folk som mener mye sier at innen 100 år vil det bli mange milioner til i værden og må produsere 60% mere mat!

Da ville jeg satset på at det blir litt lettere og være Bonde i Norge! i allefal på litt mindre småbruk. 75% av norges gårder er ute av drift!

 

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Som det var på landhandelen før.... Vi stod med ein disk, og kjøpmannen fikk ei bok med handlelista i. Han plukka fram alle varene og sette på disken. Er det slik på kubutikken åg??? 2 liter H-melk, ei lyspære og ei ku??? Vil sjå den kjøpmannen som legg den kua på disken!!! liksom...

Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (På 30.6.2005 den 3.09):

Jeg skulle så gjerne vært enig med deg, men man kan nok si kuer :( . Jeg foretrekker kyr. (slå opp i www.ordbok.no for bevis).

No snakka vi! Ei kyr, kyra, alle kyrene/ kyrå. Det er rette måten 🙂

Lenke til kommentar

Rundt 20 tusen for en ku som har hatt 2-3 kalver men som fortsatt har god helse. Opp mot 30 tusen for en kalvingsklar kvige. Årets kvoter er litt mindre, 0.97 tror jeg. Da går prisen litt ned. Mange produserte mye i fjoråret når det var større kvoter. Noe variasjoner mellom landsdelene er det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...